Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 13:23

to prawda ze jeśli webasto jest załączone to nie mozna zapalić auta??? ja tak słyszałem, ze jeśli tak sie robi to mozna spalic webasto. gdy pracuje webasto i wprawia sie silnik w rozruch to wtedy jest spadek napięcia i w bateriach zmniejcza sie wartość prądu i webasto sie wtedy pali. to prawda?


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 15:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

bardzo ciekawa teoria tylko nie potrafie pojąc czemu od spadku napięcia ma sie coś spalić ? od nagłego wzrostu to rozumiem

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2005, 12:07
Posty: 57
Lokalizacja: Łabędy!!

Jak tak patrze na tą fotke to mysle że zaniedługo Samochody nie bedą marznąc zimą.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2005, 20:33
Posty: 29
Lokalizacja: Nowa Dęba

no jak jest takie ogrzewanie to można jechać nawet na syerie do białych miśów na samom myśl robi się cieplutko.

_________________
CIĘŻARÓWKAFORA


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2005, 12:07
Posty: 57
Lokalizacja: Łabędy!!

no to ja bym sie nawet dał zakopać pod snieg i tak by było mi ciepło


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2005, 20:33
Posty: 29
Lokalizacja: Nowa Dęba

z takim ogrzewankiem to można sie śmiać z innych

_________________
CIĘŻARÓWKAFORA


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm

Mój Vater zawsze miał webasto w samochodzie i mówi że bez niego nikiedy nie dało by się przezyć... A propos eberspachera o którym wspomniał Cyryl to jest chłam... raz działa raz nie!!

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

z Ebersprecher-em przejeździłem z 5, może więcej lat. było to ogrzewanie używane, które przy pierwszej wizycie fachowiec (dobry fachowiec) ocenił-do wyrzucenia, jednak służyło mi przez cały czas i tylko ja je rozbierałem i naprawiałem.
co do ogrzewania gazowego, okazuje się, że jego sprawność zależy od stosunku mieszanki propan-butan. jakiś czas u nas na bazie częś magazynów wynajmował Dragongaz i chłopaki z rozlewni gazu naszym kierowcówm dawali do ogrzewań mieszaninę o większej zawartości propanu i wtedy nawet przy -30 nie było kłopotów.
większość ogrzewań ma zabezpieczenie, takie, że jeżeli na skutek ogrzewania spadnie napięcie tak, że zagrozi możliwość odpalenie silnika, wtedy ogrzewanie wyłącza się.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm

wyłącza, i nic więcej czy też mozę jak już było wspomniane moze nastąpić jakaś poważna awaria??

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2005, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2005, 0:17

Ale juz pare razy odpalałem auto jak chodzilo webasto i nic sie nie stało, wiec nie wiem jak to jest i czym sie ma...


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2005, 0:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

no bo przecież nie ma prawa sie nic stać nie wiem kto to takie coś wymyślił jak odpalasz auto to tylko tyle że jest nagły spadek napięcia w akumulatorze bo bierze do rozruchu ale potem normalnie jest ładowanie itd. chyba że Ci alternator zadużo ładuje ale to prędzej by Ci sie zarówki zaczęły psuć itd..

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2005, 0:30

tak mówił specjalista od Webasta.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2005, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Mi specjalista mowil ze przy odpaleniu silnika istnieje mozliwosc zapowietrzenia webasta z tego wzgledu ze silnik pobiera wiecej paliwa niz wraca przez powrot do baku i niewielkie podcisnienie w baku moze spowodowac ze webasto nie zassa paliwa :roll: ciekawa teoria mi sie nic takiego nie przydazylo.
Ja to bym byl sklonny zaprzeczyc tym teoriom ze ze silnik i webasto nie moga pracowac razem :arrow: w moim poprzednim ivecu mialem ogrzewanie mokre i przy normalnie pracujacym silniku po ustawieniu na climatronicu maxa czyli high automatycznie zalaczalo sie dodatkowo webasto by osiagnac maxymalna temperature nawiewu bylo to calkowicie orginalne sprzezenie climatronica i ogrzewania mokrego... :)


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2005, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Pracować razem mogą,myślę że chodzi Wam o rozruch silnika w czasie pracy ogrzewania postojowego.Problem polega na tym że ogrzewania nowszej generacji odnotowują błędy przy spadku napięcia,co przy paru takich zarejestrowanych błędach powoduje blokade ogrzewania.W sumie nic się nie dzieje,ale ciepełka nie będzie i trzeba jechać na serwis wykasować błędy,innaczej nie odpali.Dodam że są ogrzewania,w których można samemu te błędy usunąć.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2005, 19:50

Cytuj:
myślę że chodzi Wam o rozruch silnika w czasie pracy ogrzewania postojowego
Właśnie o tym mówiłem


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2005, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

1 silnik pobiera w czasie pracy około 30% paliwa z tej ilości co podaje pompa paliwowa.
2 jeżeli ktoś zna przynajmniej zasadę działania ogrzewania postojowego, to wie, że nie ma możliwości zapowietrzenia się tego urządzenia. proszę spróbować zapowietrzyć silnik gaźnikowy.
3 obecnie budowane ogrzewania mają zabezpieczenia na krótkotrwałe spadki napięcia, dopiero kiedy spadek jest długi i stopniowy, ogrzewanie wyłącza się, aby zachować prąd na rozruch silnika.
4 większość speców od ogrzewania nie bardzo rozumie na jakiej zasadzie działa to urządzenie. obecnie specem takim może zostać średnio inteligentny szympans. naprawa wygląda tak: podłącza urządzenie, które wyświetla 3 cyfrowy kod awarii, patrzy do książki, gdzie jest napisane co wymienić i kwita.

ja kiedy przyjechałem pierwszy raz ze swoim ogrzewaniem-wyłączało się, spec jeden z lepszych we Wrocławiu podłączył się i określił:
wymiana silnika i wymiennika ciepła-koszt przekraczający wartość ogrzewania, czyli ogrzewanie do wyrzucenia.
ja rozebrałem je, wymieniłem szczotki w silniczku na takie od młynka do kawy (8,-zł), łożyska (15,-zł), wyczyściłem wymniennik ciepła rozpuszczalnikiem, potem benzyną ekstrakcyjną, oraz wymieniłem siateczkę na której się spala olej napędowy (15,-zł) i ogrzewanie jeszcze chodziło 2 lata do następnej wymiany szczotek, bo nie oryginalne szybciej się zużywają. jak auto było sprzedawane ogrzewanie to chodziło po mojej pierwszej naprawie 6 lat.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 11 gru 2005, 19:57

witam .a ja tak z innej beczki.mam 2 autka z eberschprecher moze ktos ma rysunki (przekroje) schematy opis działania lub podłaczenia albo wie gdzie tego szukac to prosze o meila.ogrzewania juz sa stare i zaczynaja szwankowac to to to tamto narazie sobie radze z tym sam ale jak bym miał jakies materiały to by mi by ło prosciej.pozdrawiam i dzieki. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 22 gru 2005, 6:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

napisz co szwankuje powiem Ci co zrobić

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2005, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

To fajna sprawa i jak jeszcze ma grzałkę silnika to już wypas.

[ Dodano: Czw, 29.12.2005, 16:49 ]
Z grzałką na nasz klimat czy rosyjski lub skandynawski to super sprawa w czasie mrozów odpalasz wóz bez żadnych problemów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: