Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 mar 2009, 10:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

co oznacza komunikat w komputerze volvo fh12 nowy typ: modul przyczepy blad komunikacji usterka elektryczna gdzie znajduje sie ten moduł i co robic.POMOCY :(


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

ewentualnie prosze o maila masters84@tlen.pl sa jeszcze inne komunikaty ale nie w FH którego mam ale i FM nowy typ. np. range inhibition??????i inne??Ale nie ma problemów z jazda.0609188997Moze ktos mi pomóc???


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
co oznacza komunikat w komputerze volvo fh12 nowy typ: modul przyczepy blad komunikacji usterka elektryczna gdzie znajduje sie ten moduł i co robic.POMOCY :(
Napisz cos wiecej, tzn kiedy sie pojawia komunikat itp. U mnie pojawia sie blad komunikacji przy zapalaniu silnika. Wynika to z tego ze wlaczam zaplon, czekam z 4 - 5 sek az pogasna kontrolki (w tym czasie podnosi sie os u naczepy i testuje sie ABS), po czym biore na zaplon. Wtedy komputer rozlacza prad od zapalniczek, swiatel i reszty odbiornikow m. in ABS na czas kiedy rozrusznik kreci - jakies 2 - 3 sek, po zapaleniu prad wraca do ABS i pojawia sie ten blad.
Nie stwarza to problemu poza denerwujacym wyskakiwaniem bledu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

tzn.ten komunikat jest cały czas.Nawet jak odczepie naczepe komunikat sie powtarza,nawet po zresetowaniu tego komunikatu,komunikat sie wyswietla a naczepa jest odłaczona.a gdy ja podczepie to słysze test abs ale komunikat abs jest ok.wydaje mi sie ze to cos jest w ciagniku nie tak.gdzie jest ten modulator przyczepy???


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

byłem przed chwila w aucie i przy zapalaniu zapala sie ABS1 i gasnie a swieci sie cały czas ABS i w ECU hamulców mam komunikat MID 136 SID66 FM I9


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Chyba masz cos innego niz u mnie.
Z tego co piszesz to faktycznie wynika, ze to jakas usterka w samochodzie. Nie jestem w stanie Ci pomoc.
Sadze ze czeka Cie serwis. Chyba, ze jakis elektryk (ale to bedzie musial byc zajebisty elektryk) cos poradzi.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

cóz dzieki za checi.Pozdrawiam.Ale wole dobrego eletronika niz serwis.Serwis to tylko ładnie brzmi.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 11:00
Posty: 27
GG: 4662074
Samochód: VOLVO FH12

Ja miałem podobną usterkę.U mnie jeszcze błąd komunikacji abs z autem był.Pojechałem na servis i okazało się że były zwarte dwa kabelki w wiązce za skrzynką akumulatorową.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Oto wyjaśnienie twojego problemu
Modulator przyczepy doprowadza do przyczepy powietrze i steruje działaniem jej hamulca zasadniczego.

Modulator przyczepy umieszczony jest przed skrzynką akumulatorów, a pod względem budowy jest podobny do pozostałych modulatorów. Także modulator przyczepy komunikuje się z jednostką sterującą EBS za pośrednictwem szyny CAN. Za pośrednictwem tej szyny modulator otrzymuje informacje o tym jak silnie ma hamować, oraz kiedy ma zwolnić hamulec.

Podobnie jak pozostałe modulatory, modulator przyczepy posiada rezerwowy układ pneumatyczny gwarantujący że przyczepa będzie zawsze mogła być hamowana.
FMI 9

Nienormalna częstotliwość aktualizacji.

Warunki wygenerowania kodu usterki:

Brak komunikacji z modulatorem przyczepy jednostka sterująca traktuje jako usterkę i wygenerowuje kod usterki.
Możliwa przyczyna:

Wewnętrzna usterka modulatora przyczepy.
Przerwa w przewodzie (zasilania lub szyny hamulców) między jednostką sterującą i modulatorem przyczepy.
Zwarcie w przewodzie (zasilania lub szyny hamulców) między jednostką sterującą i modulatorem przyczepy.
Reakcja jednostki sterującej:

Polecenie zapalenia lampki ostrzegawczej.
Hamowanie przyczepy sterowane jest sygnałem pneumatycznym
Modulator przyczepy działa jak konwencjonalny zawór przyczepy.
Funkcja CFC zostaje wyłączona.
Zauważalne objawy zewnętrzne:

Lampka ostrzegawcza zapalona.
Słaby efekt hamowania podczas jazdy z przyczepą.
Odpowiednia kontrola
Sprawdzenie układu w serwisie .Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

Bardzo dziekuje Kolego.Bardzo ładny opis usterki,Pozdrawiam.Mam pytanie,bo mam FM-a z 2004 roku,ale komputer jest po angielsku.Mugbys mi pomóc?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Z tego co wiem koszt przeprogramowania na j.polski to 600zł w serwisie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:18
Posty: 10
GG: 9687430
Samochód: TIR
Lokalizacja: KLUCZBORK

spróbuj jeszcze zamienić przewód spiralny EBS z 7-mio pinowego na 5-cio pinowy wtedy ominiesz szynę CAN i każdy pojazd(auto - naczepa) będzie hamował osobno-tak jak jest zaprogramowana eletronika.
jeżeli będzie ok. to można tak jeździć
powodzenia :wink:


Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 12:28 przez mi-trans, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

Dziekuje Kolego.Jak tylko uda mi sie sciagnac autko to poprobuje.Pozdrawiam aaaaaaaaaa..... Wiesz moze kolego mam FM12 z 2004 roku 380 i cos nie chce mi zapalac,czy to wina pompowtryskow?????byłem na komputerze to pokazał ze juz pora wymienic ale mam moc i małó pali.Co robic??? wyczysciłem czujniki na rozrzadzie i na kole zamachowym i to samo .Nim autko odpoali musze długo nim pokrecic.Cisnienie paliwa ma bo wymieniłem pompke paliwowa CO ROBIC POMOCY


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam usterka pompowtrysków jest bardzo możliwa ,czyli rozumiem ze robili ci testy komputerowe silnika , jakie było chwilowe zużycie paliwa i na jakich obrotach ,oraz jaka była kompensacja poszczególnych cylindrów (chętnie bym się zapoznał z tymi testami to mógłbym coś więcej powiedzieć ),piszesz że czujniki czyściłeś a nie ma na nich żadnych kodów ? Bardzo ciężko stwierdzić ich usterkę spróbuj zmierzyć ich opór w omach czy jest podobny i sprawdź czy zębatki przy nich nie są uszkodzone ??? Pozdrawiam mój e-mail turboz@vp.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: