Myślę że bardziej jako ciekawostka, ale samochód jest naprawdę bardzo interesujący.
Komfort na każdej drodze
Daily 4x4 oferuje poziom komfortu absolutnie wyjątkowy w tej kategorii pojazdów – typowy raczej dla najnowszych samochodów szosowych.
Wnętrze, pod względem komfortu i wykończenia, ma taki sam standard jak w Daily 4x2. Nowe Daily 4x4 posiada jednak wszystkie elementy wyposażenia samochodu terenowego.
Przełączniki blokady mechanizmów różnicowych i sterowania skrzynią rozdzielczą umieszczone zostały w bezpośrednim zasięgu kierowcy, podobnie jak schowki na dokumenty i inne przedmioty. Kieszenie typu DIN pozwalają na montaż radioodtwarzacza i tachografu (dodatkowa 3 kieszeń znajduje się w bloku półek nad krawędzią szyby przedniej).
Standardowa konfiguracja zapewnia w pełni regulowany pojedynczy fotel kierowcy oraz podwójne siedzenie dla pasażerów. Ogrzewanie siedzeń i/lub zawieszenie foteli przewidziane są opcjonalnie dla samochodów użytkowanych w najtrudniejszych warunkach.
Rozwiązania na każde zadanie
Zaprojektowane, aby spełniać wymagania każdej misji w terenie, Daily 4x4 to najbardziej zróżnicowana gama pojazdów w swojej kategorii:
- DMC 3,5 tony (maksymalna nośność osi przedniej 2250 kg oraz 2800 kg osi tylnej) oraz 5,5 tony (maks. nośnośc osi przedniej 2450 kg oraz 3700 kg osi tylnej);
- krótki rozstaw osi (3050 mm) lub długi rozstaw osi (3400 mm) dostępne w obu wariantach;
- podwozie z kabina przeznaczone do zabudowy oraz wersja z kabiną załogową (tylko przy długim rozstawie osi);
- 4-cylindrowy silnik wysokoprężny HPT Euro 4 o pojemności skokowej 3,0 l z układem wtryskowym common rail, głowicą 16-zaworową, turbosprężarką o zmiennej geometrii i standardowo filtrem cząstek stałych DPF;
- stały napęd na 4 koła z blokadą trzeciego mechanizmu różnicowego w skrzyni rozdzielczej (standard);
- rozkład momentu obrotowego: 32% na oś przednią oraz 68% na tylną;
- 24 biegi do jazdy do przodu oraz 4 biegi wsteczne;
- ABS w standardzie w samochodach o DMC 5.5 t.
Transport użytkowy nawet po bezdrożach
Nowe Daily 4x4 zapewnia imponujące możliwości przewozowe na bezdrożach przy osiągach prawdziwego samochodu terenowego, jednej z lepszych charakterystyk mocy i momentu obrotowego w tej kategorii (176 KM oraz 400 Nm dostępne od 1250 obr/min) oraz przy stałym napędzie 4x4 do pokonywania ekstremalnych sytuacji w terenie:
- maksymalny kąt wzniesienia do 45°, przy kącie natarcia 51°;
- kąt rampowy 35% przy krótkim rozstawie osi oraz 31% przy długim;
- kąt zejścia 32% przy krótkim rozstawie osi oraz 30% przy długim rozstawie osi z możliwością powiększenia ich o 11° poprzez uniesienie tylnej belki przeciwwjazdowej do jazdy terenowej;
- głębokość brodzenia do 700 mm;
- obręcze stalowe z kołami 9,5 R17.5 dla zastosowań mieszanych lub opony 255/100 R16 dla zastosowań typowo terenowych.