Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 11:39
Posty: 89
GG: 0
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Osterode am Harz

Wypowiem sie w imieniu mojego kolegi Michała z BTC który ostatnio zdawał w WORD oddział BYTOM na C a wczesniej na B,

Kategoria B

Osrodek dysponuje Fiatami Grande Punto, plac manewrowy dobrze oddzielony, oswietlony, 3 łuki dla kategorii B, wzniesienie bardzo łagodne, w budynku jest poczekalnia a wszystkie sale egzaminacyjne sa na pierwszym pietrze, trasy sa zróznicowane, albo pojedziemy na stroszek,Radzionków gdzie czekaja cie osiedlowe uliczki oraz idealne miejsca do parkowania i zawracania, albo pojedziemy do centrum Bytomia gdzie ruch jest wieksze, czesto sa drogi dwupasmowe i trzeba miec glowe na karku, ulubiona ulica w centrum to Al. Legionów gdzie wiele egzaminatorów sprawdza czy umiemy zawracac oraz skrecac w lewo w przypadku odpowiednich znaków zakazu wiec na chwile obecna na tej ulicy non stop krążą "L", egzaminatorzy sa różni, tu czysta loteria na kogo trafisz, slyszalem kiedys teorie ze egzaminatorzy krążą miedzy oddziałami WORD KATOWICE wiec rotacja moze byc spora...


Kategoria C

Osrodek posiada MANa LE10.150 z 2005 roku, auto chodzi bardzo dobrze, sprzeglo, hamulce wszystko plynnie i bez zaskoczenia, skrzynia 5 biegowa,na miescie ciezko rusza sie z dwójki,wazna uwaga ze włacznik swiatel przeciwmgielnych z tyłu jest kołyskowy i nie zostaje w pozycji "włączone", wiele osob ma z tym problem wiec uprzedzam wystarczy raz wcisnac i tyle.
Plac manewrowy zaraz obok placu dla kategorii B, ogolnie bardzo prrzejrzysty i wygodny do przejezdzania miedzy poszczególnymi zadaniami, jedynie stanowisko do zawracania na 3 jest troche na uboczu wiec podczas podjezdzania warto dobrze sie ustawic (przytulic do prawej belki) samochód nie posiada prawego lusterka rampowego wiec radze nie nastawiac sie ze bedizemy z niego korzystac, podczas cofania na łuku po lewej stronie na budynku mamy pionową kreske (na rolecie) która mozna sie kierowac podczas cofania, na luku sa zaznaczone 2 zólte linie: jedna wyznacza metr przed koncem pasa, druga 0.5 metra od konca pasa, na zewnatrz łuku sa jescze linie z łuku dla kategorii C+E wiec radze dobrze sie przygladac bo mozna niezle namieszac. Z tyłu pojazdu jest zaczep do przyczepy i niektórzy egzaminatorzy wymagaja uznawac koniec zaczepu jako koniec pojazdu inni uwazaja ze nalezy sie odnosic do konca zabudowy pomijajac zaczep, trzeba sie dopytac egzaminatora, trasy to albo stroszek-Radzionków gdzie wsumie przez radzionków mamy jedna trase przejazdu bo wszedzie sa ograniczenia tonazowe tak wiec na stroszku ulica długa a nstepnie skrecamy w unii europejskiej i az do ronda w rojcy potem albo wracamy w prawo do osrodka albo prosto na obwodnice, jezeli juz egzaminator wybierze trase na bytom to zazwyczaj wjezdzajac Dworska od tyłu bytomia skrecamy potem w ulice Piekarska (tu trzeba uwazac na trawmwaj 38 oraz przystanki na których nie wolno sie zatrzymac. potem w prawo w pilsudzkiego i strzelców bytomskich wracamy, ogolnie centrum tez sporo jest odciete od cieżarowek. Przesiadki podczas egzaminu na miescie odbywaja sie zazwyczaj na przeciwko wjazdu do WORD (jest tam spora zatoczka), Egzaminatorzy sa różni, jedni omijaja obsluge pojazdu, inni sami wskazuja swiatla i płyny a ty tylko podajesz nazwy a jescze inni stoją z boku przygladajac sie tym jak ty wykonujesz obsluge,jedni przymykaja oko na niektore bledy na placu inni nie wiec nalezy sie spodziewac wszystkiego przed egzaminem.
W MANie nie ma kamer.


Kategoria C+E

SCANIA 114L 380 Topline + naczepa 2 osiowa, tu niewiele powiem bo jeszcze nie mialem zaszczytu tym jechac jednak plac manewrowy ten sam co w przypadku kategorii C, łuk ten sam (dodatkowe linie na zewnatrz i przestawione pachołki), trasy egzaminacyjne te same co dla kategorii C.

_________________
Karta rybacka: jest
kurs obslugi wiertarki : jest
karta VISA: w trakcie
prawo jazdy na hulajnogi 1 kolowe: w planach :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Wszystkie oddziały Katowickiego WORD-u mają:
B - czerwone Grande Punto
C - Man LE 10.150
C+E - Scania 114 L 380 z naczepą
D - Autosan A 1010 Lider Midi (wspólny i wypożyczany między odziałami)

Manami jeździ się SUPER! O Scanii i Autosanie wypowiem się wkrótce :P

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Posty: 124
Lokalizacja: => PL <=

Scania - tez moim zdaniem jest ta sama dla tych osrodkow (oddzialow), albo uzyczaja ja czasami w zaleznosci od oblozenia egzaminami.
Dlaczego? poniewaz nie zawsze jest zaparkowana na jastrzebskim placu WORD.
Rejestracji nie pamietam, ale... jechalo mi sie o wiele lepiej niz na kursie (a na kursie mialem stycznosc z 400 konna).

_________________
B <= 2000
widlak & butle gazowe <= 2007
C & C+E <= 2008
D <= 2010
A => brak


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Dąbrowa ma na pewno swoją SCANIĘ - białą a Katowice też mają swoją - żółtą.

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 01 sty 2009, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2008, 6:21
Posty: 35
GG: 4479116
Lokalizacja: Bedzin

Czesc!Prosze o pomoc mam egz 8.I.2009 i prosze o jakies porady najlepiej obsługa spinanie swiatla (moze jakies zdjecie pulpitu) na co uważac???Jezdzi sie podobno scania Topline (jakas Dunska wersja z lodowka i ekspresem do kawy).


Post Wysłano: 02 sty 2009, 0:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Pisałeś do mnie na gg chyba? Nie było mnie wtedy.

Nie skończyłem jeszcze nawet kursu na C+E, wiec dokładnie ci nei pomogę. Ale to, co wiem, wkleję i napiszę...

Mam tylko model SCANIA 124 L 420 i to po angielsku. Ale możliwe, że jest podobnie/identycznie. Ta w WORD to model 114 L 380

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cytuj:
Dosłownie tłumacząc:
Coolant - płyn chłodzący
Oil filler - wlew oleju
Dipstick - prętowy wskaźnik poziomu oleju
Washer resorvoir - zbiornik wodny (płyn do spryskiwaczy?).
W tej SCANI jest skrzynia z przebitką, czyli inna niż w LOK (dobrze pamiętam, że ty w LOK-u się uczycłeś? - kiedyś mi na C Mirka polecałeś).

Wiem też od kolesia, który zdawał jesienią, że np. przy najgorszym manewrze - tyłem do garażu - można sobie pomóc zmieniając w trakcie wykonywania manewru ustawienie prawego lusterka, bo prawe ustawia się eklektrycznie zza kierownicy.

Duży plus, że chyba w WORD DG nie żądają sprzęgania i rozprzęgania - trzeba tylko umieć to opisać (kolejność czynności).

Często oglądałem egzaminy na CE w WORD i niestety jest masakrycznie. Miasto znasz, więc luzik, byle tylko ten plac jakoś wygrać.

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Dąbrowa Górnicza:

1. MAN LE 10.150:
Obrazek

2. SCANIA 114 L 380:
Obrazek
Obrazek

3. AUTOSAN A 1010 Lider Midi (wspólny dla wszystkich oddziałów WORD KAtowice):
Obrazek
Obrazek

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 13 sty 2009, 13:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2009, 13:37
Posty: 48
GG: 0

Boniu i jak tam na egzaminie? Opisz jak było, jakie auto itd. Ja jestem ze Sarnowa i też mam zamiar iść na C+E tylko nie wiem jaką szkołe wybrać, może coś polecisz?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2007, 20:37
Posty: 14

C+E Bytom

1. zebranie w sali celem omówienia zasad przebiegu egzaminu itd itp. tu losowanie manewrow, pytania i na plac.

2. plyny eksploatacyjne i swiatla, tutaj po kolei woła do auta i kaze wlaczyc postojowe, pozniej mijania itd. i patrzy czy wiemy gdzie jaki wlacznik sie znajduje, potem wyjscie z auta wskazanie: wlewu oleju, bagnet, zbiornika wyrownawczego plynu chlodzacego, zbiornika wspomagania sprzegla, zbiornika wspomagania ukladu kierowniczego (znajduje sie za wlewem oleju w głąb silnika tak jakby) i wlew plynu do spryskiwaczy. Nastepnie wypyttuje ktore swiatko jest ktore, tutaj trzeba pokazac na kloszu ktore to mijania, drogowe, stopu, postojowe, cofania, obrysowe, podswietlenie litery L z tylu i rejestracji itd... mnie sie pytal jeszcze o odblask z tylu i mowilem mu ze to odblask :P ale poprawil mnie to ze trojkat ostrzegawczy jakis niby... i jeszcze spytal sie o ta tablice informujaca ze jest to zestaw pojazdow.

3. plac.
tutaj zwroce uwage ze ta naczepa jest ze tak powiem dluzsza z przodu i podczas łamania szybko wyskakuje co moze troche zaskoczyc tych co jezdzili troche inna naczepa... ja na jazdach pomiedzy kabina a naczepa mialem prawie metr luzu a na egzaminie jest zaraz za kabina... mozna w sumie łatwo stracic slupek przy wjezdzaniu przodem prostopadle czy skosnie.
Łuk sprawial najwiecej trudnosci wszystkim w sumie... przy dojezdzaniu do tylnej linii na koncu jest na kostce napisana taka duza litera C... wystarczy najechac ostatnim kolem naczepy na ta litere i tyl stoi jak powinien :)

4. sprzeganie
tutaj to wogole sa jaja :P
te czesc zdaje sie na jakims zdezelowanym manie z prawie kapciem z tylu na jednej oponie i jeszcze gorszej przyczepie. co sprawialo wszystkim klopot! wsteczny jest w prawo i do tylu... na gałce jest jakas sruba, brak informacji na temat biegów... musialem szukac wstecznego na czym stracilem chwile. Man stoi przed przyczepą... z tyłu trzeba odsunac takie pokretlo jakby i wajche do góry zeby bolec wyszedl... w sumie łatwo sie w tym połapac... potem tylko cofnąć i samo zaskoczy... sa tam tylko dwa przewody... powietrze i prąd... ten przewod z powietrza jest jakis wyhustany i w sumie nie wiem czy on wogole tam trzyma!... potem kazal tylko sprawdzic swiatla czy swieca w przyczepie i odpiecie wszystkiego i odjazd do przodu i nastepny... aha i w lusterkach z mana buda zaslania cala przyczepe wiec trzeba wyskakiwac i patrzec czy dobrze sie cofa...

5 miasto
tu juz chyba najlatwiej... wiadomo trzeba uwazac zeby po kraweznikach nie jezdzic... jadac od radzionkowa na wjazd na rondo w rojcy jest strasznie ciasny... tutaj latwo wjechac na kraweznik... jadac od bytomia strzelców bytomskich na samym koncu przewaznie zjezdzajac do osrodka na swiatlach w prawo tez trzeba zwolnic do trójki i wziac szeroko ten zakret bo tez sie mozna wylozyc... i co wazne... ta scania ma mała i duza skrzynie i 4 kombinacje biegow i zeby zdajacy nienarobili marasu na placu to zakladana jest tam taka gumka na przelacznik mala/duza skrzynia po to by ktorys madry na placu nie jezdzil na duzej skrzyni i wlasnie ta gumka moze nam przeszkodzic bezpiecznie jezdzic na miescie... ja jechalem ostatni a i tak nikt tej gumki nie sciagnal! w pewnym momencie na duza skrzynie nie chcial przejsc i nie wiedzialem co sie dzieje! ...tam jest w kabinie taka lampka... jak sie swieci to jest mala skrzynia... po chwili sie zorientowalem ze to ta gumka wskoczyla z powrotem na ten przelacznik...

udalo sie, do domu wrocilem po 8 godzinach egzaminu....
pozdro!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2009, 14:53
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Vectra

Witam czy ma ktoś schemat układu biegów w MAN LE. bo jutro zdaje egzamin kat C, a nie wiem jak tam są biegi;/ Tak samo jak w TGL??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Posty: 124
Lokalizacja: => PL <=

WORD Jastrzębie - zmieniono chyba auto na kat. C - ostatnio juz dluuuugo nie widywalem tam STARA, ale dokladnie czy MAN czy STARMAN tam jest - tego nie moge powiedziec (ale chyba raczej MAN)

_________________
B <= 2000
widlak & butle gazowe <= 2007
C & C+E <= 2008
D <= 2010
A => brak


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Żółta kabina i biała izoterma?
Jeśli tak, to zrobili podmianę z Katowicami, bo tam były dwa, i ten żółto-biały zniknął z horyzontu a pojawił się leciwy Star, na którym robi się sprzęganie na C+E

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 maja 2009, 23:08
Posty: 10
GG: 0
Samochód: granatowy
Lokalizacja: Bytom

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 12:39
Posty: 49
GG: 1
Lokalizacja: Śląsk

jezeli ktos chce wiedziec to jest sposob na prawidlowe zatrzymanie sie tyłem na łuku na kat C zeby egzaminator tego nie zauwazyl. Chodzi Mi o WORD w Bytomiu


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2006, 14:03
Posty: 104
GG: 1522591
Samochód: VW
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Witam, 1 lipca mam egzamin praktyczny na kat. B w Katowicach. Od instruktora usłyszałem przez telefon, że podobno bardzo dużo osób teraz zdaje, jazdy mam w poniedziałek tak więc wszystko się dowiem.
Mam pytanie czy ktoś w ostatnim czasie zdawał praktykę właśnie w K-ce ?? I jak to wszystko wygląda z tym egzaminem który trwa 25 min ??

Pozdrawiam Krzyś :)

_________________
NIEBIESKI... :P


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Posty: 124
Lokalizacja: => PL <=

Z początkiem lipca zawieszono działalność egzaminacyjną w Gliwicach.
Zamiast Gliwic egzaminy zdaje się w Rybniku, ale uwaga: A, A1, B, B1 - bez możliwości zdawania "wyższych" kategorii (zawodowych).
Co do B+E, to nie wiem - więcej szczegółów na stronie WORD Katowice, który jest głównym WORD-em w woj. śląskim
http://www.word.katowice.pl/
Tu podaje namiary na Rybnik:
44-207 Rybnik
ul. Podmiejska
tel: (032) 739 60 60
W miarę możliwości zrobię zdjęcia tego ośrodka, jednak nie obiecuję na konkretny termin.
Pozdrawiam (zdający B jeszcze za starych czasów w Rybniku) *KroQ*

_________________
B <= 2000
widlak & butle gazowe <= 2007
C & C+E <= 2008
D <= 2010
A => brak


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 12:39
Posty: 49
GG: 1
Lokalizacja: Śląsk

uwaga na ciagnik z naczepa na na osrodku w Bytomiu (Scania), bo naczepa jest za blisko konia i nawet przy delikatnym skrecie zaczyna sporo wystawac i przeszkadzac w patrzeniu w lusterka, a do tego jest oporna i przy duzym złamaniu za szybko jej nie idzie wyprostowac


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2010, 21:59
Posty: 1
GG: 0

Statystyki zdawalności na egzaminach praktycznych dla poszczególnych kategorii prawa jazdy w ośrodku WORD Katowice za 1 półrocze 2009 roku.


Kategoria A 73,0 %
Kategoria A1 83,3 %
Kategoria B 35,0 %
Kategoria BE 72,0 %
Kategoria C 60,0 %
Kategoria CE 46,0 %
Kategoria D 63,0 %
Kategoria T 66,0 %

Nie wygląda To wesoło :) ale i tak lepiej jak "B"


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2010, 15:05
Posty: 3
GG: 0
Lokalizacja: Katowice

Jako, że to mój pierwszy post na tym forum najpierw chciałbym się z wszystkimi przywitać, już od dawna przeglądam forum jako gość ale w końcu się zarejestrowałem.

Kat. C zdawałem już jakiś czas temu w Word w Katowicach zdawałem samochodem Man na którym się zdaje do tej pory. Egzaminator bardzo wporządku, nic nie mogę złego na niego powiedzieć.

Ważne wskazówki:

Podczas wracania po łuku warto zwrócić uwagę na namalowaną farbą w sprayu kropkę na barierze oddzielającej plac od drogi. Gdy mamy ją mniej więcej na wysokości barku tz, że samochód stoi w odległości poniże 1m od końca łuku. Pozostałe figury trzeba robić jak uczyli na kursie.
Podczas mojego egzaminu i tak pewnien przechodzień całkowicie przypadkowo pozostawił pod w/w kropką butelkę po napoju co by się nikomu nie pomyliło.

Egzaminator zwraca uwagę nawet na prawidłowe nazywanie świateł pojazdu i wskazywanie miejsc dolewnia płynów.

Poza tym plac do przeżycia :)

Co do wyjazdu na miasto
moja trasa przebiegała ulicami:
wyjazd przez stację orlen w prawo na francuską potem w lewo na a4 kierunek kraków, z a4 na węźle murckowska w kierunku na bielsko dalej zjazd na 3 garby i następnie z kolejowej w prawo na kościuszk tą ulicą do zjazdu na a4 kier. wrocław i z a4 pętla w chorzowie batorym na a4 kier. kraków dalej zjazd na ul bocheńskiego z której zjechaliśmy na chorzowską, przejazd tunelem zjazd na murckowską kier. bielsko, na wężle murckowska znowu na a4 i dalej do ośrodka trochę długo ale się udało.
Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2006, 9:49
Posty: 66
GG: 0
Lokalizacja: Gliwice

Jako że świeżo zdałem C w WORD Bytom, może napiszę takie ważniejsze rzeczy, o których warto wiedzieć.
MAN, którym się jeździ ma bolączkę, że potrafi na placyku wsteczny wyskoczyć. Jedziesz jedziesz nagle jesteś na luzie... Także trzeba na to uważać. Jeśli chodzi o to gdzie stanąć przy cofanie na łuku, to nie patrzcie na żadne linie, bo ich tam jest 10. Trzeba popatrzeć w lewo, i jest brama wjazdowa do garażu, i zaraz za tym rolety. Patrząc od lewej: brama, kawałek murku, ramka rolety, no i roleta. W momencie gdy nasz bark będzie tak gdzieś 10cm od początku rolet (nie ramki!) to stoimy ok.70cm od pachołka. Ja tak zrobiłem, i było ok. Na zawracaniu na 3 można się bardzo łatwo wyłożyć (co też i ja zrobiłem hehe), bo to miejsce jest zrobione chyba co do 10cm, naprawdę trzeba się jak najbardziej przytulać... I nie ma lusterka rampowego, na L-kach są. Na mieście ok, mnie nie brał w centrum, choć widziałem jak ludzie jeździli. Ja jechałem obwodnicą piekar, kawałek przez bytom, radzionków i na WORD. 49minut egzaminu.
Aha, ten MAN ma przełącznik tempomatu (w miejscu gdzie w osobówce są wycieraczki), uwaga bo mi się niechcącym włączył, noga z gazu a ten mi jedzie, także na to trzeba uważać).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: