Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sty 2008, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2008, 16:30
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: LĘBORK

Witam. Właśnie rozebrałem silnik Scanii seria 3. Proszę o pomoc jak wymienić i ustawić tuleje silnika. Wiem że ustawienie wysokości tulei jest ważne. Czym zmierzyć wysokość tulei od bloku i jak je równo ustawić?


Post Wysłano: 13 sty 2008, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

Jak wymieniasz nowe tuleje cylindrowe to w komplecie masz oringi i podkładki pod tuleje. Dokładnie oczyść rowki pod oringi w bloku.

A jaki model tej serii 3?


Post Wysłano: 13 sty 2008, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2008, 16:30
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: LĘBORK

Przepraszam dzisiaj jestem pierwszy raz nie wiem czy wiadomość doszła do ciebie więc piszę jeszcze raz. Scania 113 380km. rok 1996


Post Wysłano: 13 sty 2008, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Witam.Musisz wybić tuleje za pomocą młotka i styla(chyba że nie będzie chciało iść to styl musisz zastąpić czymś metalowym) Następnie jak Ci pisał januszko 76 wyczyścić miejsca pod oringi i próg pod tuleje. Po oczyszczeniu zmierz suwmiarką wysokość progu w bloku i wysokość osadzenia tuleji ,odejniesz te dwie miary obliczasz w ten sposób grubość podkładki dystansowej.
O ile dobrze pamiętam tuleja ma wystawiąć 0,2mm ponad blok więc do wyniku musisz dodać te 2 dychy.Po założeniu oringów musisz nasmarować je olejem silnikowym lub smarem by tuleje się wślizgła i nie uszkodziła oringów.
Po założeniu tuleji najlepiej sprawdzić jej wysokość za pomocą czujnika zegarowego na statywie magnetycznym w czterech miejscach by sprawdzić czy dobre jest osadzenie w bloku(czy nie jest kantnięta)


Post Wysłano: 14 sty 2008, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

Potrzebujesz może parametrów do 113,a mianowicie siły nm głowicy,korbowodów itp?


Post Wysłano: 15 sty 2008, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2008, 16:30
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: LĘBORK

jeżeli możesz podać mi te dane to prosił bym bardzo. Do głowic w komplecie z uszczelkami chyba są podane parametry ale nie jestem pewny. czekam z góry dziękuje......


Post Wysłano: 16 sty 2008, 17:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

Panewki główne 320 Nm -60 stopni panewki korbowodowe 110 Nm -60 stopni ciśnienie sprężania 27-31 zawory 45 ssący 80 wydechowy


Post Wysłano: 16 sty 2008, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2008, 16:30
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: LĘBORK

Dzięki za informacje jak odpalę silnik to dam znać. Będzie to pewnie w przyszłym tygodniu. Pozdrawiam PIOTR.


Post Wysłano: 16 sty 2008, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

ok życzę powodzenia w odpalaniu scanii


Post Wysłano: 17 sty 2008, 12:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2008, 16:30
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: LĘBORK

po wciśnieciu tuleji wystąją około 1 mm,czy po dokręceniu głowicy docisną sie same?


Post Wysłano: 17 sty 2008, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

Piotrku jasne po dokręceniu głowicy tuleja siądzie.Mi ostatnio wystawała 1,5min i jest ok ja dałem po jednej podkładce


Post Wysłano: 17 sty 2008, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2008, 16:30
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: LĘBORK

Tak jak mówisz Januszko; zrobiłem trochę inaczej mianowicie:wcisnąłem tuleje bez uszczelek miałem wtedy pewność, że opadły mi na sam dół.Kupiłem w sklepie tzw. liniał, umieściłem go na trzech tulejach i okazało się, że wszystkie tuleje są idealnie równo. Tak jak ty też dałem po jednej podkładce.Jutro składam dalej....... pozdrawiam. Jeszcze jedno pytanie głowice były splanowane już 2 razy. Jak głęboki musi być rowek wokół zaworów w głowicy;czy nie przejmować się tym zbytnio?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: