Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 maja 2008, 10:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

naczepa kurtynowa Fliegl - SDS 350, rocznik 2003

1/ Na jakiej zasadzie działa podnoszona oś ? Teoria mowi ze powinna sie automatycznie podnosić jeśli ładunek jest poniżej 5-15 ton w zalezności od ustawienia 'czegośtam', tyle teorii, były kierowca który z nią jeździł mówi że sama sie nie podnosi i tylko sterowanie ręczne wchodzi w grę. Może tak być czy cos jest spaprane ? Jeszcze inny kierowca powiedział że faktycznie moze tak byc że automatyczne sterowanie nie działa bo to jest kontrolowane przez układ ABS/EBS i niektore ciągniki mogą tego nie chcieć obsłużyć... ALE obecnie ta naczepa śmigała z MAN TGA 2005 rocznik wiec umiarkowanie świeżym pojazdem...

2/ Panel sterowania - czy ktoraś dobra dusza może mi napisać który guzik / złącze jest do czego - niestety niemiecki nie był ulubionym językiem ;)

Oczywiscie podnoszenie / opuszczanie to juz wiem ;) interesują mnie pozostałe guziczki

Obrazek

_________________
Krzysiek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli masz przełącznik od podnoszenia osi to raczej automatycznie nie bedzie się podnosić oś tak np jest w wieltonce jeśli automatycznie się podnosi oś to niema ręcznego podnoszenia
Czerwony grzybek to hamulec postojowy/ręczny
Czarny grzybek odblokowanie siłowników hamulcowych, całkowite rozblokowanie hamulców mimo odłączenia przewodów od powietrza od naczepy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

A napisy to : prawy dolny róg: nakrętki i sruby kół kontrolować i dociągać
lewy dolny róg : przed podnoszeniem lub opuszczaniem pojazdu hamulec postojowy zwolnić.
Obok napisu Fliegl złącze do pomiaru ciśnienia w poduszkach powietrznych (Luftbalg)
:D

_________________
ego


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Górne złącze kontrolne ciśnienie powietrza w naczepie
środkowe złącze od cinienia sterujacego hamulcami z ciągnika siodłowego zasilanie do naczepy przez żółty przewód oraz obok gniazdo diagnostyczne ABS

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Jeśli masz przełącznik od podnoszenia osi to raczej automatycznie nie bedzie się podnosić oś tak np jest w wieltonce jeśli automatycznie się podnosi oś to niema ręcznego podnoszenia
ok, czyli mam sterowanie ręczne, ma to swoje wady i zalety, ale chyba pasuje mi bardziej. Czy to będzie 'bezobsługowe' - czyli ustawiam sobie oś podniesiona i dokąd nie zmienia na oś opuszczona to ona bedzie sie unosiła po uruchomieniu ciągnika i opuszczała po jego wyłaczeniu ?
Cytuj:
Czerwony grzybek to hamulec postojowy/ręczny
'jak to działa' ?
Cytuj:
Czarny grzybek odblokowanie siłowników hamulcowych, całkowite rozblokowanie hamulców mimo odłączenia przewodów od powietrza od naczepy
'jak to działa' ?

domyslam sie ze czerwony i czarny mają działać niezależnie od obecności ciśnienia i ustawienia dźwigni ręcznego w ciągniku ?


Cytuj:
Górne złącze kontrolne ciśnienie powietrza w naczepie
środkowe złącze od cinienia sterujacego hamulcami z ciągnika siodłowego zasilanie do naczepy przez żółty przewód oraz obok gniazdo diagnostyczne ABS
Czyli tak - na górnym możemy podłączyc manometr i diagnostycznie sprawdzić co tam słychać

w środkowym - hmm... czy to znaczy że moge tam podłączyć przewód pneumat. np. w celu na dopompowania koła, lub też zasilania klucza pneumatycznego ?

diagnostyka ABS - czyli jakiś data-port do podłączenia jakiegos komputerka ?

_________________
Krzysiek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Czy to będzie 'bezobsługowe' - czyli ustawiam sobie oś podniesiona i dokąd nie zmienia na oś opuszczona to ona bedzie sie unosiła po uruchomieniu ciągnika i opuszczała po jego wyłaczeniu ?
Nie zależnie czy ustawisz na oś podniesioną czy opuszczoną będzie np cały czas podniesiona nie zależnie czy ciągnik jest uruchomiony czy nie, może tak być że naczepa nie trzyma powietrza i gdy zejdzie powietrze to oś opadnie na dół
Hamulec postojowy czyli po prostu hamulec ręczny ciągniesz za czerwony grzybek do siebie i włączasz hamulec, aby wyłączyć go wciskasz ten grzybek.
Czarny grzybek aby wcisnąć musi być odłączony czerwony przewód od naczepy służy on do tego aby można np przestawić naczepę bez podłączania przewodów lub na warsztacie kiedy chcesz coś robić przy kołach lub hamulcach aby móc obracać ręcznie koło
Cytuj:
Czyli tak - na górnym możemy podłączyc manometr i diagnostycznie sprawdzić co tam słychać
Wszystkie te trzy złącza są do diagnostyki anie do podłączania węży np do pompowania kół
Cytuj:
w środkowym - hmm... czy to znaczy że moge tam podłączyć przewód pneumat. np. w celu na dopompowania koła, lub też zasilania klucza pneumatycznego ?
Nie tam podłanczasz manometr aby sprawdzić jakie ciśnienie dochodzi z ciągnika na zawór sterujący hamulcami w naczepie
Cytuj:
diagnostyka ABS - czyli jakiś data-port do podłączenia jakiegos komputerka ?
Tak jest to złącze do komputera diagnostycznego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

dziekuje :)

za tydzień zobaczymy jak to sie sprawdzi w praktyce.

_________________
Krzysiek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Cytuj:
Czy to będzie 'bezobsługowe' - czyli ustawiam sobie oś podniesiona i dokąd nie zmienia na oś opuszczona to ona bedzie sie unosiła po uruchomieniu ciągnika i opuszczała po jego wyłaczeniu ?
Nie zależnie czy ustawisz na oś podniesioną czy opuszczoną będzie np cały czas podniesiona nie zależnie czy ciągnik jest uruchomiony czy nie, może tak być że naczepa nie trzyma powietrza i gdy zejdzie powietrze to oś opadnie na dół

Jednak potrzebna jest pomoc,

podłączona naczepa, powietrze wszędzie jest, nie ma kabla od ABS
przełączam podnoszenie osi, słychać jakiś zaworek, nie słychać żeby syczało, oś się nie podnosi

podłączam przewód ABS, przełączam podnoszenie osi, efekt ten sam, jakiś zaworek powietrzny przeskoczył, nie słychac zeby powietrze uciekało , oś sie nie podnosi

oba testy przy zapalonym ciągniku, stojąc na parkingu

przy przełączaniu z powrotem na pozycję 'oś opuszczona' uchodzi malutka ilość powietrza pod ciśnieniem w okolicy przełącznika na panelu sterowania.

Drogie Bravo, pomóż ;)

_________________
Krzysiek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja mam Krone z pneumatyka Haldex i na postoju os sie nie podniesie jesli przestawimy przelacznik, naczepa musi ruszyc i przekroczyc jakies 18km/h i wtedy zaczyna sie cos dziac a opusci sie w momencie gaszenia silnika...(dodam ze mam przelacznik elektryczny)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

I pewnie to tutaj będzie leżała przyczyna zmartwienia naszego Sympatycznego Kolegi :) Wierzę i życzę by wlaśnie tak się okazało :)

_________________
ego


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2008, 7:53
Posty: 11
GG: 0
Lokalizacja: Wodzisław śl.

Witam, mam również naczepe fliegl wywrorke i przerabiałem ten temat z ośką.
Po pierwsze jest to pneumatyka wabco i jeśli jest to stara naczepa ośka powinna być w górze niezależnie czy jest połączona z ciągnikiem czy nie, oczywiście naczepa pusta, jeśli jest to pneumatyka z tego roku, to wabco wprowadziło tak jak haldex oś elektryczną sterowaną kablem abs tzn. po wyłączeniu stacyjki oś opada.
Piszesz że gdy przełączasz ten przełącznik to tyka w zaworze a oś nie reaguje, miałem dokładnie to samo. Popatrz u siebie, za panelem sterowania w ramie powinien być taki charakterystyczny kwadratowy zawór, równy kwadrat, on odpowiada za podnoszenie osi, u mnie do niego dostała się woda i się zatarł, pomogło rozebranie, wyczyszczenie i nasmarowannie, dział jak nowy.
Oś opada automatycznie i jest możliwość przy pustej naczepie ją opuścić, czego nie umiałem zrobić przed rozbiórką.
Nie pomyl przewodów przed rozbiórką !!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: