Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lut 2008, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Witam.
Mam Scania 114 380 na kołach 295/80/22,5 teraz chcemy założyc 295/60/22,5.W serwisie powiedziano nam,że wystrczy przestroic tacho i wszytko będzie dobrze.
Jak panowie sądzicie może ktoś robił kiedyś coś takiego czy będzie dobrze ? To samo chce zrobić w TGA 18.410.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 26 lut 2008, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

Wiem że będzie mocniejszy ale straci na prędkości bo tak mięliśmy robić i się dowiadywaliśmy ale trafiło się auto orginalnie na 70 także obyło się bez przeróbek... no i to tacho do przerobienia, a co do mostu, skrzyni to nie wiem ale wydaje mi się że są specialne do megi

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Post Wysłano: 26 lut 2008, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Auto bedzie wolniejsze. Z tego co rozumiem chcecie zrobic low decka.
Czyli tak jak powiedzialem. Bedzie wolniejsze auto. Tacho trzeba przestroic tak jak pisales. Reszta chyba nic.


Post Wysłano: 26 lut 2008, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Auto na pewno będzie wolniejsze jak również, jeśli się nie mylę wzrośnie spalanie.


Post Wysłano: 26 lut 2008, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

No ale jak przestroje tacho to bedzie rysowało 90 i bedzie jechało 90 tylko obroty silnika beda wyzsze tak ??

Tak kolego potrzebujemy LOW DECK pilnie i dlatego taka zmiana na szybko !!


Post Wysłano: 26 lut 2008, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
No ale jak przestroje tacho to bedzie rysowało 90 i bedzie jechało 90 tylko obroty silnika beda wyzsze tak ??
Tak, i właśnie dlatego wzrośnie spalanie (dość znacznie).


Post Wysłano: 26 lut 2008, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Aha no rozumiem no trzeba tak zrobic niestety nie mamy wyjscia LOW DECK potrzebny na juz .
Wielkie dzieki koledzy za informacje :)
pozdrawiam


Post Wysłano: 26 lut 2008, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Nie pamiętam jak Scania, ale n.p DAF lowdeck ma calkkiem inną rame.Inny most-nie mówię tylko o przełożeniach.Tutaj obniżycie w sumie siodło o ok. 6 cm. To ciągle będzie za mało, by naczepę 3 m w środku jak do lowdecka założyć.Sprawa tachografu itd. to mniejszy problem

_________________
ego


Post Wysłano: 27 lut 2008, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Aaaaa. No i Scania low deck (jak kazdy low deck) ma zbiorniki mniejsze.


Post Wysłano: 27 lut 2008, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Aaaaa. No i Scania low deck (jak kazdy low deck) ma zbiorniki mniejsze.
To i owszem.Ale i inaczej montowane silowniki hamulcowe, "sierżanta" inną po prostu ma ramę.Tzn. cały czas mam na mysli akurat XF-a

_________________
ego


Post Wysłano: 27 lut 2008, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

Przy tak dużym zmniejszeniu średnicy koła to spalanie tak ci poskoczy że nie zarobisz na paliwo i z takiego ciągnika nigdy nie zrobisz lowdecka razem z naczepa bankowe 4.15m po zmianie opon. radze zostawić te opony tylko pod siodłem wymienić płytę z karbowanej na płaską ok300zł i zakupić szmitke z regulacja dachu są trochę niższe niż inne megi (2 zakresy wysokości) wtedy wychodzi 4.1 sprawdzone organoletycznie.


Post Wysłano: 27 lut 2008, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

No ale mam ładunek wysoki 3 metry i taka musi byc wysoka naczepa w srodku niestety. A sama blaccha nic mi nie da jak zmienie pod siodłem bo bedzie za wysoko . Zobacze jak załozymy małe koła jaki bedzie przeswit od ziemi czy nie bedzie za nisko. A co do spalania to bedzie palił tyle co teraz jest na to sposób .
pozdrawiam


Post Wysłano: 27 lut 2008, 23:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2007, 22:11
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Kielc

Możesz zdradzić jaki to sposób ?


Post Wysłano: 28 lut 2008, 9:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

1. wymiana mostu
2. nie przestawianie tachografu V max. 70 km/h
3. ?


Post Wysłano: 28 lut 2008, 14:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
No ale mam ładunek wysoki 3 metry i taka musi byc wysoka naczepa w srodku niestety. A sama blaccha nic mi nie da jak zmienie pod siodłem bo bedzie za wysoko . Zobacze jak załozymy małe koła jaki bedzie przeswit od ziemi czy nie bedzie za nisko. A co do spalania to bedzie palił tyle co teraz jest na to sposób .
pozdrawiam
Spalanie nie będzie problemem większym.Gdyba zaś wystarczyło przy typowym ciągniku zmienić opony na niższy profil, to po co by sobie producenci łamali głowę (i ołówki na desce projektowej) by skonstruować megę??
A by dowiedzieć się ile się obniży po wymianie opon ,to wystarczy kalkulator,albo kartka papieru: 295x0,8=236mm To jest wysokość opony do tej pory.Od felgi do ziemi. 295x0,6=177 mm Taka bedzie po wymianie opon.Różnica wynosi 59 mm. Wystarczy?? No, można nieco siodło opuscić dzięki temu,ze od góry będzie wieksza odległość do opony,ale uwaga na przód naczepy przy podjeżdżaniu pod górę: będzie zahaczał o ramę. A 3,0 m. nie ma siły by zaladować zachowując dopuszczalną wysokość.Przykre, ale fakt..

_________________
ego


Post Wysłano: 03 maja 2008, 23:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2008, 21:49
Posty: 3
GG: 0

a ja spytam troche w drugą strone....
jak wygląda podpięcie scanii low decka z regulowanym siodłem w ustawieniu górnym pod naczepe standard??? nie bedzie za wysoki taki zestaw??czy te siodła są tak pomyślane żeby ciągać i mege i standard bez żadnych problemów z wysokoscią??


Post Wysłano: 04 maja 2008, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Jak masz regulowane siodło to kolego nie będziesz miał z tym problemu...

A co do kolegi Cycu to załóż opony o rozmiar mniejsze i opuś auto troche na poduszkach. I wysokość pod mega będzie Ci się zgadzała :) SAmi mamy tak zrobione :)


Post Wysłano: 04 maja 2008, 10:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Jak masz regulowane siodło to kolego nie będziesz miał z tym problemu...

A co do kolegi Cycu to załóż opony o rozmiar mniejsze i opuś auto troche na poduszkach. I wysokość pod mega będzie Ci się zgadzała :) SAmi mamy tak zrobione :)
I ile ma po zewnątrz naczepa przy trzech metrach wewnątrz? Na jakiej wysokości jest płyta siodła po takim zabiegu?

_________________
ego


Post Wysłano: 04 maja 2008, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Siodło po tym zabiegu mam 96 cm nad ziemią .Więc naczepa jest też delikadnie opuszczona na poduszkach i wszystko pięknie pasuje. Z tym że autko ma większe obroty .. tak jak kiedyś przy 80 miło 1400 obrotów to teraz ma 1700 ; ) Jedyna wada. A co do spalania to wcale dużo więcej nie pali. z 24 tonami w 35 się mieści


Post Wysłano: 04 maja 2008, 12:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Jakiej to marki ciągnik? Bo przy standardowej ramie trudno uzyskac siodło na takiej wysokości.Lowdeck ma niższą ramę.Nie na próżno konstruktorzy pracowali nad tą wersją.
Poza tym,to przy 96 cm i 3,00 m. wewnątrz.juz ma się przekroczoną wysokość zewnętrzną. 300+96+minimalna "grubość podłogi" naczepy 8cm+"grubość" stelaża dachu 4cm. =408 cm.

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: