Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 mar 2008, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 19:32
Posty: 18
Lokalizacja: podlasie

Czy to prawda, że podczas jazdy z góry na luzie może się zatrzeć skrzynia biegów, a raczej wałek główny? Czyżby producent tak zaprojektował skrzynie, że podczas jazdy bez biegu pompa olejowa nie smaruje trybów i wałka.


Post Wysłano: 24 mar 2008, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

jezeli chodzi o Scanie to pompa jest napedzana wtedy gdy kreci sie walek sprzeglowy. Skrzynia zatrze sie wtedy gdy z gorki zgasisz silnik lub wcisniesz sprzeglo. Jadac z gorki na luzie ze znaczna predkoscia walek glowny kreci sie z dosyc duza predkoscia, a kola zebate na nim kreca sie z predkoscia o wiele mniejsza - silnik chodzi na luzie. Druga sprawa to zalezy jaka ta gorka dluga jest ?


Post Wysłano: 25 mar 2008, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Ciężarówką z góry na luzie nie polecam.


Post Wysłano: 25 mar 2008, 0:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Generalnie manualną skrzynię trudno uszkodzić puszczając auto z górki.Tylko czy warto?powiem kolegom taką sprawę-czasy norm paliwa i spuszczania z baku się skończyły,a z własnego doświadczenia wiem,że panowanie nad pojazdem to także stale załączony napęd!


Post Wysłano: 25 mar 2008, 11:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

Dla zrobienia tzw. oszczędności kierowcy pojazdu robią takie myki, tylko za remont skrzyni płaci wtedy właściciel pojazdu.


Post Wysłano: 25 mar 2008, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 22:54
Posty: 24
GG: 6548150

Cytuj:
Dla zrobienia tzw. oszczędności kierowcy pojazdu robią takie myki, tylko za remont skrzyni płaci wtedy właściciel pojazdu.
Tu się z tobą kolego nie zgodzę, ponieważ jadąc z górki na luzie auto chodzi na niskich/stałych obrotach, załóżmy ze wtedy pali 10 litrów, a gdy zjeżdzamy z górki na biegu powiedzmy ze na najwyższym to silnik nie pobiera paliwa lecz samo powietrze. Spróbuj to wytestowac na komputerze w samochodzie na funkcji "chwilowe zużycie paliwa" a się przekonasz.


Post Wysłano: 25 mar 2008, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2008, 10:40
Posty: 40
GG: 0
Lokalizacja: białystok

volvo ma skrzynie centralne smarowanie widziałem ukręcone tryby na wałku pompy olejowej czy może to byc przyczyna.wiem że lepiej tego nie stosowac


Post Wysłano: 25 mar 2008, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2007, 19:11
Posty: 12
Lokalizacja: ok/ wrocławia

np volvo ze skrzynią L-chift ma taką opcje ze wyzuca na luz po zdjęciu nogi z pedału gazu i nic sie nie dzieje


Post Wysłano: 25 mar 2008, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Cytuj:
Dla zrobienia tzw. oszczędności kierowcy pojazdu robią takie myki, tylko za remont skrzyni płaci wtedy właściciel pojazdu.
Tu się z tobą kolego nie zgodzę, ponieważ jadąc z górki na luzie auto chodzi na niskich/stałych obrotach, załóżmy ze wtedy pali 10 litrów, a gdy zjeżdzamy z górki na biegu powiedzmy ze na najwyższym to silnik nie pobiera paliwa lecz samo powietrze. Spróbuj to wytestowac na komputerze w samochodzie na funkcji "chwilowe zużycie paliwa" a się przekonasz.
a kolega nie wie,że wówczas mamy efekt hamowania silnikiem?Chodzi o to,że auto puszczone luzem zatoczy się nieco dalej


Post Wysłano: 25 mar 2008, 23:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 10:12
Posty: 10
GG: 0

Większość nowszych aut po wyrzuceniu na luz nie pozwoli zgasić sobie silnika. Można przekręcić kluczyk do końca , nawet go wyjąć ze stacyjki ( nie polecam ) a silnik będzie nadal pracował aż do momentu gdy auto się zatrzyma.


Post Wysłano: 26 mar 2008, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Rowniez slyszalem o tym ze wyrzucenie na luz podczas zjazdu powoduje to ze skrzynia nie jest dostatecznie smarowana. Przeciez kola zebate podczaj jazdy na luzie kreca sie z mniejsza predkoscia ale mimo to rozchlapuja olej ktory smaruje. Czy to moze zatrzec skrzynie??? Ja mysle ze skrocic zywotnosc napewno tak ale czy zatrzec to nie wiem. Choc nowe skrzynie automatyczne samoistnie wyrzucaja na luz po to wlasnie zeby zaoszczedzic troszke paliwa a zarazem zeby samochod nie byl wyhamowywany przez bieg.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Post Wysłano: 27 mar 2008, 0:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

po prostu nie pracuje pompa.


Post Wysłano: 27 mar 2008, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 19:32
Posty: 18
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Dla zrobienia tzw. oszczędności kierowcy pojazdu robią takie myki, tylko za remont skrzyni płaci wtedy właściciel pojazdu.
Tu się z tobą kolego nie zgodzę, ponieważ jadąc z górki na luzie auto chodzi na niskich/stałych obrotach, załóżmy ze wtedy pali 10 litrów, a gdy zjeżdzamy z górki na biegu powiedzmy ze na najwyższym to silnik nie pobiera paliwa lecz samo powietrze. Spróbuj to wytestowac na komputerze w samochodzie na funkcji "chwilowe zużycie paliwa" a się przekonasz.
a kolega nie wie,że wówczas mamy efekt hamowania silnikiem?Chodzi o to,że auto puszczone luzem zatoczy się nieco dalej

I właśnie oto chodziło o długość toczenia się a nie zużycie w bieżące. A co do mierników w samochodach paliwa to powiem ci, że DAF w trakcie kiprowania z pompą mechaniczną nie pokazuje zużycia a motor pracuje i zużywa.


Post Wysłano: 27 mar 2008, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Cytuj:
czasy norm paliwa i spuszczania z baku się skończyły,
a więc zestaw jadący z górki na biegu nie dusząc gazu spali mniej paliwa niż jadąc na luzie. A po drugie luz z górki to niezbyt mądre rozwiązanie :P

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 27 mar 2008, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 19:32
Posty: 18
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Większość nowszych aut po wyrzuceniu na luz nie pozwoli zgasić sobie silnika. Można przekręcić kluczyk do końca , nawet go wyjąć ze stacyjki ( nie polecam ) a silnik będzie nadal pracował aż do momentu gdy auto się zatrzyma.
Wyłączanie kluczyka podczas jazdy i to z ładunkiem jest raczej extremalnym wyczynem. Chociaż w niektórych SCANIACH Przydawało się na kagańca.
Cytuj:
Cytuj:
czasy norm paliwa i spuszczania z baku się skończyły,
a więc zestaw jadący z górki na biegu nie dusząc gazu spali mniej paliwa niż jadąc na luzie. A po drugie luz z górki to niezbyt mądre rozwiązanie :P
To też zależy, jakiej górki do wszystkiego jest potrzebna fontazia.

Nie piszemy posta pod postem, używaj opcji Zmień. / Łukasz


Post Wysłano: 28 mar 2008, 12:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Cytuj:
czasy norm paliwa i spuszczania z baku się skończyły,
a więc zestaw jadący z górki na biegu nie dusząc gazu spali mniej paliwa niż jadąc na luzie. A po drugie luz z górki to niezbyt mądre rozwiązanie :P
potoczy się dalej i przez to możesz nie używać silnika przez następnych kilka minut.Czy to jest bezpieczne?czasem po prostu ma mały wpływ na bezpieczeństwo,jeśli górka jest mała a jezdnia sucha i prędkość niewielka.Czy to jest potrzebne?W nowych wozach zupełnie nie...Ale w starszych Starach,Jelczach,Autosanach,Kamazach-jak najbardziej wpływa na oszczędność.


Post Wysłano: 28 mar 2008, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Koledzy moze i oszczednosc ale np: za nami ktos pedzi albo cos i za nim wrzucimy bieg i bujniemy sprzet to on siedzi nam w dupie wiec czasem lepiej miec ten bieg aby reakcja byla szybsza

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 28 mar 2008, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Posty: 124
Lokalizacja: => PL <=

Nie mozna dawac na luz podczas jazdy z gorki.
Paczemu?
Pomysl!
Jadac jakimkolwiek pojazem wyposazonym w silnik jest to na tyle niebezpieczne, ze ryzykujesz swoim zyciem lub zyciem innych.
Awaria ukladu hamulcowego, poslizg - spowodowany roznymi przyczynami, kwestia budowy pojazdu (dotyczy np. w osobowkach aut z gaznikiem, autobusach i ciezarowkach - np. samrowanie skrzyni biegow).

A jak myslisz? mozna w zakrecie zmieniac bieg? Nie powinno sie - wrecz nie mozna. dlaczego - wtedy przede wszystkim dzialaja takie sily, ze wystapienie efektu poslizgu jest ogromnie podwyzszone - (zreszta - jesli w sportowej jezdzie osobowka zmieniasz bieg w zakrecie - to jest to taki blad kierowcy, ze ewentualne skutki - sa tylko i wylacznie wina kierujacego)

Nie chce robic wykladu - ale albo brak wiedzy, albo brak doswiadczenia mlodych kierowcow moze powodowac powazne skutki - pol biedy jesli w sprzecie, jesli moze ktos na dodatek przy takich "wyczynach" stracic zycie!

_________________
B <= 2000
widlak & butle gazowe <= 2007
C & C+E <= 2008
D <= 2010
A => brak


Post Wysłano: 28 mar 2008, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Nie mozna dawac na luz podczas jazdy z gorki.
Paczemu?
Pomysl!
Jadac jakimkolwiek pojazem wyposazonym w silnik jest to na tyle niebezpieczne, ze ryzykujesz swoim zyciem lub zyciem innych.
Awaria ukladu hamulcowego, poslizg - spowodowany roznymi przyczynami, kwestia budowy pojazdu (dotyczy np. w osobowkach aut z gaznikiem, autobusach i ciezarowkach - np. samrowanie skrzyni biegow).
Kolego jeszcze za mało masz praktyki,żeby pouczać


Post Wysłano: 29 mar 2008, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Panowie,o czym wy tu dyskutujecie!Jazdę na luzie dla oszczędności stosują kierowcy PKS-ów,w dodatku jadąc po równej drodze na zasadzie rozpędzam autobus do 60-ki i na luz,aż zwolni do 40-ki,i tak co kilometr.Natomiast,czy pompa wtruskowa, czy inny system wtryskowy odcina całkowicie dopływ paliwa do wtryskiwaczy jeżeli zdejmiemy nogę z pedąłu gazu,a zakres obrotów silnika jest wyższy od wolnych obrotów.Zresztą koledzy już kiedyś pisali o tym na forum. 8)

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: