Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 mar 2008, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2008, 21:51
Posty: 21
GG: 3110645

Chłopaki o czym wy mówicie,przeczyutajcie pierwsze posty.Ja chce jeździć DMC 3,5 tony.Auto mam,narazie 10 letnie więc kredyt mnie nie obchodzi,przez dwa lata będe płacił ZUSu tylko 200 złotych także chyba coś tam moge zarobić.Wiem,że opony itp.

Jak myślicie ?


Post Wysłano: 15 mar 2008, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Ja mam auto o DMC 42 tony.Pamiętaj o efekcie skali.Problemy będziesz miał takie same, tylko przy zmianie opony się mniej umordujesz ;).

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 15 mar 2008, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
chłopaki o czym wy mówicie
przeczyutajcie pierwsze posty

ja chce jeździć dmc 3,5 tony

auto mam , narazie 10 letnie wiec kredyt mnie nie obchodzi , przez dwa lata bede płacił zusu tylko 200 zł , takze chyba coś tam moge zarobić , wiem że opony itp .

jak myślicie
Trudno coś radzić.Twoje własne ryzyko.Tu naprawdę nie ma gotowej recepty.Łatwiej byłoby zacząc od kraju.Przesylek kurierskich może lub t.p.Gdyby się coś stało to łatwiej o pomoc niż w jakiejś Finlandii czy Portugalii. Wysokość OCP nie zależy od ladowności a ma związek z wartością przewożonych ładunków.Czasem 100 kg. czegoś może mieć duzo większą wartość jak 10 ton czegoś innego.Przejmując ładunek od nadawcy odpowiadasz za niego.Firm jest co najmniej kilka, mają własne procedury ustalania kwoty składek. Orientacyjnie przy 100 000 USD może to być rzędu 4000zł. rocznie.Warunek wysokości zabezpieczenia stawia z reguly zleceniodawca. Może zamiast sto, postawić warunek posiadania OCP na 200 000 USD. Takie to jego "zbójeckie prawo" :) Ale to trudny rynek i ryzyko także dość duże.

_________________
ego


Post Wysłano: 19 mar 2008, 11:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

ja aktualnie siedze w transporcie DMC 3,5 i powiem Ci szczerze ze bedzie Ci ciezko zaczac tak jak inni juz tgo robia. najwygodniej jezeli znalazlbys swojego klienta ktory cos potrzebuje wozic i wozisz dla niego. kilku takich klientow zeby sie zabezpieczyc i pozniej kazdy wolny czas kazdy powrot zaczynasz kombinowac sobie ladunek.
osobiscie uwazam ze blaszanka do transportu w ogolnym tego slowa znaczeniu to najmniej szczesliwa zabudowa. najlepiej jest w przypadku plandeki lub firanki. wiekszosc ladunkow tak przewieziesz a w kwestiach zaladunkowo-rozladunkowych nie bedziesz mial jakichkolwiek watpliwosci bo wbrew pozorom to w DMC 3.5 najczesciej warunkuje czy podejmiesz dany ladunek czy nie. mysle ze zeby byc uniwersalnym i jezeli juz bedziesz mial konkretnego stalego klienta , warto dokupic jeszcze przyczepe plandeke tak ze 4x2x2 i lapiesz wiekszosc zlecen wlacznie z transportem aut co w przypadku DMC jest dosc popularne . tyle ze musialbys sie doedukowac na E do B

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 19 mar 2008, 15:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
ja aktualnie siedze w transporcie DMC 3,5 i powiem Ci szczerze ze bedzie Ci ciezko zaczac tak jak inni juz tgo robia. najwygodniej jezeli znalazlbys swojego klienta ktory cos potrzebuje wozic i wozisz dla niego. kilku takich klientow zeby sie zabezpieczyc i pozniej kazdy wolny czas kazdy powrot zaczynasz kombinowac sobie ladunek.
osobiscie uwazam ze blaszanka do transportu w ogolnym tego slowa znaczeniu to najmniej szczesliwa zabudowa. najlepiej jest w przypadku plandeki lub firanki. wiekszosc ladunkow tak przewieziesz a w kwestiach zaladunkowo-rozladunkowych nie bedziesz mial jakichkolwiek watpliwosci bo wbrew pozorom to w DMC 3.5 najczesciej warunkuje czy podejmiesz dany ladunek czy nie. mysle ze zeby byc uniwersalnym i jezeli juz bedziesz mial konkretnego stalego klienta , warto dokupic jeszcze przyczepe plandeke tak ze 4x2x2 i lapiesz wiekszosc zlecen wlacznie z transportem aut co w przypadku DMC jest dosc popularne . tyle ze musialbys sie doedukowac na E do B
Czy gdy do standardowego DMC 3,5 t. dokupimy przyczepę, to aby nie przekroczy zasięgu prawa jazdy,licencji, winiet itp.?? Bo już się niejeden na tym "przejechał". Uwaga na to! Uwaga także na to,że pusta przyczepa posiada także DMC. Bo bywało,że ktoś "na wszelki wypadek" zaczepił przyczepę i bywały niemiłe niespodzianki.

_________________
ego


Post Wysłano: 19 mar 2008, 16:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2008, 21:51
Posty: 21
GG: 3110645

przecież na b mozna ciągnąć przyczepe 750 kg i zeby zestaw nie przekraczał 3,5

mój znajomy dwa bloki dalej w grudniu wziął craftera w leasing i teraz chce już drugiego
więc powiedzcie dlaczego to jest takie niopłacalne ???????

a pozatym czy jak dorobie sobie E to czy nie bede podlegał już pod licencje ?? i pod winiety i opłaty drogowe ??


Post Wysłano: 19 mar 2008, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

nikt nie mówi, że transport nie jest nieopłacalny.

jest opłacalny, ale przy zachowaniu wielu warunków.

przykład Twojego sąsiada nie musi być regułą.
aby 500 piłkarzy 1 i 2 ligi żyło dobrze, 200 000 ludzi musi kopać piłkę prawie za darmo lub nawet dopłacając do tego.

w każdej działalności na 1 sukces przypadają 3 porażki.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 mar 2008, 16:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
przecież na b mozna ciągnąć przyczepe 750 kg i zeby zestaw nie przekraczał 3,5

mój znajomy dwa bloki dalej w grudniu wziął craftera w leasing i teraz chce już drugiego
więc powiedzcie dlaczego to jest takie niopłacalne ???????

a pozatym czy jak dorobie sobie E to czy nie bede podlegał już pod licencje ?? i pod winiety i opłaty drogowe ??
Była do niedawna taka firma, która miała dużo aut w leasingu i miala zamiar wziąć następne.I co to mialoby w związku z powyższym znaczyć?
Każdy podejmuje ryzyko na własny koszt.Nikomu nie idzie i nie ma sensu tego zabraniać.Prowadząc dzialalność albo trzeba starać się by była rentowna, albo mieć z czego dokładać.Innej możliwości nie ma.

_________________
ego


Post Wysłano: 20 mar 2008, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

Cytuj:
Czy gdy do standardowego DMC 3,5 t. dokupimy przyczepę, to aby nie przekroczy zasięgu prawa jazdy,licencji, winiet itp.?? Bo już się niejeden na tym "przejechał". Uwaga na to! Uwaga także na to,że pusta przyczepa posiada także DMC. Bo bywało,że ktoś "na wszelki wypadek" zaczepił przyczepę i bywały niemiłe niespodzianki.
Na B+E z wyliczenia możesz ciągać zestaw do 7 ton DMC czyli 3,5 T auto i 3.5 T przyczepa o ile auto ma możliwość ciągniecia przyczepy o DMC 3.5 T,przeważnie nie.Zazwyczaj auta do 3.5 T mogą ciągąć przyczepy o DMC 2T wyjątkiem są auta terenowe.
To czy będziesz potrzebował licencji i wykupywania winiet zależy czy transport będzie świadczony jako usługa czy na potrzeby własne.Na potrzeby własne nie trzeba winiet i licencji.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 20 mar 2008, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

na wszysto za wyjątkiem ciągników rol. i autobusów pow. 3,5t jest potrzebne C a z przyczepą/naczepą CE chyba że przyczepa to tzw. przyczepa lekka...więc na B+E jeździć nie możesz :roll:


Post Wysłano: 20 mar 2008, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2008, 21:51
Posty: 21
GG: 3110645

Cytuj:
nikt nie mówi, że transport nie jest nieopłacalny.

jest opłacalny, ale przy zachowaniu wielu warunków.

to możesz bedziesz życzliwy i podasz kilka takich warunków kolego co ??
byłbym bardzo wdzięczny


Post Wysłano: 21 mar 2008, 9:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

wysokie stawki frachtów, pewność płatności, minimalne przebiegi na pusto, bezawaryjność sprzętu, odpowiedni kierowcy i prawidłowe prowadzenie księgowości.

tylko tyle.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 21 mar 2008, 9:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Z tego co się orientuje, to przy transporcie na własne potrzeby winiety są wymagane jeśłi DMC zetawu przekroczy 3,5 t.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 21 mar 2008, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

nic mi na ten temat nie wiadomo a jeżdżę już 8 lat na BE i zawsze DMC zestawu przekraczało 3.5 T i nigdy nie potrzebowałem winiet i nigdy policja nie ukarała mnie za to.
były mandaty za brak oznaczeń zestawu powyżej 8 metrów. były mandaty i groźba odholowania przyczepy z ładunkiem na parking z powodu zbyt dużej DMC w stosunku do możliwości auta ciągnącego. o winiety pytał sie tylko raz patrol ale sie nie opierał ze musi być
chętnie zobaczę uregulowania prawne które mówią o tym

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 20 kwie 2008, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2008, 21:51
Posty: 21
GG: 3110645

Koledzy a jak to sie ma do licencji ??
tzn. jak zrobie E i bede przekraczał 3,5 t to czy potrzebna jest już licencja ??


Post Wysłano: 20 kwie 2008, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

Witam,
postaram sie troche pomoc, mam nadzieje, ze nie namieszam.

Wiekszosc odpowiedzi znajdziemy w "Ustawie o transporcie drogowym"

Kolega opal2@02.pl pyta czy jak zrobi kat. E i bedzie przekraczal 3,5t DMC to bedzie potrzebowal licencji.

Otwieramy ustawe i czytamy w art. 1 ust. 1, ze ta ustawa okresla zasady podejmowania i wykonywania transportu drogowego.
Nastepnie z art. 3 ust. 1 pkt 2 dowiadujemy sie, ze ustawa dotyczy wszystkich przewozow drogowych wykonywanych pojazdami, ktorych DMC przekracza 3,5 tony (zarowno w transporcie zarobkowym jak i w niezarobkowym transporcie rzeczy).

Wiec wg Ustawy nie ma znaczenia jakie mamy prawo jazdy, a o tym czy podlegamy pod ta Ustawe decyduje m.in. DMC pojazdow, ktorymi wykonujemy przwoz.

Kolega hans_quattro wyrazil chec zobaczenia uregulowania prawnego, ktoro mowi o wymogu posiadania winiety podczas poruszania sie po drogach krajowych zestawem pojazdow o DMC przekraczajacym 3,5 tony.
Sluze uprzejmie:)
Ustawa o transporcie drogowym.
Najpierw z art. 1 i 3 dowiadujemy sie ze pod nia podlegamy, a nastepnie w art. 42 czytamy, ze jestesmy zobowiazanie do uiszczania takich oplat.


Pozdrawiam

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 20 kwie 2008, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2008, 21:51
Posty: 21
GG: 3110645

kolego wojtku serdecznie dziekuje za wyjaśnienie hehe


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: