Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 paź 2008, 13:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2008, 11:12
Posty: 12
GG: 4833221

Witam.

Jakie zezwolenia muszę posiadać aby zawieźć do Rosji zestawem niskopodwoziowym nadgabaryt? Czy to wszystko załatwię w BOTMie ? Tu na forum wyczytałem, że potrzebna jest wiza, jakiś karnet TIR, czy coś jeszcze jest potrzebne ?

Z góry dzięki za podpowiedzi


Post Wysłano: 31 paź 2008, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Kolego, jak mówisz ''jakiś karnet TIR'' to widać, że masz dużo do czynienia z transportem.


Post Wysłano: 31 paź 2008, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2008, 11:12
Posty: 12
GG: 4833221

Cytuj:
Kolego, jak mówisz ''jakiś karnet TIR'' to widać, że masz dużo do czynienia z transportem.
heh fajna wskazówka :roll:


Post Wysłano: 31 paź 2008, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Piotrek wie wszystko najlepiej ale nie dzieli się z nikim tą wiedzą :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 31 paź 2008, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Co wie wszystko najlepiej :?: Nie wie :lol: Ale jak widzę tekst typu ''jakiś karnet TIR'' to mnie to powala :lol: .

Tak, kolego jak jedziesz do Rosji wogule to potrzebujesz wizę, jeśli ciężarówką, ma to być wiza transportowa, karnet TIR też, jeżeli jedzie ładunek na karnecie a tak jest w 99,999% przypadków na wschód. Co do gabarytu...to zezwolenia na taki przewóz, co więcej :?: A jeszcze wszystko zależy od wymiaru ładunku, wagi.


Post Wysłano: 31 paź 2008, 19:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

1.Zacząłbym od dowiedzenia się jakie są szanse by zwykłe zezwolenie do Rosji uzyskać.Specjalne później dopiero.
2.Dodam,że Karnetu TIR w kiosku raczej się nie kupi.
3.Przewóz "gabarytu" po krajowych drogach jest sprawą niełatwą, dlatego jest niewiele firm które się tym zajmują.A by się chcieć tym za granicę wybrać, do tego wschodnią, to trzeba się świetnie na tym znać... albo nie mieć o tym zielonego pojęcia..
A w ogóle, to co w tym przypadku oznacza słowo "nadgabaryt"? Bo to bardzo pojemne pojęcie..

_________________
ego


Post Wysłano: 01 lis 2008, 3:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Kolego,jeżeli nie masz pojęcia o normalnym transporcie do Rosji,to nie pchaj się na nienormatywne z tej prostej przyczyny ze nie wiesz jaki fracht ustalić.Musisz mieć kontakty z podobnymi firmami w Białorusi i Rosji.Te właśnie firmy muszą Ci załatwić "niechabarytnyj dozwoł".Do tego Carnet,zezwolenia,konwój czy pilotaż milicji.Nienormatywny "idzie" bez plomby i swiadectwa uznania (certyfikatu) więc musisz miec carnet ostemplowany specjalnymi pieczęciami.Taki prewóz tak,ale nie za pierwszym razem,bo zaloze sie o skrzynke wodki ze bedziesz stal jak "widly w gnoju"

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 03 lis 2008, 12:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2008, 11:12
Posty: 12
GG: 4833221

Cytuj:
Co wie wszystko najlepiej :?: Nie wie :lol: Ale jak widzę tekst typu ''jakiś karnet TIR'' to mnie to powala :lol: .

Tak, kolego jak jedziesz do Rosji wogule to potrzebujesz wizę, wagi.
A ja jak widzę wogule w zdaniu to mnie powala... ale nie o to chodzi..

Nie pytam Was o moje szanse powodzenia z tym ładunkiem, gdyż zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest to bułka z masłem tylko o to, gdzie mogę uzyskać pozwolenia na towar nadgabarytowy o wymiarach: dł. 1,8m szer. 3,84 wys. 4,21 i wadze 40T. Nie zamierzam również wieźć tego busem ani Fiatem Pandą.

Pytanie główne było takie czy istnieje w Polsce jakaś organizacja, w której mogę wyrobić takie zezwolenie. Jeśli ktoś wie, to proszę serdecznie o wskazówki jeśli nie, to równie serdecznie proszę o powstrzymanie zbędno-zgryźliwych komentarzy.


Post Wysłano: 03 lis 2008, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

A zezwolenia polskie już masz załatwione? Na cały odcinek? Jeśli tak,to tam mają też adresy swoich odpowiedników za granicami.Wystarczy zapytać.
No i temat Karnetu oczywiście nie jest do pominięcia.Rozumiem,ze masz takowy.Ale czy na pewno zabezpiecza całą wartość celną? Chyba,że to masz już wyjaśnione i chodzi wyłącznie o przejazd ze strony technicznej.
A zezwolenia na wjazd do kraju rosyjskie i tranzytowe.Są, czy będą?
Bo do tej pory to błądzimy po omacku.Dopiero teraz pojawiły się przybliżone parametry ładunu, bo we wcześniejszym pytaniu ich nie było.

_________________
ego


Post Wysłano: 03 lis 2008, 14:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

może inaczej.

transport drogowy na wschód jest dość specyficzną sprawą i wymaga trochę znajomości tematu.
transport ładunków ponadnormatywnych to wyższa - czytaj trudniejsza forma transportu, zaś transport ładunków ponadnormatywnych na wschód (lub ze wschodu) jest bardzo specyficzny i bradzo trudny.

i teraz Ty pytasz o zezwolenia, a z zadanego pytania wnioskować można, że transport standardowy jest dla Ciebie pojęciem dość mglistym, więc korzystniej - czytaj bezpieczniej dla Ciebie, byłoby zlecić ten transport jakiejś specjalistycznej firmie.

to tak jakbyś chciał zrobić operację na otwartym sercu mając doświadczenie w stawianiu baniek i zapytałbyś się po której stronie jest serce.

załatwienie zezwolenia na Rosje jest dość trudne, karnetu TIR na naczepę niskopodwoziową (otwarta skrzynia ładunkowa bez możliwości założenia plomb) raczej nie dostaniesz. będziesz musiał korzystać ze spedycji obcej, a jako osoba przypadkowa będziesz musiał zapłacić zabezpieczenie oczywiście w pełnej kwocie cło+VAT gotówką itp.

także:
1. jeżeli na Rosję do tej pory nie jeździłeś,
2. jeżeli nie woziłeś ładunków ponadnormatywnych po kraju,
nie bierz się za to samodzielnie, bo przy takim transporcie błędy idą w setki tysięcy złotych, albo i więcej.

nie mówiąc o tym, że trzeba posiadać naczepę, która będzie zdolna do przewiezienia ładunku o wadze 40 ton na podstawie 1,8m x 4,2m i rozłożyć go na około 6 - 8 osi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 03 lis 2008, 15:49 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 03 lis 2008, 15:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2008, 11:12
Posty: 12
GG: 4833221

Cytuj:
1. jeżeli na Rosję do tej pory nie jeździłeś,
2. jeżeli nie woziłeś ładunków ponadnormatywnych po kraju,
nie bierz się za to samodzielnie, bo przy takim transporcie błędy idą w setki tysięcy złotych, albo i więcej.

nie mówiąc o tym, że trzeba posiadać naczepę, która będzie zdolna do przewiezienia ładunku o wadze 40 ton na podstawie 1,8m x 4,2m i rozłożyć go na około 6 - 8 osi.
1. Na Rosję nie jeździłem.
2. Ładunki ponadnormatywne wożę i po Polsce i po Europie.
3. Posiadam odpowiednią naczepę do przewozu takiego ładunku.
4. Dostałem zapytanie od klienta i chciałem rozeznać jak to jest z zezwoleniami na nadgabaryt na Rosję.

pozdrawiam - można zamknąć


Post Wysłano: 03 lis 2008, 15:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

widzę, że robisz to najdalej od 2004 roku.

Rosja to inny obszar celny, jak i pozostała część Europy przed 2004.
aby wprowadzić coś na inny obszar celny trzeba dokonać odprawy celnej. w Europie przed 2004 rokiem działały dość gęsto spedycje również wewnątrz kraju.
ponieważ Rosja jest dużym krajem sieć spedycji wewnątrz kraju jest słaba, poza tym gwarancje w tym kraju są traktowane z przymróżeniem oka.
firma transportowa pierwszy raz dokonująca transportu jeżeli nie posiada karnetu TIR jest skazana na płacenie gwarancji gotówką.
i tutaj ciekawostka: nie będziesz miał pewności co do odzyskania gwarancji po odprawie ostatecznej kończącej transport.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: