Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lut 2008, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2007, 22:54
Posty: 11
Lokalizacja: łódzkie

Witam serdecznie.
Mam kilka pytań odnosnie Mana wywrotki z rocznika 91-95r. czy moglby ktos okreslic ile tyś. km takie silniki wytrzymują tak przy normalnej eksploatacji,bo jak widze najczesciej mają po 400-500tys.km i jak jest z dostepnoscia i ceną czesci do Manów z tego co slyszalem to ze są tansze jak do Iveco.
Z góry dziekuje za odp :)


Post Wysłano: 11 lut 2008, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 paź 2007, 21:19
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław

Witam! Częsci do Manków są ogólnie tanie i łatwo jest dostać. Mało awaryjne auto. a jeszcze te roczniki nie były tak naładowane elektroniką także wszystkie częsci są bardzo łatwe w wymianiemasz coś już konkretnego na oku??


Post Wysłano: 12 lut 2008, 0:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2007, 22:54
Posty: 11
Lokalizacja: łódzkie

Obecnie przeglądam ogloszenia i pytam tez znajomych mechanikow co polecają i wlasnie najbardziej to Mana,mówią ze sa to wytrzymałe auta,nie awaryjne,wlasnie czesci nie az takie drogie i ten plus ze nie ma tyle elektroniki w tych starszych rocznikach dlatego jeszcze zapytalem tutaj na forum :) z kolei napęd 6x4 czy 6x6 to juz nie tak wazny,napewno jeden jak i drugi ma swoje plusy i minusy ale ważne zeby technicznie auto było do jazdy,ciekawi mnie tez spalanie bo zauwazylem ze takie same wywrotki Mana maja rozną ilosc koni 320,370,400 albo 420,ale coz im wiecej koni tym wieksze bedzie mial spalanie w koncu cos za cos.


Post Wysłano: 13 lut 2008, 2:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Mocniejsze autka wcale nie muszą palić więcej (załadowane). Ilość napędów i wielkość ładunku oraz teren to kryteria w których może się okazać że słabsze auta palą więcej. Maniki i Mercedes najlepiej sprawiają się w ciężkim budowlanym terenie.


Post Wysłano: 15 lut 2008, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2007, 22:54
Posty: 11
Lokalizacja: łódzkie

Własnie z tym spalaniem przyznam jednak racje ze wcale nie mosi wiecej spalic przy wiekszej mocy.
Jeszcze co nowego slyszalem i nie wiem ile w tym prawdy ale odradzają silniki pięcio cylindrowe,ze sa z nimi jakies problemy ale o co tam w nich chodzi to wlasnie nie wiem,moze ktoś sie orientuje co ewentualnie moze sie w nich dziac.


Post Wysłano: 24 lut 2008, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 cze 2007, 21:00
Posty: 29
Lokalizacja: Sokołów Podlaski DK63 i DK62

Ja jezdzę aktualnie Manem 35.322 8x4 z 94 wywrotka i musze powiedzieć ze sa to samochody mało awaryjne . . . przez półtora roku jazdy nim praktycznie nic sie poważnego nie stało.


Post Wysłano: 10 kwie 2008, 15:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 kwie 2008, 14:40
Posty: 1
GG: 0

Witam.
Chcę przerobić swojego Mana (26 372, napęd 6x2) na wywrotkę i mam na oku kompletny wózek z mostami 6x4 firmy Eaton. Sprzedawca twierdzi, że pasuje on do Mana. Czy ma racje, może ktos wie ?


Post Wysłano: 02 maja 2008, 16:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2008, 16:50
Posty: 6
GG: 0
Samochód: Man F2000 6X4 Actros 8X6 Man L2000
Lokalizacja: Gdańsk

Witam
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić czym charakteryzują się konkretne modele(różnice pomiędzy nimi)?
Chodzi mi głównie o 26XXX, 27XXX i 33XXX
Rozumiem że te dwie pierwsze cyfry to dopuszczalna masa całkowita DMC a 3 ostatnie(które zaznaczyłem x-ami to moce silników, ale które występują w oryginalnych wywrotkach a nie przeróbkach??
które modele silników są mało wrażliwe na złą jakość paliwa i do jakiego roku były produkowane(bynajmniej nie mam na myśli opał ale na budowie nikt nie tankuje shell V power)- common rail zupełnie odpada
co to są zwolnice i jak to działa?(podobno w wywrotkach to podstawa)
o napęd nie pytam bo jak ktoś nie jeździ na zwałkę albo po ciasnych budowach to 6x4 + blokady mostów wystarcza,

z góry dziękuję i pozdrawiam


Post Wysłano: 02 maja 2008, 17:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zwolica jest to przekładnia planetarna w piaście koła napedzana pół osią przez co dodtkowo zwiększa się moment obrotowy przenoszony z wału na koła bo to jest jeszcze jedno przełorzenie poza mostem. druga zaleta to taka ze mosty z zwolnicami mają większy przeswit między mostem a nawieszchnią

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 lip 2008, 9:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2007, 1:14
Posty: 85
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Tylko nigdy nie kupuj wywrotki po autostradzie!!! Ostrzegam!! Jezdze na budowie autostrady Iveco Trakkerem 8X8 450 koni 2008rok, ma przejechane 3000km i autostrada pewnie go wykonczy niz dojdzie do 50000km. Wystrzegaj sie aut spod autostrady :) co do Mana jezdzilem juz TGA i nawet TGS wszystkie w konfiguracji 8X8 i spisuja sie bardzo dobrze, i w terenia i poza nim :mrgreen:

_________________
Lenistwo idzie tak wolno, że bieda je dogania…


Post Wysłano: 11 lut 2009, 12:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Czy jest możliwe przerobienie Mana 35.414 z 2000roku z konfiguracji 6x4 na 8x4???


Post Wysłano: 15 lut 2009, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 maja 2007, 22:06
Posty: 66

pewnie tak . tylko po co ?? kupno innego auta wyjdzie taniej a poza tym będzie to oryginał a nie żadna rzeźba zrobiona przez Heńka w stodole w promocyjnej cenie


Post Wysłano: 15 lut 2009, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Pytam bo trochę nie chce mi się w to wierzyć!!! Mówił mi kolega że u niego w firmie maja takiego przerabianego Mana z krótkiego na czterooskę i mówił że serwis to potwierdził. A patrząc na Manika nie widać żadnej przeróbki. Nie wiem czy to możliwe. No ale czego to ludzie nie wymyślą!! :)


Post Wysłano: 15 mar 2009, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 cze 2007, 21:00
Posty: 29
Lokalizacja: Sokołów Podlaski DK63 i DK62

Jak to niewidać przeróbki :?: :/ przecież 8x4 jest sporo dłuższy od 6x4. . . A już napewno nie wydaje mi się żeby go dospawywali . . .


Post Wysłano: 18 mar 2009, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2009, 13:42
Posty: 1
GG: 0

witam
chcialem zapytac jaki jest standardowy rozstaw osi MANa 6x4 wywrotki
i jak wygląda sprawa DMC czy ma ktoś wbite w dowodzie więcej niż 23t?


Post Wysłano: 29 mar 2009, 0:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2009, 23:57
Posty: 1
GG: 0
Samochód: MAN Wywrotka 6x4

Mam wbite w dowód 26 ton DMC


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2008, 16:50
Posty: 6
GG: 0
Samochód: Man F2000 6X4 Actros 8X6 Man L2000
Lokalizacja: Gdańsk

ładowność 14t


Post Wysłano: 25 kwie 2009, 6:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2009, 7:19
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN 41.463

Kolego kam55111 domyślam się że jeżdisz kamazem, nawet sie nie zastanawiaj nad zakupem mana zobaczysz jaka to różnica przesiąść się z "niby" auta do wywrotki z prawdziwego zdarzenia.Sam to zrobiłem i po 8 latach jazdy kamazem nadal jestem w szoku. :shock:


Post Wysłano: 28 kwie 2009, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2007, 22:54
Posty: 11
Lokalizacja: łódzkie

Zgadza sie jezdzilem kamazem i od czasu do czasu jeszcze mam okazje jezdzic :) i choc jednak na Mana sie nie przesiadlem ale na Iveco 6x4 to i tak roznica jest ogromna, zadnego porownania,tylko niekiedy przydalby sie przedni naped,no ale coz cos za cos :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: