Cytuj:
Falarek w tych 560 i 620 E5 jest układ bezpośredniego wtrysku XPI, ale za uzyskanie normy euro5 odpowiedzialny jest system SCR. Czyli tym różni się od tych 230, 280, 320, 360, 400, 440, 480, że w V8 jest połączenie układu paliwowego XPI z systemem oczyszczania spalin SCR a w rzędowych XPI połączony jest z EGR (bez mocznika), a i jeszcze w 9-litrówkach jest jednostopniowy EGR a w 13-litrowych 2-stopniowy.
Skąd ty bierzesz takie informacje?
Póki co silniki z zasilaniem XPI NOWOŚĆ W SCANIA...!!! po to został stworzony by nie używać techniki SCR. I głównie po to.
Tak więc po pierwsze nie zbudowano jeszcze silników V z układem XPI a w momencie kiedy wejdą do seryjnej produkcji to po to by wyeliminować ADBlue z układu oczyszczania spalin. Nie istnieją stare nowe silniki V jak sugerował Falarek i nie ma póki co w nich systemu XPI. Do dnia dzisiejszego wszystkie V-ki 16 litrowe są z układem SCR pompowtryskiwaczami typu PDE i dopiero nowa platforma silników V (niekoniecznie 16 litrowych) być może będą to silniki 17 litrowe będą z układem zasilania XPI i tylko i wyłącznie z układem oczyszczania spalin EGR.