Witam!
I zaraz na początku szczerze odradzam wszystkim kupno tego samochodu.
Troche się przy nich narobiłem i muszę potwierdzić wszystkie negatywne opinie które pojawiły się na tym forum.
"Gazeele "-to auto już po wyjeździe z fabryki jest zje**ne.Psuło się w nich praktycznie wszystko.
Firmie której naprawiałem te parchy zakupiła aż dwie jedna 4x4 skrzyniowy, druga 4x2 furgon które jeżdziły głównie po kopalni piasku.
Główne wady:
1.Hamulce-orginalne klocki i okładziny hamulcowe są zrobione z gów**litu (zamienniki były by lepsze ale ich nie produkują) czasami dochodziło do tego że były wymieniane raz w miesiącu. Niebezpieczną wadą tylnych hamulcy było to że gdy kończyły się okładziny cylinderek wychodził do tego stopnia że cały płyn wyciekał, nawet po wymianie okładzin nigdy nie było pewności że za chwilę hamulce niebędą znów do naprawy bo dochodziło do odklejania się okładziny od szczęki.
2.Skrzynia rozdzielcza(4x4) źle zsynchronizowana dochodziło do tego że po załączeniu blokady i przejechaniu pewnego odcinka niemożliwe było jej wyłączenie bo koła przedniego mostu w stosunku do tylnego osiągały inną prędkość i dochodziło do zakleszczenia(jedynie po dźwignięciu jednego z kół możliwe było jej wyłączenie).Nie wspominając już luzujących się notorycznie flansz ,krzyżaków i siadających łożysk podpory wału napędowego.
3.Skrzynia biegów.Wycieki z zimeringa na wyjściu.
4.Sprzęgło.Tarcza była dość wytrzymała ale łożysko oporowe się zacierało co następnie powodowało uszkodzenie docisku.
5.Układ kierowniczy Siadają pompy wspomagania są za słabe a czasami potrafi je wykończyć kolumna kierownicza która też wysiada dochodziło do tego że z powodu uszkodzonej kolumny olej dostawał takiej temperatury że potrafiło wytopić zbiorniczek wspomagania.
6.Mosty napędowe-Pomijając wycieki w zimeringa wałka atakującego wysiada łożysko wałka i potrafi zmielić cały dyfer szczególnie narażone są na to "Gazeele"z napędem 4x4 siada przedni most. Przedni most jest przystosowany jedynie do jazdy na wprost
bez żadnych skrętów a co dopiero po włączeniu blokady z tego to powodu że półosie mają złą konstrukcje nie posiadają przegłubów jak w zwykłym osobowym aucie tylko na krzyżaku co powoduje cholerne napężenia.
Muszę zwrócić uwage jeszcze na zimeringi bo cieknie z nich wszędzie z prostego powodu ruskie zimeringi produkowane są z twardej gumy a materiał z którego produkowane są flansze, półoski itd nie wytrzymują i zimering potrafi zrobić rów na głębokość kilku mm czasami flansza nadaje się jedynie na złom.
7.Karoseria
Po zaledwie kilku miesiącach widać ogniska rdzy a po dwóch latach jest ona wszędzie.
8.Elektryka to ta sama bajka
9.Wyposażenie dodatkowe:Odchodzące, niedopasowane i trzeszczące plastiki psujące się zamki nie wspominając o lusterkach w których nic nie widać.
10.Silnik tu moge jedynie powiedzieć o silniku andori to jedyna zaleta tego auta.
Więc podsumowując wszystkim odradzam kupno tego "pojazdu" oszczędzicie sobie nerwów i pieniedzy. Kupując ją ze względu na cene nie zdajecie sobie sprawy że drugie tyle wydacie na części!
Więc jeżeli chcecie kupić auto tego typu polecał bym już troszke więcej dołożyć i kupić chociaż Lublinka bo o tym aucie ja i wiele osób ma dobe zdanie.