Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 mar 2008, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Witam . Mam problem z obrotomierzem w Scanii 143 . A mianowicie przy predkości 80 km/h raz pokazuje 1700 obrotów a raz 2000 . Nie wiem co może być tego przyczyną ?

I moje drugie pytanie : Czy te 1700 (tak pokazywał zawsze od kiedy pamietam ) przy tych 80km/h to nie są za duże obroty Jak na ten model ?
Może ktoś z was jezdzi takim samym modelem Scani i potrafił by mi powiedzieć jakie obroty ma jego Scania przy takie predkości.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 21 mar 2008, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Witam . Mam problem z obrotomierzem w Scanii 143 . A mianowicie przy predkości 80 km/h raz pokazuje 1700 obrotów a raz 2000 . Nie wiem co może być tego przyczyną ?

I moje drugie pytanie : Czy te 1700 (tak pokazywał zawsze od kiedy pamietam ) przy tych 80km/h to nie są za duże obroty Jak na ten model ?
Może ktoś z was jezdzi takim samym modelem Scani i potrafił by mi powiedzieć jakie obroty ma jego Scania przy takie predkości.

Pozdrawiam
Obroty brane są z alternatora.Te pewnością są zdecydowanie za duże.Prawdopodobnie ktoś wymienił alternator lub kółko pasowe na nim na mniejsze.

_________________
ego


Post Wysłano: 21 mar 2008, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

No ale wtedy jak zmniejszyć te obroty ? I czy to jest tylko błąd zegara ? Czy silnik faktycznie ma takie obroty ?


Post Wysłano: 22 mar 2008, 0:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
No ale wtedy jak zmniejszyć te obroty ? I czy to jest tylko błąd zegara ? Czy silnik faktycznie ma takie obroty ?
Podwyższone obroty ma -moim zdaniem-tylko alternator.Zacząłbym od zmierzenia średnicy kółka pasowego i porównania z innym.A moze ktoś założył za wąski pasek i -choć mniej w to wierzę-przez to nie napędza alternatora bokami, jak klin, ale za "dno" rowka na kole pasowym.Przez co mniejszą średnicą.Od powyższych czynności bym zaczął..Włącznie z obejrzeniem i zmierzeniem samych "rowków" na kółku pasowym alternatora.Ich szerokości konkretnie.

_________________
ego


Post Wysłano: 22 mar 2008, 19:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

No zmierzę średnice tego koła.

A może któryś z kolegów jeździ taką Scania ? I mógłby mi powiedzieć jakie obroty ma jego auto przy 80 km/h


Post Wysłano: 23 mar 2008, 0:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Tu się niewiele bedą dane różnić. Przy 80/h będzie to rzędu 1300 obrotów/min. +- 100.

_________________
ego


Post Wysłano: 23 mar 2008, 14:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

1300 <szok> Przecież ja mam 1700 a momentami 2000 tys. nie wiem od czego to zależy. Może to wina skrzyni biegów ? Bo z tego co wiem to jest skrzynia od Scanii 4 . GRS 900 chyba. 6 biegów + połówki.


Post Wysłano: 23 mar 2008, 14:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:48
Posty: 52
GG: 0
Lokalizacja: Otwock

Jak pisalem juz wczesniej, mialem 143 400KM skrzynia 10 przy 80km/h ok 1300-1350 obr/min, teraz mam 143 500KM przy 80 - 1500 obr/min, mam też 124 420KM przy 80 1200-1250 obr/min. dwie ostatnie maja skrzynie z połówkami


Post Wysłano: 23 mar 2008, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Hmm . To ja nie wiem już sam co to może być. Może będzie trzeba pomyśleć nad kupnem i montażem orginalnej skrzyni od tego modelu.


Post Wysłano: 24 mar 2008, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Ja mam trzy scanie 143M 420, 143H 420 i 143H 450 wszystkie są ze skrzynią GRS 900 z połówkami. Wszystko zależy od przełożenia tylnego mostu np w jednej scanii mam przełożenie 3,08 i przy prędkości 80km/h mam obroty ok1400 -1450 z tym że jest ona na oponach 315/70 w drugiej scanii 143 420 mam takie samo przełożenie ale opony 295/80 i przy 80km/h mam ok 1300obr/min w 143 450 mam wolniejsze przełożenie tzn 3,40 opony pełne 315/80 to przy 80km/h mam ok 1450-1500obr/min. To jest cały problem musisz zobaczyć jakie masz przełożenie mostu na jednej ze śrub przy łbie tylnego mostu powinna być metalowa tabliczka na niej wybite jest przełożenie oraz typ mostu.
jest jeszcze jeden sposób na sprawdzenie przełożenia jak byś miał wątpliwości to daj znać to wytłumaczę co i jak. P.S może się okazać że masz np przełożenie 3,40 i opony 315\70 r 22,5 i dlatego masz takie wysokie obroty. Napisz jeszcze jakie masz wolne obroty powinno być 450 obr/min w 143 400 a w 143 420km 450km 500km zazwyczaj jest 500obr/min . pozdr


Post Wysłano: 24 mar 2008, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Jeśli juz się przy tym upierać, to są urządzenia stroboskopowe do mierzenia prędkości obrotowej przedmiotów wirujących.Także w szkołach technicznych na zajęciach je się stosuje.Przy pomocy czegoś takiego można porównać wskazania obrotomierza z faktycznym stanem.
A jeśli i to odpada, to łatwiej chyba zamienić alternator niz skrzynie biegów.Zresztą idę o zakład,że ona tu nie jest przyczyną.
Cytuj:
Hmm . To ja nie wiem już sam co to może być. Może będzie trzeba pomyśleć nad kupnem i montażem orginalnej skrzyni od tego modelu.

_________________
ego


Post Wysłano: 24 mar 2008, 14:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Most był robiony . I jak było wszystko wyjęte to policzyłem zęby. I mam 35/10 . Z tego co się dowiadywałem to jest najszybszy most z tego modelu. Bo na początku myślałem że mam wolny most i chciałem go wymienić. Ale o większej ilości zębów nie mogłem dostać. Podobno szybszego nie ma. I właśnie miałem założone wcześniej opony 315/70 i wtedy miałem przy 80 km/h obroty ok 2100. Po zmianie opon na 315/80 obroty przy tej prędkości spadły do 1700. Ale wydaje mi się że są one jeszcze trochę za duże. A auto to konkretnie Scania 143 450.


Post Wysłano: 24 mar 2008, 15:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Z tego co się dowiadywałem to jest najszybszy most z tego modelu
A zwolnic w piastach czasem nie masz?

Co do obrotomierzy przy Scanii, zdarza się "fałszowanie wyników", miałem dwa takie przypadki tylko że u mnie zaniżał obroty, w jednym aucie przy 90 km/h pokazywał 1000-1100 obr/min., a w drugim pokazywał obroty z przedziału 500-1100, jak przekroczyłem 1100 to stawał, można było wciskać gaz do podłogi a tu dalej 1100, kolega mi raz mówił że to związane jest z elektryką, jak sie bede z nim widział to zapytam o co dokładnie chodzi.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 mar 2008, 16:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

do tomek tczew 35/10 to właśnie wolny most, im mniejsze przełożenie tym most szybszy np ja mam 34 zęby na 10 (3,40)i to jest standart w dwóch pozostałych włożone mam szybsze tzn 3.08 czyli mam mniej żębów na dużym kole. Przy tym przełożeniu co u Ciebie i na takich oponach 315/80 to całkiem możliwe że będziesz miał takie obroty. Podaj jaki masz typ mostu czy jest to R780 czy starszy typ 770.


Post Wysłano: 24 mar 2008, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Jeśli ma przełożenie 3.50 to most R770.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 mar 2008, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

na właśnie tak mi się zdawało że w R780 nie ma takiego przełożenia następny po 3,40 to chyba 3,70. Jeśli ma 770 to ja bym radził rozejrzeć się po szrotach za szybszym przełożeniem i po problemie. Na pewno wyjdzie taniej niż do R780 bo takie same wkłady idą do 4 serii i kasa jest wyższa. Natomiast 770 były w starszych trójkach a tych samochodów już jest coraz mniej także jak trafi coś takiego to może się targować. Tyle że dużo tych trójek idzie do arabów.


Post Wysłano: 24 mar 2008, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

No ja się rozglądałem za mostem . Ale co patrzyłem to wszyscy mieli taki właśnie jak ja mam. Chłop miał talerz i wałek od 4 ale niestety to nie pasowało w obudowę i mocowania talerza w koszu. A całego kompletnego mostu nie miał . Tylko że znajomy ma taki sam most i on przy 80 km/h ma obroty rzędu 1450 . Wiec nie wiem może to coś z tym obrotomierzem a może tak jak kolega mówił też coś z alternatorem jest nie halo ... nie wiem . Ale coś z tym trzeba zrobić. Bo raz wiecej paliwa idzie . Dwa szkoda silnika . A po trzecie w aucie jest dość głośno.

Tak więc kupie most o szybkim przełożeniu do Scanii 143 albo 113 !!


-----------------------------------------------------------------
Edit :
http://allegro.pl/item328798470_most_ty ... esci_.html
Czy most tego typu będzie dobry ?

------------------------------------------------------------------

Jeszcze jedno pytanie. Czy jak kupie sam talerz 34 zęby to założę go na mój kosz ?I czy to będzie grało ?
I czy jeśli mam wałek 10 zębów to wałek też muszę zmieniać ?


Post Wysłano: 24 mar 2008, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

o ile dobrze widzę to jest wkład do nowszego typu mostu tzn R780 Ty potrzebujesz wkład do mostu R770. Chyba że trafisz kompletny cały most. R770 o ile się nie myle był montowany do 92R i początki 93R pózniej juz montowali R780 optycznie te dwa mosty optycznie różnią się tym że u Ciebie jest korek kontrolny poziomu oleju z przodu obok wejścia wału a w R780 jest on z tyłu mostu delikatnie po lewej stronie no i wg mnie nowszy typ rzadziej pękał na górze obudowy bo ten starszy to praktycznie każdy jest pęknięty. Odnośnie tego obrotomierza to obroty mogą skakać z powodu uszkodzenia płytki drukowanej na której jest obsadzony jest tutaj na forum podobny post napisałem mniej wiecej co i jak. Możliwe że sam obrotomierz jest zły trzeba spróbować przełożyć inny ale możesz zacząć od płytki 90% problemów z zegarami jest przez płytkę. Oprócz obrotomierza nie masz problemów z innymi zegarami, nie świeci się kontrolka ładowania?


Post Wysłano: 24 mar 2008, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Nie z innymi zegarami problemów nie mam . ostatnio mi tacho wariowało ale okazało się że to wina przetartego kabla który dotykał gdzieś metalu i robił zwarcie .

A powiedz mi kolego czy ten talerz 34 zęby wsadzę w ten mój kosz ? Chodzi o to żeby wymienić sam talerz. Bo takowy znalazłem ... I nie wiem czy mi to wejdzie .i będzie wszystko grało. I czy ten wałek który mam (10 zębów ) będzie dobry czy wałek też musze kupić ?


Post Wysłano: 24 mar 2008, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
A powiedz mi kolego czy ten talerz 34 zęby wsadzę w ten mój kosz ? Chodzi o to żeby wymienić sam talerz. Bo takowy znalazłem ... I nie wiem czy mi to wejdzie .i będzie wszystko grało. I czy ten wałek który mam (10 zębów ) będzie dobry czy wałek też musze kupić ?
Nie no teraz Tomek dales czadu :lol:
Nie wiem czy kiedykolwiek liczyles jakakolwiek przekladnie zebata - chyba nie ? Przy projektowaniu konstruktor ma pewne dane - m.in przelozenie,a w nastepstwie ilosci zebow na obydwu kolach ktore daja w przyblizeniu to przelozenie. I teraz na chlopski rozum na obywdu elementach zeby musza miec "jednakowe wymiary" , "jednakowe grubosci" , "jednakowe wysokosci" . Jak wsadzisz kolo talerzowe o innej ilosci zebow do tego dyfra to nawet nie obrocisz ta przekladnia.
Po drugie zaleca sie zakladanie fabrycznie dobranej pary - atak + talerz (oczywiscie od biedy mozna przymknac na to oko i zlozyc co sie ma tylko ilosci zebow na jednym i drugim musza byc prawidlowe - tak jak fabryka zaprojektowala).
Na koniec nie wiem czy wiesz ale z reguly przekladnie glowne maja ilosci zebow na walku i talerzu tak dobrane ze nie maja wspolnego podzielnika np 11/49. Sprawdz u siebie czy sie to zgadza :wink:

PS. Lepiej nie zabieraj sie za ta przekladnie bo uszkodzisz dyfer na amen. Do tego trzeba miec troche praktyki, bo to nie jest zwykla przekladnia walcowa, tylko katowa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: