Od kilku dni w golfie IV kiedy go zapale 30 sekund po odpalenie zapala się kontrolka od świec żarowych i miga ,po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu dziej się to samo, co ona sygnalizuje czy można to samemu naprawić bo naprawdę nie mam pojęcia co się mogło stać Liczę na waszą pomoc
stawiam na swiece chociaz nie wiem jak to jest w VW ale w moim Audi 80 b3 taki objaw zmusil mnie do wymiany swieczek.Jest tez mozliwosc ze swiece sa dobre ale nie grzeja bo siadl bezpiecznik (zazwyczaj jest dosyc spory 80A-w moim aucie byl nad polka nad pedalami )
Jakby swiece nie grzały to by nie zapalał, albo zapalał bardzo ciężko, wystarczy że jedna świeca nie grzeje, to nie działają wszystkie, bo są połączone szeregowo. Jak zapala normalnie to świece grzeją, jest jakiś błąd w elektronice. Spróbuj jeszcze odłączyć akumulator na 2-3 godziny, może się coś zresetuje.
Świece grzeją na 100% bo odpala lekutko zobacze jeszcze bezpieczniki ,ale jak to nie pomoże to i tak musze jechac na servis bo świeci mi się "service oil"
Witam serdecznie. Koledzy po pierwsze: miganie kontrolki od świec żarowych nie oznacza awari tegoż układu. Po dwugie kolego sebotrucker na 90 % masz uszkodzony czytaj niesprawny ( pawdopodobnie zaśniedzały) czujnki świateł STOP przy samym pedale. Zatem najpierw sprawdz czy masz stopy, jeżeli masz zmykaj szybko do kolesi od elektroniki (zwykły mechanik nie da rady). Dodać moge iż w przypadek ten jest nagminy właściwie zaczynając od najmocniejszych Polo (wszystkie auta które mają po 4 tarcze hamulcowe), wiadomo żadko kto wciska pedał przy takich hamulcach do końca efektem może być właśnie świecenie kontrolki. To samo będziesz miał gdy brak jest którejś lampy.
P.S.
W dzisiejszych samochodach mnóstwo jest elektroniki i dlatego jazda nimi jest tylko dla ludzi z głową na karku. Dla przykładu dodam iż ugachamnianiem świec żarowych zajmuje się już komputer a samo zgaszenie kontroli oznacza jedynie to iż układ jest sprawny. Na przykład w Polo 1.4 TDI z 2001 świece grzeją dopiero przy 5 C a mogą to robić nawet do 180 s po starcie motoru. Nawet gdy na dworze -10 C a ciecz ma temperature 90 C świece się załączą. Często obserwuje się ze TDI dymi przy srarcie , dymi tylko dlatego że załączyłu się świece i sadza z nich została spalona a następnie wydalona przez tłumnik. TDI samo z siebie nie dymi. A z ciekowstek mogę dodać iż auta z silnikiem na ON miały czujnik wyskokości n.p.m., bezprzewodowy pedał gazu oraz parę innych innowacyjnych na te czasy rozwiązań......
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 13:15 przez januszzz, łącznie zmieniany 1 raz.
KOlego stopy świecą obydwie lampy a chamulce golfik ma jak przytwa , więc co się mogło stać kontrolka zaczyna mikac jak jedziesz około 80KM/h i już nie przestaje chyba ze odnowa go odpalisz i pużniej to przy najmniejszej prędkości się świeci
Jeszcze jedno a miga zawsze jak przekroczysz 80 km/h, czy dopiero jak zachamujesz? Jeśli tak to któryś czujnik od ABS.
Jeszcze jedno nie jedz do serwisu sam skasuj SERVICE w tym celu wciśni przycisk od kasowania km i przekręc kluczyk (nie odpalaj), trzym około 10 s( może troche dłużej) aż niezniknie.
No jeszce jedno odłączają na kilka godzin zresetujesz kompa a dowiesz się wedy gdy po przekręceniu kluczyka zaświeci ci się kontrolka od ESP ( nawet gdy niemasz tego systemu). Jest to żółta kontrolka z trójkątem a pod nim jest sztrzałka, zgasie gdy odpalisz motor.
Miga jak przekrocze około 80KM/h a puźniej to już na dowolnej prędkości po 30 sekundach ,kontroka od ABSu świeci mi jak go odpalam ja niewiem czy to "service oil" da sie skasowac słyszałemże w niekturych sie da ale u taty w passacie z 00r się nieda będzie się dotąd świecić aż sie "Inspekcja" zaświeci
Możesz podjechać od gości którzy mają VAG-a, podłączą ci go pod kopma i zabaczą co jest, ale raczej czyjnik ABS. Jeszcze jedno - z czujnika ABS można prawdopodowbnie odczytać prawdziwy przebieg auta - trzeba tylko chcieć i być elektronikiem, bo te na desce rozdzielczej moża zmieć w 5 s za pomocą progamu serisującego.
U mnie polo też czsami zaświeci się kontrolka od ABS a teyko czasami prz zapaleniu. A spowodowanie jest to tym iż prawdopodobnie masz już przysłabawy akumulator. Napisz jego parametry i wiek. Moge dodać iz na 3 letnim aku. 64 AH prąd rozruchowy 700 golf IV sdi niezagadał a ciągnik rolniczy chodzi na mim do dziś.
Kiedyś widzałem taki wykres dla 1.9 TDI PD zapotrzebowania na energie było tam że przy 1000 obr/min wynosi ono koło 0.35 kWh natomiast przy 2000 rosie do 2 kWh, a przy max. obr. wynosi 3.5 kWh. Zatem panowie czapki z głów. I niech jeszcze ktoś powie że TDI to zwykły diesel ........
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 27 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę