Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 gru 2007, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

witam. Proszę o poradę w następującej kwestii - jeden z zatrudnionych kierowców ma zamiar kupić swój zestaw, lecz w dalszym ciągu chciałby u mnie pracować (na tym własnym zestawie, oczywiście). W tym celu zamierza założyć swoją działalność gospodarczą i wynająć mi ten zestaw (all inclusive, tzn. naprawy, paliwo po jego stronie) - na podstawie umowy o wynajem, z którą to umową mógłbym rozszerzyć swoją licencję o ten jego ciągnik. Czy nie byłoby problemów z urzędem skarbowym, że kierowca otrzymuje dochód od tego samego podmiotu (czyli mojej firmy), lecz na podstawie dwóch umów - o pracę (etat jak dotychczas) i umowę o wynajem?

dzięki za wszelkie sugestie
pozdrawiam
Peugeot


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 16:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Karkołomne. A kto będzie wpisany jako właściciel w dowodzie rejestracyjnym i we wniosku o wypis z licencji?
Chyba ,że na zasadzie "z może się uda" do BOTM-u zgłaszany nie będzie.
Aż do kontroli US, lub ITD.

[ Dodano: Nie, 23.12.2007, 15:45 ]
Od tego bym zaczął. Jeśli temat licencji będzie załatwiony, to sądzę ,ze US nie będzie miał nic przeciw..

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

co się tyczy licencji - nie powinno być kłopotu:

http://www.botm.gov.pl/index.php?m=lice ... &numer=4#b

"kserokopie dowodów rejestracyjnych (pojazdy zarejestrowane w Polsce) z ważnymi badaniami technicznymi:
w przypadku własności pojazdów - kopie dowodów rejestracyjnych;
w przypadku, gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów -> dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania nimi (kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez urząd wydający, notariusza lub pracownika BOTM na podstawie okazanych do wglądu oryginałów), np.:
-umowa leasingu z podanym terminem jej obowiązywania wraz z protokołem odbioru,
-umowa najmu (w przypadku podnajmu pojazdu leasingowego dodatkowo zgoda firmy leasingowej na podnajem),
-umowa użyczenia,
-umowa dzierżawy,
-umowa przewłaszczenia + umowa o kredyt;"


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Też tak to widziałem.Jeśli umowa będzie zawarta formalnie,to osobiście nie sądzę by mogły być problemy. Analogicznie, właściciel nieruchomości, n.p. magazynu ,może przecież go komuś wydzierżawić i zostać przez dzierżawcę zatrudniony jako stróż chociażby.A temat ,kto będzie pokrywał koszty eksploatacyjne jest do uzgodnienia między stronami.Mogę nie mieć racji, ale tak mi się to widzi..

_________________
ego


Post Wysłano: 24 gru 2007, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
witam. Proszę o poradę w następującej kwestii - jeden z zatrudnionych kierowców ma zamiar kupić swój zestaw, lecz w dalszym ciągu chciałby u mnie pracować (na tym własnym zestawie, oczywiście). W tym celu zamierza założyć swoją działalność gospodarczą i wynająć mi ten zestaw (all inclusive, tzn. naprawy, paliwo po jego stronie) - na podstawie umowy o wynajem, z którą to umową mógłbym rozszerzyć swoją licencję o ten jego ciągnik. Czy nie byłoby problemów z urzędem skarbowym, że kierowca otrzymuje dochód od tego samego podmiotu (czyli mojej firmy), lecz na podstawie dwóch umów - o pracę (etat jak dotychczas) i umowę o wynajem?

dzięki za wszelkie sugestie
pozdrawiam
Peugeot

Słuchaj, po co tak komplikować sprawe. Żadne umowy, po prostu zlecasz transport innemu przewoźnikowi (czyli kierowcy ze swoim autem), a on wystawia ci normalne faktury i ty za nie płacisz. Jak chce mieć swój transport to nich zdobędzie pozwolenia i będzie legalnym przewoźnikiem. Inaczej narobisz sobie niepotrzebnie kłopotu.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2008, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2007, 20:58
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków/Koszyce

Cytuj:
Słuchaj, po co tak komplikować sprawe. Żadne umowy, po prostu zlecasz transport innemu przewoźnikowi (czyli kierowcy ze swoim autem), a on wystawia ci normalne faktury i ty za nie płacisz. Jak chce mieć swój transport to nich zdobędzie pozwolenia i będzie legalnym przewoźnikiem. Inaczej narobisz sobie niepotrzebnie kłopotu.
podejrzewam, że chłopakowi chodzi właśnie o to żeby nie robić sobie żadnych licencji itp. Nie wiem jak sprawa będzie wyglądać w wydziale komunikacji/ starostwie bo u mnie powiedzieli mi jak rejestrowałem ciągnik, że mam 2 tygodnie na dopisanie go do licencji, (ale co wydział komunikacji to inna interpretacji.) czy pozwolą mu mieć zestaw samochodowy bez wpisu do licencji, której defakto nie ma.
Ewentualnie mógłbyś peugeot zrobić następujący myk: opisze ci to na moim przykładzie::
- założyłem działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług transportowych (twój kierowca), następnie zatrudniłem mojego ojca posiadającego certyfikat (ty) na stanowisku kierownika do spraw transportu (na 1/8 etatu) z wynagrodzeniem miesięcznym 120 zł brutto (+ 44 złote ZUS muszę płacić). Oczywiście musiałem przedstawiać zabezpieczenie na samochód i te inne pierdoły ale nie musiałem robić certyfikatu.
Opcja ta jest godna polecenia ponieważ jesteś z "kierowcą" związany umową o prace którą możesz zerwać gdyby wam się współpraca nie układała, a on może ci świadczyć usługi transportowe bez przeszkód formalno prawnych.

Jak byś miał jakieś pytania to zapraszam na PW


Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 21:01 przez tirek, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 3:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

kuźwa, tirek, przeczytaj przepisy i naucz sie odróżniac licencje od certyfikatu


licencja jest dla przedsiębiorstwa, nie mozna jej zbyc, wydzierżawić, użyczyć

certyfikat jest dla osoby - mozna osobe zatrudnić jak piszesz na 1/8 etatu


zeby wystąpic o licencje, przedsiębiorstwo musi miec osobe z certyfikatem, chocby na 1/8 etatu, nie odwrotnie...


kupić zestaw, wydzierżawić firmie ktora ma licencje, oni dopisują go do swojej licencji, biorą wypisy (ITD MA mozliwosc sprawdzenia czy auto jest wpisane na licencje podmiotu , to ze tego nie robi często to fart), a potem swiadczysz usługe pt. 'kierowanie pojazdu' jeździsz swoim pojazdem wydzierzawionym firmie w ktorej pracujesz

legal, prosto, bez kombinowania


za niemanie licencji jest 8000zł, boli

_________________
Krzysiek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: