Cytuj:
Teraz dostałem propozycje pracy w transporcie międzynarodowym. firma pzaproponowała mi szkolenie 2 tyg. u nas i 2 w holandii, po czym miał bym już siąść za kółko...Praca polega na przewozie samochodó ciągników, maszyn rolniczych itp. czas pracy to 3-4 tyg. i tydzień wolnego...
Domyślam się już co to za firma.
Oto link. Miłej lektury
Zwróć w szczególności uwagę na wypowiedzi Zenka.
Cytuj:
Moje pytanie dotyczy tego czy jako młody nie doświadczony kierowca mam szanse się wdrożyc w taki system, bo to dla mnie to czarna magia i narazie to sam nie wiem co mam zrobic, wszysto widze olbrzymimi oczami, nie ukrywam przy tym lęku, bo sam nie wiem czego sie spodziewać i jak to wszystko wygląda Rolling Eyes
Na to pytanie musisz już sam sobie odpowiedzieć. Czy wolisz pracować 3 czy 4 tygodnie za granicą i potem przyjechać na tydzień odpoczynku, czy jeździć "normalnie" spędzając w domu ew. tylko weekendy, bo na więcej bym nie liczył.
System 3 czy 4/1 wygląda tak, ze jeździsz na zachodzie nie wracając do kraju, a po 3 czy 4 tygodniach wracasz do PL i tydzień siedzisz na wolnym. I tak cały czas. Najczęściej to albo pracodawca organizuje wyjazd busem, albo zwraca koszt dojazdu do firmy mieszczącej się za granicą. Musisz jednak pamiętać, że taki system pracy wyklucza posiadanie swojego auta w firmie (są wyjątki). Gdyż podczas twojego pobytu na wolnym pracodawca nie pozwoli sobie żeby auto stało 7 dni i przynosiło straty. Dlatego za każdym razem jak wyjeżdżasz do pracy, to dostajesz inne auto, nie wiadomo w jakim stanie i w jakiej czystości (co jest najgorsze).
Jeżeli nie czujesz się pewnie, to proponuję iść do firmy, gdzie bedziesz jeździł w podwójnej obsadzie u boku bardziej doświadczonej osoby.