Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 maja 2008, 16:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:01
Posty: 85
GG: 0
Lokalizacja: zza siedmioma górami

Witam :) Mam do was takie pytanie bo różne na ten temat opinie od kierowców słyszałem. Czy może być tak że jesli kierowca nie jest zatrudniony w firmie, jest krótko na emerytuurze ale ma prawko kat. C+E to moze jeździć w trasy z kierowcą który jest zatrudniony w pracy. Słyszałem od kierowców własnie ze moze tak być jesli samochód nie zarabia na siebie czy jakos tak lub firma jezdzi na własne potrzeby, nie jest to zadna firma transportowa itp.


Moze to zle troche sformuowałem ale jak cos to napiszcie to bede staral sie to bardziej wyjasnic


Post Wysłano: 14 maja 2008, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Czyli pracuje "na czarno". W jednym zdaniu można to ująć. Inaczej tego napisać nie można.


Post Wysłano: 14 maja 2008, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

sprawa stosunku kierowca - właściciel pojazdu nie ma najmniejszego wpływu na uprawnienia do kierowania.
przykłady:
1. w naszej firmie rozbiło sie auto, kierowca nie jest w satnie prowadzić, a nie ma innego kierowcy, lub jest tylko jeden, to co w takim przypadku? jak ściągnąć auto? zatrudnić nowego kierowcę?
2. dostaję pojazd testowy ciągnik siodłowy, przyprowadzam go do firmy, zaczepiam firmową naczepę i w trasę, ale z właścicielem auto - dealerem nie łaczą mnie żadne więzi pracodawca - pracownik.

jeżeli kierowca posiada niezbędne dokumenty do kierowania, oraz dowód rejestracyjny pojazdu, ubezpieczenie, oraz wipis z licencji to może kierować tym pojazdem niezależnie czy jest pracownikiem czy nie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 maja 2008, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

NIestety, jezeli na przewoz wlasny jezeli ktos siedzi za kierownica musi byc zatrudniony, jechalem kiedys ciezarowka ojca, inspekcja mnie zlapla, chcieli mi dac 8 tys zl kary bo nie bylem zatrudniony. Udalo sie, bo ksiegowa cofenlela jakos zatrudnienie i przeszlo...


Post Wysłano: 14 maja 2008, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

a w jaki sposob sobie wywrózyli ze nie jesteś zatrudniony ???

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 14 maja 2008, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Pewnie tacho było na tatę.


Post Wysłano: 14 maja 2008, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Bo wezwali wlascicela firmy do siedziby ITD i kazali okazac wszystkie potrzebne dokumenty.


Post Wysłano: 15 maja 2008, 8:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Przepisy określają w jaki sposób może być zatrudniony kierowca. W transporcie drogowym na potrzeby własne może być to tylko na podstawie umowy o pracę.Sprawdzić to na drodze jest łatwo,ponieważ kierowca powinien mieć przy sobie zaświadczenie o spełnieniu wymaganych kwalifikacji,w którym jest zapisana forma zatrudnienia i w momencie przedstawienia wypisu z zaświadczenia na przewozy własne,inspektor już będzie wiedział co i jak.W razie niejasności zapisze w protokole i karze przysłać potwierdzoną przez notariusza kserokopię umowy o pracę. 8)

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 15 maja 2008, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

według mnie jeżeli pomijamy kwestię skarbową, nie ma jednoznaczego przepisu o nakazie zatrudnienia przez właściciela pojazdu - przewoźnika, bądź prawadzącego inną działalność, kierującego pojazdem.
nawet jeżeli jest to przewóz na potrzeby własne, np. przewóz nawozów sztucznych ze sklepu do domu właściciela pojazdu - możemy to zrobić nie będąc zatrudnionym przez owego rolnika.
co do zaświadczenia do kierowania, nie ma znaczenia kto wystawił je - musi być aktualne.

oczywiście mówię tu o przypadkach jednostkowych, a nie procederze. bo nie może być sytuacji kiedy to istnieje firma transportowa z 5 pojazdami bez zatrudnionych kierowców.
osobną sprawą jest przedstawienie urządowi skarbowemu sposobu rozliczenia się z tym kierowcą, bo może być to na przykład umowa zlecenie lub umowa o dzieło, którą można wystawić kierowcy zatrudnionionemu w innej firmie.
przykład: na mojej imprezie w Obornikach Śląskich będą się wystawiali producenci i ja mogę dostarczyć pojazd będący własnością dealera nie będąc ich pracownikiem, na uprawnieniach wystawionych przez mojego pracodawcę.
podobna sytuacja była podczas szkolenia na instruktorów EKO-jazdy. pojazdy na których jeździłem były własnością austriackiej firmy T&T, natomiast ja miałem uprawnienia takie jak zawsze, poza tym posiadałem zaświadczenie o niekierowaniu wystawione przez siebie z pieczątką firmy w której jestem zatrudniony.

kolejne różnice mogę wyniknąć w trakcie postępowania w czasie roszczeń wobec ubezpieczyciela w razie wypadku i uszkodzenia pojazdu lub ładunku.

więc powtarzam w incydentalnych wypadkach nie jest to zabronione żadnym przepisem.

w razie wątpliwości proszę kontaktować się z dyrektorem Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych "Dolny Śląsk" 071 341 31 88.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 maja 2008, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:01
Posty: 85
GG: 0
Lokalizacja: zza siedmioma górami

No a jesli kierowca ten jezdzi raz na miesiac w trase do Niemiec w podwojnej posadzie ale drugi jest normalnie zatrudniony to moze on ten pojazd prowadzic?? w tej firmie bez sensu by bylo by on byl zatrudniony bo na codzien nie jest potrzebny drugi kierowca bo sa to rozladunki w krócuktie trasy tylko ze zdarzaja sie dluzsze np. do Niemiec tylko ze to jest raz lub dwa na miesiac i wtedy drugi szofer sie przyda.


Post Wysłano: 15 maja 2008, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

może być zatrudniony na umowę-zlecenie, lub umowe o dzieło.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 maja 2008, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

lub 'umowę ustną'

a potem wystawi fakture firmie w ktorej jeździł pt: "usługa prowadzenia pojazdu"

_________________
Krzysiek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: