Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 kwie 2008, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
a jesli chodzi o motor to nie zawodny...
tak niezawodny... właśnie wczoraj na wjeździe na obwodnicę Krakowa w kierunku katowic (zjazd z zakopianki) padł silnik przy scani 124 - 470! i to na samym łuku, tak że ledwo obok niego moża było przejechać. Kolege znam bo jeździ w tej samej firmie. Rozmawaiełm dzisiaj z nim i odcholowali auto na serwis, mają rozbierarać silnik i przedstawić kosztorys! Dokładnie nie wiadomo co padło, ale auto zaczeło nagle głośno chodzić i spadło cisnienie oleju, podejżenia to padnięta pompa olejowa albo już wyrombane panewki.

A pech chciał i dziś koło mojego domu stoi scania 124 420 z TRANS-POŁUDNIA i ma jakieś problemy z odpaleniem auta, dobrze że nie zatrzymał sie na wjeździe do posesji mojego wujka bo miałby WIELKIE PROBLEMY!

Tak więc SCANIA JEST AWARYJNA czy wam się to podoba czy nie!

P.S. Przypomniałem sobie co mówił właściciel dwóch scań 124-400KM i 146-460KM.
Cytuj:
"jak kupisz scanie z przebiegiem powyżej 600tys km to odrazu trzeba jechać nią na serwis i robić z silnikiem, a ninimum głowica, zawory, sprzęgło, wszystkie elementy zawieszenia..."
Wiem, wiem zaraz sypna się REE POSTY... Ale ja sobie tego nie wymyśliłem!!!
pozdrawiam

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 17 kwie 2008, 17:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
"jak kupisz scanie z przebiegiem powyżej 600tys km to odrazu trzeba jechać nią na serwis i robić z silnikiem, a ninimum głowica, zawory, sprzęgło, wszystkie elementy zawieszenia..."
Wiem, wiem zaraz sypna się REE POSTY... Ale ja sobie tego nie wymyśliłem!!!
pozdrawiam
Dobrze wiedzieć :lol:


Post Wysłano: 17 kwie 2008, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
"jak kupisz scanie z przebiegiem powyżej 600tys km to odrazu trzeba jechać nią na serwis i robić z silnikiem, a ninimum głowica, zawory, sprzęgło, wszystkie elementy zawieszenia..."
Wiem, wiem zaraz sypna się REE POSTY... Ale ja sobie tego nie wymyśliłem!!!
pozdrawiam
Dobrze wiedzieć :lol:
kolego to nie są moje słowa, tylko właściciela scań.

pozatym po co pisać bezsensowne posty typu:
Cytuj:
Od Renault i Iveca to uciekaj z daleka ja jeździłem Renault Iveciem Dafem Scanio i Volvem i z tego taboru to Scania jest niezawodna . Pozdrawiam
jak to jest nieprawda!!! Scania jest ZAWODNA jak KAŻDE INNE AUTO!!!

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 17 kwie 2008, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

To widocznie twój wujek nie ma szczęścia do kupowania samochodów. nie to zebym bronił Scani ale my kupiliśmy juz z 6 Scaniz przebiegiem powyżej 600 tyś. i jakos w zadnej nie bylo trzeba bylo robic nic, a tym bardziej jechać na serwis. 2,5 roku temu kupiliśmy Scanie z 2000r. (euro 3) z przebiegiem (chyba) ok. 750tys. i jak narazie to wymieniliśmy tylko alternator i akumulatory a tak nic innego nie bylo trzeba robic.

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Post Wysłano: 18 kwie 2008, 8:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
2,5 roku temu kupiliśmy Scanie z 2000r. (euro 3) z przebiegiem (chyba) ok. 750tys. i jak narazie to wymieniliśmy tylko alternator i akumulatory a tak nic innego nie bylo trzeba robic.
:shock: :shock: :shock: :twisted:
To jakiś cudowny okaz wam sie trafił, na marginesie nie uwierze że 2,5 roku wytrzymało wam zawieszenie przy kabinie- rok to max.
Cytuj:
pozatym po co pisać bezsensowne posty typu:
Lukasz12328 napisał(a):
Od Renault i Iveca to uciekaj z daleka ja jeździłem Renault Iveciem Dafem Scanio i Volvem i z tego taboru to Scania jest niezawodna . Pozdrawiam

jak to jest nieprawda!!! Scania jest ZAWODNA jak KAŻDE INNE AUTO!!!
W końcu to temat w którym wymieniamy wady i zalety a nie kłócimy sie co jest niezawodne a co jest. Scania podobnie jak każde inne auto ma to do siebie że zawsze będą się zdarzały awarie raz poważne a raz zawiedzie pierdoła i auto staje na drodze. Tak jest tak było i tak będzie.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 18 kwie 2008, 15:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 sty 2008, 20:45
Posty: 242
GG: 7448944
Lokalizacja: Lublin

Kolego MAGNUM-DXi12 co ty taki przeciwnik SCANII. Wszyscy ci na trasie powiedzą że Scania to Zajebista fura!!! i co ty tak często SCANIE widzisz jak sie psują??? może pogadamy jak Renówki sie sypią co????? zastanów sie co piszesz i poco i tyle nie wymyślaj bajek!!!!!JESTEŚ BAJKO PISARZEM!!!!!


Post Wysłano: 19 kwie 2008, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
nie uwierze że 2,5 roku wytrzymało wam zawieszenie przy kabinie- rok to max.
Zależy w jakich warunkach auto pracuje, my jeździmy głównie na zachód więc ok. 4 lat nam wytrzymuje.


Post Wysłano: 19 kwie 2008, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Cytuj:
Kolego MAGNUM-DXi12 co ty taki przeciwnik SCANII. Wszyscy ci na trasie powiedzą że Scania to Zajebista fura!!! i co ty tak często SCANIE widzisz jak sie psują??? może pogadamy jak Renówki sie sypią co????? zastanów sie co piszesz i poco i tyle nie wymyślaj bajek!!!!!JESTEŚ BAJKO PISARZEM!!!!!
kolego pisz że sie renówki sypia!!!! czy ja ci bronię????????
Wiesz co? Tej co sie zrombała przy wjeździe na obwodnię to nie dam zdjęcia (nie miałem aparatu, pozatym było ciemno no i nie było czasu)!
Ale zapodam zdjęcie zepsutej 124 z trans-południa (co prawda goście juz kończyli robotę i kabina była opuszczona, ale istotny jest fakt że się zrombała)! Więc kolejny raz podkreślam że żadne auto jest NIEZAWODNE, ci co tak piszą to na 99% synkowie co maja po 12 lat i bzdecą to co powiedział tatuś czy wujaszek, albo znajomy kierowca tatusia itp... itd...

---------

dodane zdjęcie dla kolegi Pawel89lbn a BAJKOPISARZEM to jesteś ale TY. Ja mam jedną zasadę na forum! Nie zmyslam TYLKO PISZĘ TO CO WIDZIAŁEM I CO WIEM, a nie to co "słyszałem..." tak jak ty;) pozdro dla ciebie.
Obrazek

a tak ma koniec żeby było jasne!
Cytuj:
Kolego MAGNUM-DXi12 co ty taki przeciwnik SCANII
Nie jetem przeciwnikiem scani, tylko po prostu reaguje jak ktoś pisze "niezawodna itp..."
na dzień dzisiejszy kupiłbym scanie seri R, najlepiej 420KM bo to auto naprawdę Mi się PODOBA i uważam że jest super, jedank krążą i o niej negatywne opinie (chodzi o układ zasilania paliwem, ale nie komentuje bo to tylko słyszałem...)
Pozdrawiam

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 19 kwie 2008, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Cytuj:
To jakiś cudowny okaz wam sie trafił, na marginesie nie uwierze że 2,5 roku wytrzymało wam zawieszenie przy kabinie- rok to max.
Moze na polskich drogach. Ale ta Scania lata przeważnie na Niemcy, Dania.
Zapomnialem dodac ze raz bylo wymieniane zawieszenie na kabinie i raz poduszki z tyłu.
pozdrawiam

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Post Wysłano: 26 kwie 2008, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 sty 2008, 20:45
Posty: 242
GG: 7448944
Lokalizacja: Lublin

Kolego ja bajeczek nie pisze tak jak ty, nie wiem ile masz lat ale piszesz jak małolat wiec powiem ci jasno idz na servis SCANII i sie dowiec jakie maja usterki to ci powiedzą że większość problemów to z winy kierowców Koledzy słyszałem ze R500 jakieś wycieki mają, i to nie od pierwszego kierowcy dostaje taką informacje.
Słyszał ktoś o tym???


Post Wysłano: 01 maja 2008, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Posiadam R500 i niestety nie był to dobry zakup. Nadmienię, że jest to wywrotka 8x4 a motor jest Euro III. Po pierwsze jest wyciek z odmy silnika - odpowiedź serwisu - te typy tak mają!!?? Po drugie średnie spalanie to około 52 litry na 100 km. Po trzecie wysoka masa własna pojazdu. Po czwarte rozkręcił się tryb talerzowy w moście napedowym - tutaj fabryka dała ciała że aż wstyd.
Fakt - jeśli idzie o komfort pracy kierowcy to jest on bardzo wysoki, ale to chyba nie tylko o to chodzi.
Ja już więcej Scani nie kupię i do budowlanki naprawdę ją odradzam.


Post Wysłano: 03 maja 2008, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 sty 2008, 20:45
Posty: 242
GG: 7448944
Lokalizacja: Lublin

Zgadza sie wycieki odmy! ale z tego co slyszałem to 500 na autostradach gubi to palenie bede miał okazje za tydz. zrobić lota do Francji na R 500 to sie przekonam


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 03 maja 2008, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 14:57
Posty: 6
GG: 2058929
Samochód: Sprinter
Lokalizacja: Skórcz

Cytuj:
Denis, co byś powiedział na temat górnej leżanki w wersji Highline? Miałem okazji oglądać na żywo oraz na zdjęciach i jestem zawiedziony.




Na gornej lezance dobrze sie spi:) wiem bo spalem jestem sredniego wzrostu (1.77) dla mnie pasowalo :]


pozdrawiam


Post Wysłano: 04 maja 2008, 13:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 kwie 2007, 21:07
Posty: 64
GG: 0

Oto jedna z dobrych rzeczy w scania.
Małe porównanie znalezione na googlach:
http://www4.picturepush.com/photo/a/645 ... cabns1.jpg


Post Wysłano: 28 maja 2008, 10:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2008, 10:07
Posty: 2
GG: 0

Magnum ty jesteś śmieszny!!!
Zrobiłeś fotkę zepsutej Scanii nawet nie wiedząc co się w niej zepsuło piszesz że silnik
:shock:.
Jeśli chodzi o silniki to Scania robi bardzo dobre motory, nie dorównuje im nikt pod względem parametrów, kultury pracy i ogólnie jazdy tymi samochodami.
Natomiast jeśli chodzi o trwałość to owszem nie są to już takie silniki jak np 113-360, ale inni producenci nie są lepsi.
Nikt z forumowiczów nie napisał największej zalety Scanii.
-Prostota konstrukcji i najtańsze części!!!
-Mam kolegę co skrzynię biegów GRS 900(SCANIA) wyciąga z samochodu w 45 minut.
-Robiliśmy ostatnio Skrzynię Biegów w Manie TGA(przebieg 600tyś km) i zajęło nam to tydzień a części są strasznie drogie(np. główne koło reduktora-na którym chodzi przesuwka kosztuje 5000zł).

Opticruise napisał że R 500 to nieporozumienie.
Jeśli chodzi o wycieki oleju z silników V8 to jest to normalna sprawa Scania od wielu lat ma z tym problem, poza tym silniki V zawsze są bardziej podatne na wycieki.

Jak ktoś ma zamiar kupować Scanie to tylko:
124-360,400,420KM(nie polecam wynalazków typu turbocompound Scania 124-470 lub R470)
114-340,380KM
144-460KM
R 380


Ostatnio zmieniony 28 maja 2008, 22:42 przez Jacek, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie pisz posta pod postem. Używaj funkcji "zmień".


Post Wysłano: 28 maja 2008, 15:05

Cytuj:
Jak ktoś ma zamiar kupować Scanie to tylko:
124-360,400,420KM(nie polecam wynalazków typu turbocompound Scania 124-470 lub R470)
114-340,380KM
144-460KM
R 380
niby dlaczego jakoś nie zauważyłem żeby np R 420 albo 480 psuła się szybciej niż R 380. Fakt różnica w cenie jest kolosalna ale masz 100 kucy więcej.

ps: 470 to chyba jakiś badziew bo słyszałem że często się psuje. Ale reszta jest bez zarzutu. Te starsze silniki z 124 i 144 też są dobre ale chodzą jak sieczkarnia.

To czy są problemy to wina głównie warunków w jakich dane auto pracuje i części które są dosyć często robione na masową skalę i są czasami nie dopracowane. Silniki są składane w dużej mierze przez człowieka, maszyna odgrywa tam małą rolę a jak wiadomo każdy człowiek się myli bo nie ma ludzi idealnych. Trafisz na Scanie którą składała grupka ludzi pracujących przez dwa tygodnie na nockach i nie przyłożą sie do pracy to wady wyjdą w trakcie użytkowania. Wiadomo że wszystkie auta są składane według pewnych standardów ale nie dociągnięć nie da się uniknąć i nie dopatrzeń ze strony konstruktorów jak i pracowników składających dane auto też.

A co do kolegi MAGNUM DX12 to po prostu żal mi Cię kolego, zresztą po twoim nicku już widać jaka marka jest dla Ciebie ideałem. Nic o niej pewno nie wiesz ale może twój tata jeździ magnum więc każda inna marka jest dla Ciebie be. Z tego co wiem to magnum jest najbardziej nie lubianą marką wśród kierowców. :x


Ostatnio zmieniony 28 maja 2008, 16:17 przez eRKaZet, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolega Magnum został zbanowany i juz więcej na tym forum nic nie napisze. Poza tym Magnum to model a nie marka samochodu.


Post Wysłano: 31 maja 2008, 16:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 20:47
Posty: 38

Uważam, że każdy samochód będzie się psuł jeśli kierowca nie będzie o niego dbał. Każdy samochód prędzej czy później się zepsuje, czy ktoś tego chce czy nie :!:

_________________
~~ !! Ciężarówki - najlepszy wynalazek na świecie !! ~~

http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 31 maja 2008, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2008, 15:23
Posty: 5

Koledzy co możecie powiedzieć o SCANII 144 460 v8 ?


Post Wysłano: 01 cze 2008, 10:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Cytuj:
Uważam, że każdy samochód będzie się psuł jeśli kierowca nie będzie o niego dbał. Każdy samochód prędzej czy później się zepsuje, czy ktoś tego chce czy nie :!:
Smutne ale prawdziwe. Ważne jest tylko by główne podzespoły pojazdu były praktycznie bezawaryjne. Jeśli w aucie sypie sie silnik czy most napędowy po przejechaniu 100 000 km to już jest zwykła tandeta. Rozumiem - osprzęt może ulec jakiejś awarii. Ceny części do Scanii też pozostawiają dużo do życzenia. Poza serwisem są do przyjęcia ale w oficjalnej sieci to koszmar. (Wał napedowy - 12 000 PLN, tryb talerzowy + wałek atakujący - 16 000 PLN itp.)


Post Wysłano: 07 cze 2008, 14:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2008, 14:31
Posty: 7

Do zalet trzeba zaliczyć cichą pracę, niskie spalanie.
A do wad to, że w porównaniu z przykładowym Volvo FH12 420 Scania R420 jest głośniejsza.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: