Autor
Wiadomość
Tytuł: Volvo FH
Post Wysłano: 12 lip 2007, 17:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Obrazek
Obrazek
Volvo FH to doskonały wybór do transportu ciężkich towarów na duże odległości.
  • Cztery mocne i ekonomiczne silniki o pojemności 13 l i mocy od 400 do 520 KM.
  • Cztery wygodne kabiny.
  • Szeroka gama opcji podwozia dla długich i ekonomicznych przewozów.
Obrazek
Obrazek
Zbudowane z myślą o konkretnej pracy
Volvo FH może zostać dostosowany do wymagań skrajnie różnych zadań transportowych dzięki możliwości wyboru podwozia o odpowiedniej wysokości, typu zawieszenia, układu hamulcowego i wyposażenia dodatkowego. Dla ciągników siodłowych dostępne są cztery różne wysokości ramy:
  • X-low
  • Low
  • Medium
  • High
oraz trzy wysokości podwozi samochodów ciężarowych
  • Low
  • Medium
  • High.
Podwozia o wysokościach Low i X-Low są przeznaczone do transportu ładunków objętościowych po dobrych drogach pojazdami z pneumatycznym zawieszeniem wszystkich osi. Podwozie o wysokości Medium jest wykorzystywane w samochodach ciężarowych z niską osią przednią, w połączeniu z przednim zawieszeniem na resorach lub pneumatycznym. Podwozie o wysokości High jest stosowane w pojazdach wykorzystywanych na placach budów, a także eksploatowanych na drogach złej jakości oraz wersjach pojazdów wyposażonych w resory piórowe.

Obrazek
Obrazek
Niezależnie od rodzaju wykonywanego zadania transportowego, potężne układy napędowe w samochodach ciężarowych Volvo FH gwarantują niskie koszty eksploatacji i wysoki komfort jazdy. Pojazdy Volvo FH są oferowane z 13-litrowymi silnikami o mocy od 400 do 520 KM oraz obszerną gamą konfiguracji skrzyń biegów i tylnych osi.

Obrazek
Obrazek
Kabina Volvo FH odznacza się stosunkowo wysokim wejściem z trzema stopniami. Jej zaletą jest prawie zupełnie płaska podłoga i niski poziom hałasu. Przyjemne wnętrze, utrzymane w tonacji szarości, może być wykończone różnymi materiałami, a ergonomiczne siedzenia są dostępne w różnym standardzie wyposażenia (zawieszenie pneumatyczne, wentylacja fotela, ogrzewanie elektryczne, wbudowane pasy itd.).
  • Cztery rozmiary.
  • Bardzo wysoki poziom komfortu
  • Około 350 wersji kolorystycznych
  • Aerodynamiczna sylwetka
Źródło: www.volvotrucks.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lip 2007, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

Fajnie Łukasz, ze podjąłeś się tego tematu :wink: Volvo to kawał sprzętu. Mój tato jeździ takim w Globie (440 HP E5), moc jest wystarczająca, choć nie ukrywam, że 480 jest dużo lepsze :D Ma niezłego kopa, sam jeździłem więc wiem jak jest :U

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł:
Post Wysłano: 09 wrz 2007, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2006, 20:27
Posty: 92
Lokalizacja: zachodnipomorskie

Miałem okazje kilka razy jechac w trase z kolega własnie FH i auto jest swietne 2 razy prowadziłem auto ale krotko bo nie mam jeszcze uprawnien ale i tak jest to duze wrazenie prowadzic cos tak wspaniałego, moze ja kiedys tez bede miał okazje takim jezdzic


Tytuł:
Post Wysłano: 13 wrz 2007, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2007, 22:02
Posty: 117
Lokalizacja: Szczecin

Obrazek
Bardzo ładne fh z bardzo ciekawą naczepą
foto mojego autorstwa

_________________
Trzymajta śe ramy to śe nie posramy!


Tytuł:
Post Wysłano: 14 wrz 2007, 7:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Ooo..naprawdę bardzo ciekawy skład :)Na pierwszy rzut oka,swoim malowaniem uwagę przyciąga cały skład.Po dokładniejszych ,,oględzinach" zauważamy coś,co w tego typu naczepach narawdę występuje bardzo rzadko-agregat!Powiedz mi-czy wiesz co on przewoził?Bo wydaję mi się,że zdjęcie jest właśnie zrobione w jakiejś przetwórni itp..Zastanawia mnie tylko jedna rzecz-jaką rolę spełni agregat przy..jak sądzę tak mało szczelnym ,,dachu",którym jest rozciągana plandeka?!Czy ma to jakieś dodatkowe uszczelnienia..?


Tytuł:
Post Wysłano: 14 wrz 2007, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Volvo to przewoziło jakieś kości zwierząt (luzem). Zdjęcie zrobione było w Zakładach Mięsnych "AGRYF" w Szczecinie.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 paź 2007, 13:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 22:37
Posty: 13
GG: 0
Lokalizacja: Hungary

Volvo Fh 440 Euro 5

Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2007, 16:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2007, 12:32
Posty: 7

Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2007, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 cze 2007, 12:28
Posty: 261
Lokalizacja: Głogów

Powiedzcie mi czym sie różni nowe FH12 od nowe FH bo ja żadnej różnicy nie widzę :|


Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2007, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Powiedzcie mi czym sie różni nowe FH12 od nowe FH bo ja żadnej różnicy nie widzę
Inne materiały wykończeniowe w środku, brak cyferki 12 w nazwie (na atrapie), nowe silniki .

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2007, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
nowe silniki
a dokładniej z 12 litrowych na 13 litrowe o mocy 400, 440, 480 i 520 koni mechanicznych (czyli moc w stosunku do poprzednika skoczyła o 20KM).


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2007, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
13 litrowe o mocy 400, 440, 480 i 520 koni mechanicznych
Są to silniki D13A, a ich dokładna pojemność skokowa wynosi 12,8l. :wink:

W modelu FH można także spotkać silniki D13B oferujące moc 400, 440, oraz 500 koni mechanicznych. Są one wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2007, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 cze 2007, 12:28
Posty: 261
Lokalizacja: Głogów

A różni się wielkością kabiny??A to że nie ma znaczka 12 to wiem nie jestem ślepy czy coś :wink:

A co ma silnik do kabiny ? Daniel :|
Od silnika zależy jak duży będzie "tunel" w środku kabiny. :wink: / Łukasz


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2007, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
A różni się wielkością kabiny??
Jeśli chodzi o wymiary to na 99,9% jestem pewny, że nie. Wprowadzenie nowego modelu FH łączyło się głównie z prowadzeniem nowych silników (podobnie jak w modelu FH16) D13A i D13B, a "buda" pozostała ta sama jak w FH12 3-generacji. Jedynie tylko zmieniono kilka szczegółów w środku kabiny (nowe kolory foteli, obić, nieco zmienione kontrolki na wyświetlaczu itp.), oraz z maski zniknęła "12" o czym mowa jest wyżej.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lis 2007, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Kilka fotek Volvo FH 480 Euro5, ojca i kolegi:


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2007, 22:02
Posty: 117
Lokalizacja: Szczecin

520 6x2 E5
Obrazek

_________________
Trzymajta śe ramy to śe nie posramy!


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Cytuj:
Obrazek
Bardzo ładne fh z bardzo ciekawą naczepą
foto mojego autorstwa
Czy ja dobrze widzę? Agregat?


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
Czy ja dobrze widzę? Agregat?
Również zaciekawiła mnie ta wywrotka, może ktoś powiedzieć coś więcej na temat tej naczepy :?: :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Wywrotka ta przewoziła odpady zwierzęce (kości). Ładowano je wózkiem widłowym zakończonym specjalnymi "końcówkami" do których były przymocowane paleto-pojemniki. Kości również muszą mieć odpowiednią temperaturę podczas transportu. Luzem wjedzie ich więcej niż w tych pojemnikach.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lis 2007, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

Słyszałem, że silniki Volvo FH pochodzą od Renault, ale nie chce mi się w to wierzyć. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat?

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: