Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lis 2008, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

http://etransport.pl/forum52302.0.html
znalazlem cos takiego szukajac odpowiedzi


Post Wysłano: 02 cze 2010, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2010, 19:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: scania

mnie kilka dni temu zlapali w byczynie ( krajowa 11 poznan -katowice).na szczescie na osi ciagnacej nie bylo wiele .skonczylo sie na tym ze przeladowalem 2 palety na tyl z osi ciagnacej.szczescie ze obok wagi ( na przeciwko cmentarza) byl widlak i po 30 minutach wszystko bylo ok.uwazajcie na itd bo nie ma z nimi zartow.


Post Wysłano: 11 cze 2010, 16:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Z tym gaszeniem auta to żeście się chyba z choinki urwali. Ciekawe w jaki sposób ma to wpływ na wynik ważenia?


Post Wysłano: 11 cze 2010, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

ma czy nie ma. Cyryl napisał że może byc to podstawa do podwazenia wyniku. wg mnie przy gaszeniu idzie odczuc swego rodzaju zatrzepanie autem... moze to o te wibracje chodzi :P


Post Wysłano: 08 lut 2014, 12:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Mam pytanie odnoście ważenia naczep wywrotek. Podobno jest od jakiegoś czasu przepis że osie mogą być przeładowane bo to towar sypki i mógł się przemieścić. Oczywiście waga nie może przekraczać dozwolonej na danej drodze czyli powiedzmy 40 ton w miejscu ważenia. Miał już ktoś takie kontrole z przeładowanymi ośkami ale dobrą masą całkowitą?


Post Wysłano: 08 lut 2014, 12:55

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Post Wysłano: 08 lut 2014, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2014, 10:40
Posty: 14
GG: 3771559
Lokalizacja: rzeszów

"postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej dotyczącej przejazdu pojazdu nienormatywnego, prowadzone na podstawie przepisów ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, umarza się wobec podmiotu wykonującego przejazd, jeżeli rzeczywista masa całkowita pojazdu nienormatywnego nie przekracza dopuszczalnej wielkości lub wielkości określonej w zezwoleniu na przejazd pojazdu nienormatywnego, a przekroczenie dotyczy wyłącznie nacisku osi pojazdu przy przewozie ładunków sypkich oraz drewna”. Czyli przy przewozie łądunku sypkiego bądź drewna jeśli dmc jest ok. nie ma możliwości ukarania za ośki


Post Wysłano: 08 lut 2014, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

No nie karzą za to. Ale nie puszczą Cię jak nie przeżuciesz materiału na tył by nacisk na napędową był ok. To prawda że w tych lekkich naczepach nawet po przeżuceniu nadal ma się przeciążoną oś? Na bazie słychałem ostatnio że ktoś dostał za to mandat bo nie dał rady mieszanki tak przeżucić by na osi napędowej było ok. ( niska wieltonka, materiał już się przez burty z tyłu przesypywał).

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 08 lut 2014, 17:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
Tak wiem, mam refleks z pytaniem :) Wiedziałem o tym ale tylko ze słyszeni, że nie karzą zawsze to lepiej być upewnionym. Dzięki za fajny artykuł.


Post Wysłano: 08 lut 2014, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Na bazie słychałem ostatnio że ktoś dostał za to mandat bo nie dał rady mieszanki tak przeżucić by na osi napędowej było ok. ( niska wieltonka, materiał już się przez burty z tyłu przesypywał).
Nie prawda. Na 25metrowej Schmitz, na najkrótszej ramie (w dowodzie 5300 masy), przy 39900 DMC i towarze z Celin załadowanym "więcej z tyłu poproszę", naciski wychodzą idealnie.
Na pakę zaglądnąłem dopiero po ważeniu, faktycznie było więcej z tyłu, ale nie jakoś drastycznie, a już na pewno nie było mowy o przesypywaniu się przez burty.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lut 2014, 18:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Te naciski sprawdzałeś przy kontroli czy w komputerku? Pytam z czystej ciekawości ;)

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 08 lut 2014, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Naciski sprawdzało ITD w Morawicy na rejonie :wink: .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lut 2014, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Całkowicie zaspokoiłeś moją ciekawość. :) Czyli mit obalony :twisted:

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 08 lut 2014, 20:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

....możliwość dojazdu do obiektów zlokalizowanych przy drogach samorządowych na podstawie zezwolenia kategorii I udzielanego przez zarządcę drogi na okres 6-12 miesięcy po uiszczeniu opłaty 240 zł. Bolączką zarówno załadowcy np. kopalni, jak i przewoźnika był brak możliwości wyjazdu bezpośrednio na drogę o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej 11,5 ton. Przyjęty system zezwoleń wyeliminuje odpowiedzialność przewoźnika jak i załadowcy za przejazd pojazdu nienormatywnego, pod warunkiem uzyskania odpowiedniego zezwolenia.
Spotkał się ktoś z Was z takim zezwoleniem ze strony załadowcy czy dalej pozostaje to naszym problemem. W szczególności chodzi mi o kruszywa.


Post Wysłano: 09 lut 2014, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Cytuj:
No nie karzą za to. Ale nie puszczą Cię jak nie przeżuciesz materiału na tył by nacisk na napędową był ok. To prawda że w tych lekkich naczepach nawet po przeżuceniu nadal ma się przeciążoną oś? Na bazie słychałem ostatnio że ktoś dostał za to mandat bo nie dał rady mieszanki tak przeżucić by na osi napędowej było ok. ( niska wieltonka, materiał już się przez burty z tyłu przesypywał).
Zastanawia mnie to jakj a miałbym przerzucić materiał w beczce. Poza tym to by była robota głupiego. Przy lekkim materiale 2, 3 mocne hamowania i znowu łopata w ruch. Coś mi to wykładem z uniwersytetu parkingowego trąca.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 21:15
Posty: 134
GG: 1
Samochód: FH 12 460

No niestety, albo przerzucasz towar, albo holownik i zjazd na parking do czasu przeładunku. Pisze oczywiście o "patelni" i "firance", nie wiem jakby to wyglądało w przypadku cysterki czy silosa


Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka

_________________
:)


Post Wysłano: 09 lut 2014, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Cytuj:
Cytuj:
No nie karzą za to. Ale nie puszczą Cię jak nie przeżuciesz materiału na tył by nacisk na napędową był ok. To prawda że w tych lekkich naczepach nawet po przeżuceniu nadal ma się przeciążoną oś? Na bazie słychałem ostatnio że ktoś dostał za to mandat bo nie dał rady mieszanki tak przeżucić by na osi napędowej było ok. ( niska wieltonka, materiał już się przez burty z tyłu przesypywał).
Zastanawia mnie to jakj a miałbym przerzucić materiał w beczce. Poza tym to by była robota głupiego. Przy lekkim materiale 2, 3 mocne hamowania i znowu łopata w ruch. Coś mi to wykładem z uniwersytetu parkingowego trąca.
Wiem co piszę, bo sam kiedyś kostkę ze Strzelina przeżucałem na obwodnicy Opola. :) I właśnie wtedy się od inspektorki dowiedziałem że jakby nie udało mi się przeżucić tego towaru by wyszło dobrze to dostałbym mandat.

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 09 lut 2014, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 21:15
Posty: 134
GG: 1
Samochód: FH 12 460

Cytuj:
Wiem co piszę, bo sam kiedyś kostkę ze Strzelina przeżucałem na obwodnicy Opola. I właśnie wtedy się od inspektorki dowiedziałem że jakby nie udało mi się przeżucić tego towaru by wyszło dobrze to dostałbym mandat.
Ten oddział opolski jakiś wyczulony jest na przeładowane ośki. :/
Ja miałem wątpliwą przyjemność dymać z towarem przy 30 stopniach ciepła :oops: przed Ozimkiem na DK46. Jak sobie to przypomnę, to aż mnie ciarki przechodzą.

_________________
:)


Post Wysłano: 10 lut 2014, 8:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

mam przed sobą protokół nr 4031/2003 z kontroli pojazdu wjeżdżającego na terytorium RP, w którym są wyniki pomiaru nacisków na oś i wyniki pomiaru masy całkowitej. 15.07.2003, 4:51.
na osi napędowej jest przekroczenie 0,66kN oraz do zapłaty 720zł. pomiar masy całkowitej 30,9t. jednak kierowca w rubryce uwagi wykonującego transport wpisał:
"w czasie przejazdu przez wagę nastąpiło szarpnięcie zestawem... masa ładunku 17,5t dyskwalifikuje przeważenie"

rubryki w tabeli pomiarów są następujące:
nr osi,
oś napędowa,
odległość między osiami,
zmierzony nacisk po odjęciu 200kg i 2% w tonach,
zmierzony nacisk po odjęciu 200kg i 2% w kN,
przekroczenie w kN,
opłata.

ta uwaga kierowcy pozwoliła wybronić się przed karą, a ten protokół kiedyś stosowałem jako pomoc w szkoleniu kierowców, a dzisiaj w KW i KO.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 10 lut 2014, 9:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Nie, że się czepiam... ale nie można pomyśleć przed ?
Przeładował, jechał... należy się mandat... ale teraz akcja ze zgaszeniem silnika, wielkie poruszenie, bo typowo po "polsku" trzeba kombinacji alpejskich :)

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: