Strona 12 z 31 [ Posty: 619 ] Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1431 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lis 2008, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Nie wiem czy zwróciliście uwagę-może to i szczegół,ale na żadnym z powyższych aut nie widać tabliczki z mocą silnika... :?: Przypadek?Ale ogólnie te auta są piękne,szczególnie to czerwone... :mrgreen:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 08 lis 2008, 11:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Nie wiem czy zwróciliście uwagę-może to i szczegół,ale na żadnym z powyższych aut nie widać tabliczki z mocą silnika... :?: Przypadek?Ale ogólnie te auta są piękne,szczególnie to czerwone... :mrgreen:
Nie we wszystkich :D Czerwone Volvo z BERGERA i mocarz z ITS mają emblematy z mocą. Być może emblematy są doklejane u serwisie bądź tak jak audi oferuje możliwość nabycia auta bez emblematów. Z czasem ta sytuacja się wyjaśni.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 08 lis 2008, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Mi chodziło tylko o te dwa zdjecia powyżej.Jak dla mnie to trochę dziwne bo jak dotychczas zobaczenie VOLVO FH bez tabliczki znamionowej było jak dla mnie prawie ''świętem''...To co Levuss już wiesz coś na temat nowych FH w firmie w której jezdzi Twój tata czy narazie ''głośno myślisz''?

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 08 lis 2008, 18:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
To co Levuss już wiesz coś na temat nowych FH w firmie w której jezdzi Twój tata czy narazie ''głośno myślisz''?
Raczej głośno nie myślę bo do końca roku, flota ma się zamknąć w 100 autkach. Na razie jest ok 90 autek. Ostatnie nabytki to czerwone FH400 Globetrotter, które przyszły na wymianę za stare egzemparze FH12 (serii II). Zobaczymy czy partia ostatnich w tym roku FH przypadnie na nowy model. Nie wykluczone, że tak właśnie będzie a jeśli nie to w noworocznych zakupach na pewno pojawi się nowa twarz modelu FH w szeregach firmy. Pozostaje tylko czekać.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 10 lis 2008, 0:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2008, 18:30
Posty: 9
GG: 0

Witajcie!

Niespełna dwa tygodnie temu, gdy zawoziłem koparki do centrum Volvo w Młochowie, zostałem zaproszony przez znajomego, który tam pracuje, na halę serwisu do obejrzenia przybyłych poprzedniego wieczoru nowych "FH-ków". Były to "demówki" a więc w prezentacyjnym kolorze, kabinach L2H3 z bogatym wyposażeniem. O walorach wizualnych nie będę już pisał bo chyba jak dotąd zostały już wystarczająco omówione... :D Natomiast opiszę trochę odczucia po wizycie wewnątrz kabiny... Praktycznie zaraz po wejściu do środka odnosi się wrażenie, że jest się w całkiem nowym samochodzie bo mimo pozorów, delikatne zmiany elementów dobrze znanych z poprzedniej wersji, są bardzo zauważalne... Biało-czarny wyświetlacz komputera pokładowego bardzo fajnie komponuje się razem z pozostałymi elementami sygnalizatorów i jest milszy dla oka niż jego pomarańczowy poprzednik... Nie zmieniła się stylistyka klawiszy - trochę szkoda... Na desce rozdzielczej znajduje się klawisz do deaktywowania reflektorów doświetlających zakręt (zapalają się po włączeniu kierunkowskazu). Co do pozycji za kierownicą, wielkich zmian nie ma... Bardziej funkcjonalne sąuchwyty na napoje i podręczne schowki na drobiazgi w desce... Co do przednich schowków nad szybą byłem trochę zdegustowany ponieważ wydawało się, że poprzez zmniejszenie ich ilości do dwóch (a nie trzech jak poprzednio), będą one bardziej pojemne... Nic bardziej mylnego, gdyż są one dokładnie takich rozmiarów, jak wielkość rolety natomiast w poprzednim przypadku schowki wewnątrz były większe niż otwór wejściowy...Nie wiem zatem czy wnękę, żartobliwie nazwaną "ołtarzykiem" nie lepiej było zastąpić schowkiem takim, jak poprzednio... Siedząc na fotelu nie czuć już przy prawej nodze lewarka I-Shift'a - został nieco odsunięty od fotela...Bardzo fajnym rozwiązaniem jest wysuwana szuflada spod środkowej części deski rozdzielczej... Idąc do części wypoczynkowej kabiny, od razu rzuca się w oczy wyżej usytuowana leżanka. Pod nią całkiem pokaźnych rozmiarów lodówka no i nieco mniejszy schowek (w końcu...). Kładąc się na materac, od razu daje się odczuć większą wygodę, spowodowaną zmianą jego konstrukcji i grubości... Podnoszony pogłówek dolnej leżanki jest na pewno dużym atutem ale ma jeden mankament... Pod całym materacem znajdują się dwa siłowniczki podnoszenia zagłówka, które zajmują część schowka, który znajduje się pod łóżkiem zatem przy opuszczaniu łóżka na pełny schowek, można uszkodzić schowane w nim rzeczy... Na tylnej ścianie znajduje się więcej niż dotychczas klawiszy (otwieranie szyberdachu, sterowanie zamkiem drzwi). Dobrym rozwiązaniem jest "kieszeń" na gazety umieszczona na tylnej ścianie. O atutach obracanego fotela nie ma się co rozpisywać bo każdy może się domyśleć jakim dużym jest udogodnieniem. Tradycyjnie w XL-u nad górną leżanką znajdują się trzy schowki, które nie uległy stylistycznej zmianie. Jeśli macie jakieś pytania to proszę zadawać - jeśli będę miał na nie odpowiedź to z pewnością odpiszę.

Z pozdrowieniami, Młody. :wink:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
MŁODY on the ROAD--->>>http://pl.youtube.com/watch?v=iHkwmUhxIQw


Post Wysłano: 10 lis 2008, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2008, 14:49
Posty: 239
GG: 1
Samochód: Renault Master
Lokalizacja: Tychy

Hej Młody! Superowe zdjęcia nam przesłałeś. Jak na razie nowy FH-acz prezentuje się całkiem nieźle. Czy widziałeś już te nowe "dzieci" Volvo na naszych drogach, bo jak mi wiadomo miały przyjść do Polski jesienią? Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam i szerokości!

_________________
Pozdrawiam, Jarek.


Post Wysłano: 10 lis 2008, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Jeżdżą już...

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 10 lis 2008, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2008, 18:30
Posty: 9
GG: 0

Cytuj:
Hej Młody! Superowe zdjęcia nam przesłałeś. Jak na razie nowy FH-acz prezentuje się całkiem nieźle. Czy widziałeś już te nowe "dzieci" Volvo na naszych drogach, bo jak mi wiadomo miały przyjść do Polski jesienią? Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam i szerokości!
Witaj!

Pierwszy raz nowe FH widziałem w Szwecji jakoś we wrześniu - był to zestaw DHL 25,25m czerwona skrzyniówka z naczepą - robił duże wrażenie... Drugi raz widziałem w Polsce na A2 ale jechał na kołach prawdopodobnie do Rosji bo za nim jechało jeszcze 6 FH z poprzedniej wersji... Potem widziałem ciągnik 6x4 na promie ze Szwecji - też jechał na kołach do Rosji bo miał za szybą Volvo'wską kartkę z adresem w Moskwie. PolskiegoFH na drodze jeszcze nie widziałem. Ale z pewnością już niedługo to nastąpi bo z tego, co mówił znajomy w Młochowie, sporo ludzi go zamówiło ale i tak jest to mała ilość osób ogólnie patrząc bo wiadomo jaka ogólnie jest sytuacja... Sporo aut poprzedniej generacji stoi w serwisach nie odebranych...

_________________
MŁODY on the ROAD--->>>http://pl.youtube.com/watch?v=iHkwmUhxIQw


Post Wysłano: 10 lis 2008, 13:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Ja widziałem nowe fh, stało obok jakiegoś domu przy drodze z krakowa do proszowic, zielona kabina glob lub glob xl.


Post Wysłano: 10 lis 2008, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

MŁODY super fotki i nareszcie jakieś konkretne info o nowym FH <bravo>. Ja zadam Ci pytanie, które pojawiło się już wyżej. Skoro górne łózko jest wyżej i nad nim są nadal schowki :U to ile teraz tak jest miejsca? Zwróciłeś na to uwagę? bo logicznie myśląc skoro kabina ma identyczne wymiary a górne łózko jest zawieszone wyżej to teraz między nim a schowkami na tylnej ścianie będzie mniej miejsca dobrze myślę?

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 10 lis 2008, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

@ MŁODY:
A byłeś w nowym FM? Jeśli tak to jakie masz wrażenia z wnętrza? Wysokość kabiny, schowki itd.

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 10 lis 2008, 19:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
@ MŁODY:
A byłeś w nowym FM? Jeśli tak to jakie masz wrażenia z wnętrza? Wysokość kabiny, schowki itd.
Odpowiem za Młodego, FM i FH mają identyczne wymiary kabin z tym, że "globetrottery" w FM są osadzone z tego co pamiętam 30cm (lub 40) niżej, niż ma to miejsce w modelu FH.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 10 lis 2008, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2008, 18:30
Posty: 9
GG: 0

@ Levuss

Należy pamiętać o tym, że wnętrze nowego FH było projektowane w oparciu o sugestie kierowców z przeprowadzonych wywiadów badawczych - stąd tyle zmian wewnątrz kabiny - podnoszone, wygodniejsze łóżko z dostępem do schowków bocznych, lodówka pod łóżkiem, lepsze oświetlenie, obracany fotel itp itd... Należy zwrócić uwagę, że tak na prawdę każda kabina ciężarówki jest dedykowana jednoosobowej obsadzie bo dwuosobowa obsada szczerze mówiąc należy do rzadkości... Gdyby komuś chciało się przeprowadzić takie badanie to dwuosobowa obsada stanowiłaby może jakieś 5% poruszających się po drogach ciężarówek... Na pewno usytuowane wyżej górne łóżko spowodowało zmniejszenie wolnej przestrzeni pod sufitem/schowkami ale priorytetem jest kierowca śpiący na dole i "mieszkający na stałe" w samochodzie... Mi górne łóżko służy głównie do przechowania rzeczy, które nie mieściły się w schowkach (torba podróżna, foteliki turystyczne itp). Kiedy zaczynałem pracować jako kierowca, jeździłem w podwójnej obsadzie pierwszą wersją Chińczyka w XL-u i to głównie ja zajmowałem górną leżankę - wtedy było mi tam całkiem wygodnie i było na tyle miejsca, że nawet jeśli w nowej wersji podniesiono wyrko o 15cm to myślę, że nie sprawiłoby to znacznego pogorszenia wygody odpoczynku... Co prawda ja jestem raczej skromnej postury człowiekiem zatem większemu człowiekowi (180-190cm/ ~100kg wagi) na pewno będzie tam mniej wygodnie... Ale tak, jak wspomniałem - kabina jest zaprojektowana głównie z myślą o pojedynczej obsadzie dlatego jest więcej przestrzeni na dolnym łóżku i więcej schowków...

@Bono29

W FM-ce zmieniło się niewiele... Ma jedynie nowy kokpit a pozostałe elementy i kolorystyka wnętrza pozostała z poprzedniej wersji... Jedyną większą nowością jest kabina LXL tak więc o ok. 10cm wyższa od Globetrottera... W tej wersji, podobnie jak w FH, w standardzie jest montowany schowek pod sufitem na tylnej ścianie kabiny... A poza tym nic szczególnie nowego

Pozdrawiam, Młody :wink:

_________________
MŁODY on the ROAD--->>>http://pl.youtube.com/watch?v=iHkwmUhxIQw


Post Wysłano: 11 lis 2008, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Cytuj:
Co prawda ja jestem raczej skromnej postury człowiekiem zatem większemu człowiekowi (180-190cm/ ~100kg wagi) na pewno będzie tam mniej wygodnie
W poprzedniej wersji XL-a mam problemy z wchodzeniem na górne łóżko. Nie wyobrażam sobie tych 15 cm więcej... :> Mam 187 centymetrów i mimo szczupłej sylwetki, wsunięcie się między schowki, a wyrko jest trudne..


Fakt, jak wspomniałeś, obsady podwójne nie są priorytetem, z racji dużo mniejszej ilości takich duetów. Obserwując jednak sposób pracy dzisiejszych kierowców, trzeba chyba przyznać, że taki tryb jest coraz popularniejszy..

Wracając do nowego Volva... Twoje zdjęcia na prawdę pokazały nam Volvo tak, jak byśmy chcieli je widzieć..Fragment po fragmencie, unaoczniłeś zmiany, które zaszły w nowym modelu :) Co tu dużo mówić..robi wrażenie i tyle :) Mimo tych nie fajnych perspektyw po obejrzeniu pierwszego kadru z podobizną szweda, wielu z nas zmieniło nastawienie do FH i bynajmniej ja, upewniłem się tylko w przekonaniu, że pojazdy z Goteborg'a swój poziom miały, mają i..będą mieć :D Pozdrawiam..:)


Post Wysłano: 12 lis 2008, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2008, 20:26
Posty: 3
GG: 0
Samochód: New Volwo FH

Ja już miałem okazje przejechać sie nowym volvo co prawda przejechało tylko 100 km i pojechało na serwis w wyniku awarii silnika a konkretnie pompo wtrysk na 5 cylindrze odmówił posłuszeństwa.

Wcześniej jeździłem Chińczykiem z 2004 roku i powiem wam że teraz volvo się naprawdę postarało kabina jest dużo wygodniejsza jest więcej miejsca, schowki są praktyczniejsze dolne łóżko podnosi się do góry przez co uzyskano parę dodatkowych schowków, Materac do spania jest wygodniejszy i szerszy, generalnie cała kabina jest lepiej wykonana.


Post Wysłano: 12 lis 2008, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Jak to mówią zmiany przeważnie ''wychodzą'' na lepsze... :> Wiadomo że nie nalezy oczekiwać cudów przy przekrztałceniu kilku schowków,zmodernizowaniu leżanki,trochę kokpitu i lekkich retuszach wnętrza przy niezmienionej ''bryle'' zewnętrznej.Volvo odwaliło kawał dobrej roboty,ale można było lepiej...Zauważyłem że u VOLVO zachodzi taka tendencja jak u VW przy prezentacji następnych wcieleń Golfa.Po co zmieniac całkowicie coś co i tak jest dobre i świetnie się sprzedaje.Jest też takie powiedzenie że lepsze jest wrogiem dobrego... :>

I dzięki wielkie koledze Młodemu za obszerną ''relacje z pierwszego kontaktu'' z nowymi VOLVAMI.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 13 lis 2008, 1:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 kwie 2007, 17:20
Posty: 9

Witam wszystkich. Jakoś dotąd nie udzielałem sie na tym forum , ale dość często śledze co tu sie dzieje. Właśnie wróciłem z trasy nowym FH i co ważne -miałem 'przyjemność' spać na górnym łóżku w kabinie XL. Auto, którym jechałem to prezentowany tu wcześniej FH 520 VOR z ITS -u którego mój ojciec jest właścicielem. Ogólnie to pierwszy raz spałem w XL-u i nie wiedziałem ze taka z tym draka. jest naprawde ciasno. ja nieduży jestem, a żeby na drugi bok sie przewrócić to musiałem spod tych schowków sie wysuwać. a że jestem z tych co sie wierca w nocy to szału nie było. ale materac jest wygodny , a łóżko szerokie-to trzeba przyznać. Spałem też na dole- podczas jazdy i tam jest naprawde bajka. No ale nie w samochodzie nie tylko sie śpi przeca to teraz bardziej optymistycznie. Kabina jest przyjemna, kierownica obszyta skórą to świetna sprawa-od razu inna jazda. Z nowości to warto wspomnieć o oświetleniu- w końcu w volvie jest jasno i schowkach pod leżanką- duży plus za dostęp do schowków bocznych, małe półki nad nimi( jednak przeszkadzają te siłowniki) i szufladzie obok lodówki- to wszystko pozwala przy lodówce w środku ogarnąć te rzeczy co normalnie sie trzyma w szufladzie pod łóżkiem. minus za schowki z przodu- są małe , a brak największego to w przypadku zwykłego globa duża strata. dobrą rzeczą są światła doświetlające skrzyżowanie , nowe kolory wyświetlacza i audio. gra czysto, a opcja z mp-trójkami jest zrobiona logicznie i czytelnie...i nawet pilota dali jak do wieży prawie:) obracany fotel to też plus i mimo braku resorowania jedzie sie na nim bardzo wygodnie i tego braku nawet nie czuć. Niestety, w naszym aucie nie zamontowana stolika , który jest w specyfikacji i będzie zamontowany za jakiś czas jak auto na serwis zjedzie. Dobrze zroviona jest skórzana tapicerka i fotel deluxe- można go sobie idealnie ustawic pod kształt ciała i upodobania. Jednak najbardziej w tym aucie urzekł mnie silnik- wiem , że tu w porównaniu ze starym modelem nic sie nie zmieniło , ale zrobiłem tym autem jakieś 1200 kilometrów w tym większośc załadowany prawie 24 tony i powiem Wam ze to jest rewelacji. ma moc od naprawde niskich obrotów , na górki wjeżdża jakby byl pusty a mniejsze wzniesienia pokonuje z chwilowym spalaniem np.25-27 litrów gdzie średnio wychodzilo mi koło 40 litrów przy motorze 440. To tyle na razie , przepraszam jeśli jest chaotycznie ale poprzednia noc miałem cała za kólkiem a wczoraj spałem na tym nieszczęsnym gonym łóżku i dziś od 4 rano dzida, więc padam na morde. pozdrawiam. jak sa jakies pytania to chętnie odpowiem.


Post Wysłano: 13 lis 2008, 19:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 paź 2006, 9:39
Posty: 27
GG: 0
Lokalizacja: Koszalin

Ja mam jedno pytanie, a jaki motor ma te Wasze Volvo w tym ITS-ie?? :P
Zarty zartami, ale jutro biore aparat i zrobie dla levusa fotki gornej lezanki po rozlozeniu i schowkow nad globem bo akurat gablota stoi na placu


Post Wysłano: 13 lis 2008, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

Cytuj:
Ja mam jedno pytanie, a jaki motor ma te Wasze Volvo w tym ITS-ie?? :P
Zarty zartami, ale jutro biore aparat i zrobie dla levusa fotki gornej lezanki po rozlozeniu i schowkow nad globem bo akurat gablota stoi na placu
Cytuj:
FH 520 VOR z ITS -u

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Post Wysłano: 13 lis 2008, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Tir_omaniak pracuje w ITS, to taki żart.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 12 z 31 [ Posty: 619 ] Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1431 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: