Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 sty 2008, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2007, 21:08
Posty: 30
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Witam koledzy mam prosbe czy moglby mi ktos wytlumaczyc jak dziala i do czego sluzy tzw. zadymiarka spalin we Volvie fh 12?Dodam ze jak go kupilem jeszcze dzialala teraz juz nie czy to jest grozne dla silnika? :roll: :?:


Post Wysłano: 19 sty 2008, 1:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Cytuj:
tzw. zadymiarka spalin we Volvie fh 12?:roll: :?:
Zadymiarka? Auto z wojska kupiłeś? :D A tak na poważnie to wytłumacz o co chodzi, pewnie o hamulec silnikowy, uruchamiany dwu stopniowym przełącznikiem w dolnym panelu... zamyka wylot spalin i na początku czasem zadymi... ale napisz coś jeszcze.


Post Wysłano: 19 sty 2008, 8:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2007, 21:08
Posty: 30
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Nie no masz racje chodzi mi o hamulec silnikowy ten dwustopniowy.Jak sie zaciagnie reczny auto powinno tak "ciezej"chodzic a u mnie sie to popsulo czy jest to potrzebne w samochodzie?


Post Wysłano: 19 sty 2008, 18:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

podepne sie do tematu ,
rownierz mam przelacznik 2 stopniowy ale dziala tylko 2 stopen ... tzn. po przelaczeniu
na 1 stopien nic sie nie dzieje a na 2 dopiero slychac chamulec gorski na wylocie.
na serwisie ostatni steirdzili ze auto posiada chamulec silnikowy VEB
ale w takim razie czy on dzila ...bo jeslio by bylo to porawnie
to poo przelaczeniu na 1 powiniem sie zalaczy wspomniany wczesniej "zadymiacz"
a na 2 stopniu chamulec VEB ... i moje pytnanie czmeu na 1 stopniu nie dziala i czy dziala
VEB jak to sprawdzic ?

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 19 sty 2008, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

veb to dwu stopniowy hamulec górski blokujący zawory wydechowe.Na hamulcu ręcznym też veb działa,tak zwana zadymiarka poznasz po miększej pracy silnika.


Post Wysłano: 19 sty 2008, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Kolego hamulec silnikowy pomaga odciążyć zasadniczy układ hamulcowy podczas długich zjazdów, jest to bardzo sympatyczne i pomocne urządzonko (można się obejść kosztem zwalniania biegami itp) Po zaciągnięciu ręcznego zamyka (częściowo) układ wylotowy co powoduje dopalanie spalin (zmniejsza emisję szkodliwych związków w spalinach) :D
Ogólnie dasz rade obejść się bez tego :D
P.s Na 1 stopniu zamyka zawór na wydechu na 2 dodatkowo odcina pewną ilość paliwa na pompowtryskach i domyka zawór (jest za turbiną grucha z przewodem pneumatycznym)
VEB są stosowane w "chińczykach" i mają większą skuteczność.


Post Wysłano: 20 sty 2008, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2007, 21:08
Posty: 30
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Witam koledzy no teraz juz wiem jak to wyglada ale gdzie trzeba szukac przyczyny ze to przestalo dzialac?
Od czego trzeba zaczac?
:?:


Post Wysłano: 20 sty 2008, 13:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 18:56
Posty: 99
Lokalizacja: Szczytno

Sprawdz elektrozawór na kolektorze ssącym,sprawdz cewkę i zasilenie.Jak cewka ok to sprawdz powietrze, w ramie po stronie turbiny jest zawór sterowania hamulcem górskim zobacz czy nie jest uszkodzony.

_________________
Bo dory Bóg zrobił co mógł,a teraz trzeba fachowca!!


Post Wysłano: 21 sty 2008, 1:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

:? co wy gadacie panowie....
VEB jest to technika polegajaca na czasowym otwarciu...uchyleniu zaworu wydechu
w momecie max sprezenia gdy tlok jest u gory i gdy tlok jest na dole -koniec pracy ssania
po to aby zwiekszyc skutecznosc chamowania silnikiem - na waleczku rozarzu sa dodatkowe malutkie krzywki i wchodza one w gre gdy zalanczamy VEB, w momecie gdy dochodzi do ruchu
"praca" tloka tzn. zejscia w dol w tloku nie ma durzego cisnienia i nie jest ona spychany
w dol. co do dostawania paliwa...w takcie zjazdu z gory gdy silnik napedzaja kola spalanie
w nowszych samochodach z "kompami" spalanie wynosi 0,00 L. wiec o jakim "dopalaniu"
tu mowa?! - temat juz byl poruszany
i jesli jest to 2 stopnowy to na stopniu
1. uruchomienie tak zwanej zadymiarki- zawor za turbina blokujacy czesciowo wyplyw spalin
2.to co w stopniu1 + VEB czyli system sterujacy uchylaniem zaworow.
i stad moje pytanie mam 2 stopnie ale po wlaczeniu na 1 nic sie nie dzieje dopiero
po zalaczeniu 2 slysze prace zadymiary ale czy VEB dziala [mech stwierdzil ze auto posiadaVEB]

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 23 sty 2008, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Cytuj:
w takcie zjazdu z gory gdy silnik napedzaja kola spalaniew nowszych samochodach z "kompami" spalanie wynosi 0,00 L. wiec o jakim "dopalaniu"tu mowa?!
:D koleszko więc jak jedziesz z góry i silnik pali O lirów to w cylindrach niema ropy, pompowtryski nie leją czy tak?
Dopalanie spalin występuje. Poszukam linku.
teoria: http://truck.pl/pub/art.asp?g=AMT&n=0670&f=wf_2988.xml
ważne: http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prac ... tarder.htm
bomus: http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/t10108


Post Wysłano: 25 sty 2008, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cytuj:
Cytuj:
w takcie zjazdu z gory gdy silnik napedzaja kola spalaniew nowszych samochodach z "kompami" spalanie wynosi 0,00 L. wiec o jakim "dopalaniu"tu mowa?!
Cytuj:
:D koleszko więc jak jedziesz z góry i silnik pali O lirów to w cylindrach niema ropy, pompowtryski nie leją czy tak?
Dopalanie spalin występuje.
Kolezko - czytaj uwazniej a potem odpisuj,nie napisalem ze nie wystepuje cos takiego jak dopalanie spalin ALE, podczas zjazdu z gory na biegu nowoczesny samochod NIE spala
paliwa, jesli nie mozesz uwierz wez sobie sprawdz jakikolwiek nowoczesnego ropniaczak
tdi cd tdci obojeten z kompem pokladowym i zobacz na spalanie w danym momecie podczas
zjazdu z gory ...0,0l... jak juz wczesniej gdzies byl ten spor poruszany to jest jak dogmat mozesz to przyjac albo odrzucic nie che mi sie wiecej o tym dyskutowac

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 25 sty 2008, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cytuj:
Kolego hamulec silnikowy pomaga odciążyć zasadniczy układ hamulcowy podczas długich zjazdów, jest to bardzo sympatyczne i pomocne urządzonko (można się obejść kosztem zwalniania biegami itp) Po zaciągnięciu ręcznego zamyka (częściowo) układ wylotowy co powoduje dopalanie spalin (zmniejsza emisję szkodliwych związków w spalinach)
Halmulec górski a EGR czyl twoje dopalanie spalin to dwie różne rzeczy i nigdy EGR nie załączy się gdy hamulec górski jest włączony.
EGR ma dawkować spaliny spowrotem do kolektora ssącego i w procesie spalania mają się dopalić szkodliwe związki a gdy załczonny jest hamulec górski to gdzie mają się dopalić te związki skoro nie zachodzi proces spalania :?:


Post Wysłano: 26 sty 2008, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Cytuj:
Witam koledzy mam prosbe czy moglby mi ktos wytlumaczyc jak dziala i do czego sluzy tzw. zadymiarka spalin we Volvie fh 12?Dodam ze jak go kupilem jeszcze dzialala teraz juz nie czy to jest grozne dla silnika? :roll: :?:
Temat hamulca silnikowego czy górskiego?
Cytuj:
nie zachodzi proces spalania
:lol:
Cytuj:
co wy gadacie panowie....VEB jest to technika polegajaca na czasowym otwarciu...uchyleniu zaworu wydechuw momecie max sprezenia gdy tlok jest u gory i gdy tlok jest na dole -koniec pracy ssaniapo to aby zwiekszyc skutecznosc chamowania silnikiem - na waleczku rozarzu sa dodatkowe malutkie krzywki i wchodza one w gre gdy zalanczamy VEB, w momecie gdy dochodzi do ruchu"praca" tloka tzn. zejscia w dol w tloku nie ma durzego cisnienia i nie jest ona spychanyw dol. co do dostawania paliwa...w takcie zjazdu z gory gdy silnik napedzaja kola spalaniew nowszych samochodach z "kompami" spalanie wynosi 0,00 L. wiec o jakim "dopalaniu"tu mowa?! - temat juz byl poruszanyi jesli jest to 2 stopnowy to na stopniu1. uruchomienie tak zwanej zadymiarki- zawor za turbina blokujacy czesciowo wyplyw spalin2.to co w stopniu1 + VEB czyli system sterujacy uchylaniem zaworow.i stad moje pytanie mam 2 stopnie ale po wlaczeniu na 1 nic sie nie dzieje dopieropo zalaczeniu 2 slysze prace zadymiary ale czy VEB dziala [mech stwierdzil ze auto posiadaVEB]
I tak właściwie wrzuciłem linki apropo sprostowania, najwidoczniej niemiałem racji.
Proponuje to przeczytać w całości. http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prace_dyplom/ co to jest retarder jakie są typy i o co w tym chodzi


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: