Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 gru 2008, 6:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

rzeczywiście E do D był dlatego, że wymagane było takie prawo jazdy na autobusy przegubowe, oraz przyczepy pasażerskie, których dzisiaj już nie ma (E do D można było robić dopiero po 1 roku pracy na autobusach).
jednak współczesne autobusy są wysokie i bagaże zwykle mieszczą się lukach, a lekkie przyczepki są przeważnie na sprzęt specjalistyczny (np. narty), chociaż częściej stosuje się taki bagażnik na tylną ścianę. cięższych raczej się nie używa.

w Polsce nie ma ośrodka, który ma sprzęt i przyjął by na kurs E do D. nie ma również ośrodka WORD-a, gdzie można byłoby zrobić egzamin, dlatego E do D jest czymś w rodzaju zanikającego szczątkowego ogona.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 gru 2008, 1:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 1:39
Posty: 3
GG: 3945305
Samochód: Actros MP2 1841 :/
Lokalizacja: FR, Lyon.

Cytuj:
nie ma również ośrodka WORD-a, gdzie można byłoby zrobić egzamin
Hehe... i tutaj się kolego mylisz :wink:

WORD Częstochowa:
Obrazek


Pozdro.

_________________
"A" - jest (19.09.2012)
"B" - jest (17.05.2007)
"C" - jest (10.07.2008)
"BE" - jest (16.12.2008)
"CE" - jest (16.12.2008)
Kurs na przewóz rzeczy - jest (14.09.2008)
Karta kierowcy - jest (03.02.2009)


Post Wysłano: 06 gru 2008, 1:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

hehehh no to niezle... ja tez bylem swiecie przekonany ze nikt nie robi D+E. a tu taka niespodzianka. ciekawe ile kosztuje i czy jak sie pozniej zrobi C to wbija C+E... hehehe a to niespodzianka...

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 06 gru 2008, 2:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 1:39
Posty: 3
GG: 3945305
Samochód: Actros MP2 1841 :/
Lokalizacja: FR, Lyon.

Cytuj:
hehehh no to niezle... ja tez bylem swiecie przekonany ze nikt nie robi D+E. a tu taka niespodzianka. ciekawe ile kosztuje i czy jak sie pozniej zrobi C to wbija C+E... hehehe a to niespodzianka...
Co do cen:
http://www.word.czest.pl/tabelki/oplaty_egz.html

A co do wbicia C+E to myślę, że działa to w obie strony... :wink:


Pozdro.

_________________
"A" - jest (19.09.2012)
"B" - jest (17.05.2007)
"C" - jest (10.07.2008)
"BE" - jest (16.12.2008)
"CE" - jest (16.12.2008)
Kurs na przewóz rzeczy - jest (14.09.2008)
Karta kierowcy - jest (03.02.2009)


Post Wysłano: 06 gru 2008, 4:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

cena w takim razie jest taka sama. ciekawe jak ceny ksztaltuja sie w osrodku szkoleniowym bo jesli jest egzamin to ktos musi kursanta wyszkolic. a swoja droga ciekawe jak sie jezdzi poczciwym H9-21 z przyczepa... na pusto to nic takiego. ale jak sobie pomysle zeby byl komplet ludzi i jeszcze luki bagazowe i jeszcze przyczepka tak z 1,5t to przeciez ten silnik nie rozpedzilby takiego zestawu do predkosci wiekszej niz 60-70km/h na rownym terenie nie mowiac o jezdzie pod gore i pod wiatr co sie czasami zdarza. no ale jak ktos robi "jedynkę" przed zrobieniem lub zamiast zrobienia "dwójki" to taka przyczepka to jedyny sposob zeby jezdzic przegubowym, bo ostatnio w Lublinie panowie z ITD "przetrzepali" kierowcow MPK Lublin ktorzy jezdzili przegubowym z sama D kategoria...

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 06 gru 2008, 7:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

rzeczywiście pełne zaskoczenie.
przyczepka musi mięc w/g ustawy ponad 1,25t DMC.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 08 gru 2008, 16:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
cena w takim razie jest taka sama. ciekawe jak ceny ksztaltuja sie w osrodku szkoleniowym bo jesli jest egzamin to ktos musi kursanta wyszkolic. a swoja droga ciekawe jak sie jezdzi poczciwym H9-21 z przyczepa... na pusto to nic takiego. ale jak sobie pomysle zeby byl komplet ludzi i jeszcze luki bagazowe i jeszcze przyczepka tak z 1,5t to przeciez ten silnik nie rozpedzilby takiego zestawu do predkosci wiekszej niz 60-70km/h na rownym terenie nie mowiac o jezdzie pod gore i pod wiatr co sie czasami zdarza. no ale jak ktos robi "jedynkę" przed zrobieniem lub zamiast zrobienia "dwójki" to taka przyczepka to jedyny sposob zeby jezdzic przegubowym, bo ostatnio w Lublinie panowie z ITD "przetrzepali" kierowcow MPK Lublin ktorzy jezdzili przegubowym z sama D kategoria...
To ciekawe jak wyszlo to przetrzepanie :lol:
Zeby pojazd mogl byc uznany za czlonowy lub z przyczepa to musi byc odlaczany od pojazdu.Wtedy na takie pojazdy trzeba miec E

A autobus przegubowy nie idzie rozlaczyc wiec tam tylko potrzebne jest D


Tak mi tlumaczyl istruktor w kwietniu jak robilem D :P Chyba ze przepisy sie zmienily od tej pory?

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 19 sty 2009, 2:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2008, 21:45
Posty: 43
GG: 2903354
Samochód: Man, Cinquecento
Lokalizacja: Poznań

Ja słyszałem, że na autobusy przegubowe (ot, choćby poczciwy Ikarus), które mają silnik w pierwszym członie i napęd na środkową oś potrzebne jest DE. A na nowe autobusy w stylu Mana, Solarisa itd, które mają silnik w drugim członie i napęd na ostatnią oś samo D. Opierało się to na zasadzie mniej - więcej, że Ikarus ciągnie za sobą ten drugi człon a Man z racji tego, że układ napędowy jest z tyłu jest zwartą konstrukcją nadającą się na samo D.

Ktoś może potwierdzić / zanegować?


Post Wysłano: 19 sty 2009, 10:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Podczas kontroli ITD w Szczecinie nikt nie przyczepił się do kierowców jeżdżących przegubami z napędem na środkową oś i silnikiem pod podłogą członu A bez kategorii DE.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 19 sty 2009, 11:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Totalna głupota, jak można wymagać D+E na przegubowca? Owszem w niektórych firmach wymagają osobnego wewnętrznego przeszkolenia na "przeguba" ale nie oddzielnej kategorii !!!
Cytuj:
Ja słyszałem, że na autobusy przegubowe (ot, choćby poczciwy Ikarus), które mają silnik w pierwszym członie i napęd na środkową oś potrzebne jest DE. A na nowe autobusy w stylu Mana, Solarisa itd, które mają silnik w drugim członie i napęd na ostatnią oś samo D. Opierało się to na zasadzie mniej - więcej, że Ikarus ciągnie za sobą ten drugi człon a Man z racji tego, że układ napędowy jest z tyłu jest zwartą konstrukcją nadającą się na samo D.

Ktoś może potwierdzić / zanegować?
To też bzdura. Przecież nawet doczepa Ikarusa 280 nie jest przyczepą, nie można poruszać się samą sekcją A. To jest integralny pojazd, rozłączalny tylko w warunkach warsztatowych, a żadna sekcja nie może funkcjonowć jako pojazd bo bez drugiej nie spełnia żadnych warunków drogowych.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 05 lut 2009, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lip 2008, 9:44
Posty: 102
GG: 1520853
Samochód: Osobowy
Lokalizacja: Niedaleko Białej Podlaskiej

Teraz mi instruktor mówił żę jak robisz D to E do D wbijają od razu. Bo może wystarczy już tej biurokracji nie dość że prawo jazdy na autobuś kosztuje tyle ile kosztuje to pomyślcie jakby tzreba było na E do D wydać następne pieniądze i dodatkowo na egzamin i badnia przecież to nie ma sensu tak samo jak robienie kategorii C1 lub C1+E.

_________________
B
B+E
C
C+E
W PRZECIĄGU PÓŁ ROKU ;D


Post Wysłano: 05 lut 2009, 19:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Teraz mi instruktor mówił żę jak robisz D to E do D wbijają od razu.
pod warunkiem, że masz już C+E


Post Wysłano: 08 lut 2009, 15:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Temat już o tym był,ale nie czaje pewnej zależności.Jak zdajesz C+E to wbijają B+E,jak masz C+E i zdajesz D to wbijają D+E.Ale jak zdajesz C+E to dlaczeego nie wbijają T choc w świetle prawa możesz prowadzić pojazdy przypisane tej kategorii???Od czego to zależy???Czy jest to gdzieś prawnie opisane???

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 06 mar 2009, 12:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 3195ta.jpg


http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1


Wychodzi na to, ze jednak jest coś takiego jak D+E........... :D

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Post Wysłano: 06 mar 2009, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2009, 11:41
Posty: 19
GG: 0
Samochód: Scania

Ja mam wszystkie kategorie to nie wiem na 100% ale na pewno możesz jeżdzić ciągnikiem rolniczym z 1 przyczepą co do 2 to taki pewien bym nie był. Na pewno to wbite w pj nie będzie bo ja na 1 stronie tego nie mam wbitego tylko na odwrocie. Tym się nie przejmuj w pj masz wszystko ok. Pozdrawiam


Post Wysłano: 16 kwie 2009, 13:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 12:50
Posty: 1

ale jak jest z tą kat. T np. za granicą, pomykam sobie np. w Niemczech ciągnikiem z przyczepą, zakładając że mam kat. C+E, i zatrzymuje mnie tamtejsza policja, patrzą w moje prawko jazdy a tam niema wbitej kat. T, i co wtedy?? Czyby w całej unii obowiązywały takie same przepisy jak w PL, czyli posiadając kat. C, C+E mogę pomykać ciągnikami z przyczepą??


Post Wysłano: 18 kwie 2009, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Posty: 124
Lokalizacja: => PL <=

1) Według obowiązującego kodeksu drogowego - w przyczepie NIE MOŻNA przewozic pasażerów, więc .... to chyba mówi wszystko - każdy autobus przegubowy może prowadzic kierowca z kategorią D.

2) Posiadając kategorie C, D - w momencie zdania egzaminu z kategorii C+E dostaniemy również kategorię D+E "z urzędu".

Takie jest prawo na dzień dzisiejszy.
:]

_________________
B <= 2000
widlak & butle gazowe <= 2007
C & C+E <= 2008
D <= 2010
A => brak


Post Wysłano: 18 kwie 2009, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Jeśli chodzi o możliwość jazdy ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami), posiadając kategorię B+E, C+E lub D+E, to wszystko wyjaśnia art. 88, ust. 3, punkt 4. Mówi on, że:

"Prawo jazdy kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E, D1+E uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami)".

Wszystko można znaleźć w łatwo osiągalnym kodeksie drogowym.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: