Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 lis 2008, 6:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Witam.
Renault Magnum z 2005 roku, kiedyś jeździło na oponach 60, a teraz, zamieniono je na 80, o tego momentu auto jest słabsze, a jego spalanie wynosi ok 39l/100km.
Możecie mi powiedzieć co może być przyczyna i co trzeba wymienić, ustawić?


Post Wysłano: 06 lis 2008, 9:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

kolego zmienił sie obwód koła , i teraz bedzie auto szybsze ,ale duzo słabsze


Post Wysłano: 06 lis 2008, 9:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 11:39
Posty: 89
GG: 0
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Osterode am Harz

Jakie obroty ma przy predkosci 88 km/h? Mysle ze wymiana wałka atakujacego wystarczy....

_________________
Karta rybacka: jest
kurs obslugi wiertarki : jest
karta VISA: w trakcie
prawo jazdy na hulajnogi 1 kolowe: w planach :wink:


Post Wysłano: 14 lis 2008, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Kolego to jest logiczne skoro auto było na 60 LOW DECK a teraz sa załozone 80 bedzie słabsze. Jest inny wkład mostu jezeli teraz jedziesz i ci pokazuje 90 kn/h to auto jedzie z predkoscia 110-115 km/h ale po górach jest mół . Wiem bo teaz mieslismy taki przypadek :) wiec zalecam spowrotem zmiane kół na 60 lub 70 bo na 70 bedzie dobrze .
pozdrawiam


Post Wysłano: 15 lis 2008, 9:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Właśnie problem polega na tym, że kół się nie da zmienić, bo nie będzie można podpiąć naczepy. Tachograf został zalegalizowany po zmianie kół, więc auto jedzie tyle ile powinno przy 90km/h.


Post Wysłano: 15 lis 2008, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Dlaczego kolego nie podepniesz naczepy ?? U nas latała Magnumka na 70 pod wywrotka i nie było problemu..


Post Wysłano: 15 lis 2008, 14:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Też nie rozumiem gdzie problem z podpięciem naczepy. Jeśli z powodu zbyt niskiego siodla to można je wymienić na wyższe, wymienić jego podstawę, lub wstawić płytę dystansową pod nie.Poza tym, można podnieść na poduszkach z tyłu.Ale problem z przełożeniem i zbyt niską (pozornie) mocą nie zniknie. Swoją drogą,to raczej w odwrotną stronę idą zwykle dzialania: obniża się profil opon i zmienia konstrukcję ramy by uzyskać wyższą przestrzeń ladunkową.

_________________
ego


Post Wysłano: 16 lis 2008, 13:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

jak miales podniesionego konia zeby naczepe podpiac to znaczy ze wczesniej kon musial latac z nizszymi naczepami typu mega ( mniejsze kolka)

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 16 lis 2008, 14:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 11:39
Posty: 89
GG: 0
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Osterode am Harz

na legalizacji nie ustawia ci obrotów silnika przy danej predkosci na danym biegu czyli inaczej przełozenie wiec powtarzam ze trzeba sprawdzic to z tej strony a puki co nie odpowiedziales na moje poprzednie pytanie.

_________________
Karta rybacka: jest
kurs obslugi wiertarki : jest
karta VISA: w trakcie
prawo jazdy na hulajnogi 1 kolowe: w planach :wink:


Post Wysłano: 16 lis 2008, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

no chyba ze przeprogramowali mu ogranicznik predkosci

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 17 lis 2008, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

A co ma ogranicznik prędkości do braku mocy przy zmianie przełożenia tylnego mostu??
Ja pozostanę przy zdziwieniu,że można w tym kierunku kombinować z autem.. Z megi na standard..

_________________
ego


Post Wysłano: 17 lis 2008, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Tak auto jeździło pod megą, a teraz ciągnie naczepę do szkła i koła musiały być zmienione, bo jest to jednak 20 cm różnicy.


Post Wysłano: 17 lis 2008, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

Cytuj:
A co ma ogranicznik prędkości do braku mocy przy zmianie przełożenia tylnego mostu??
Ja pozostanę przy zdziwieniu,że można w tym kierunku kombinować z autem.. Z megi na standard..
ano to ma ze jak jechal 90 na malych kolach to po zmianie kol bedzie dalej licznik pokazywal 90 przy tych samych obrotach i bedzie odcinal dokladnie w tym samym momencie a faktycznie bedzie jechal szybciej. ilosc obrotow kola bedzie taka sama tylko droga pokonana w tej samej liczbie obrotow bedzie wyzsza. tym samym przy przeliczeniu przebytej drogi w jednostce czasu trzeba bylo przeprogramowac ogranicznik zeby faktycznie nie jechal wiecej a to poskutkowalo ograniczeniem przy nizszych obrotach

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 19 lis 2008, 17:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Cytuj:
na legalizacji nie ustawia ci obrotów silnika przy danej predkosci na danym biegu czyli inaczej przełozenie wiec powtarzam ze trzeba sprawdzic to z tej strony a puki co nie odpowiedziales na moje poprzednie pytanie.
Nie powiem jakie obroty ma samochód przy danej prędkości ponieważ autem jeździ inny kierowca i ja pytam tylko z ciekawości, bo to nie jest mój problem.


Post Wysłano: 19 lis 2008, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
A co ma ogranicznik prędkości do braku mocy przy zmianie przełożenia tylnego mostu??
Ja pozostanę przy zdziwieniu,że można w tym kierunku kombinować z autem.. Z megi na standard..
ano to ma ze jak jechal 90 na malych kolach to po zmianie kol bedzie dalej licznik pokazywal 90 przy tych samych obrotach i bedzie odcinal dokladnie w tym samym momencie a faktycznie bedzie jechal szybciej. ilosc obrotow kola bedzie taka sama tylko droga pokonana w tej samej liczbie obrotow bedzie wyzsza. tym samym przy przeliczeniu przebytej drogi w jednostce czasu trzeba bylo przeprogramowac ogranicznik zeby faktycznie nie jechal wiecej a to poskutkowalo ograniczeniem przy nizszych obrotach
Zgadzałoby się gdyby powiedziano ,ze licznik pokazuje 90km/h , a widać ,ze jedzie faktycznie wolniej.Choćby z tego powodu,że go ciężarówki wyprzedzają. Ale powiedziano wyraźnie ,ze jedzie tyle ile powinno, bo został na nowo zalegalizowany tachograf.

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: