Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 kwie 2009, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:08
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Iveco Stralis 480

Witam wszystkich.

W mojej ciężarówce pojawił się komunikat "Check engine"
Podczas włączania sprawdzane są pewnie wszystkie układy, jeden z nich MUX jest wyświetlany na czerwono. Czy może mi ktoś wyjaśnić czego to dotyczy i co z tym zrobić? Na wyświetlaczu pali się również BC na żółto - czy to jest ok? Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 2:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

w stralisie uklad elektroniczny jest troszke za bardzo nafaszerowany roznymi systemami MUX odpowiada przewaznie za oswietlenie, przy bateriach masz glowny wylacznik pradu wylacz go na pare min i wlacz ponownie wlacz stacyjke i odczytaj bledy.komunikat check engine (sprawdz silnik) moze oznaczac setki bledow wejdz do kompotera i podaj kody. pozdrawiam


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 10:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:08
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Iveco Stralis 480

Cytuj:
w stralisie uklad elektroniczny jest troszke za bardzo nafaszerowany roznymi systemami MUX odpowiada przewaznie za oswietlenie, przy bateriach masz glowny wylacznik pradu wylacz go na pare min i wlacz ponownie wlacz stacyjke i odczytaj bledy.komunikat check engine (sprawdz silnik) moze oznaczac setki bledow wejdz do kompotera i podaj kody. pozdrawiam
Cześć,
to co do tej pory udało mi się znaleźć to to, że żeby skasować błąd przez konsole należy podać hasło. Hasła nie mam, ponieważ samochód kupiłem od kogoś i żadnego hasła nie dostałem.

Czy jak odłączę akumulator to nie pokasują się inne (istotne ustawienia)?
Jak odczytać kod błędu? Gdzie ( jaka opcja ) należy wejść, żeby to znaleźć?

Odłączyłem akumulator i rzeczywiście błędy zniknęły (na razie)
Mam pytanie o wyjaśnienie elementów z menu diagnostyka, przy każdym z nich wyświetlana jest tabelka z kolumnami DTC,FMI,OC,ACT.
Oto dostępne elementy:
EDC, EUROTECH,RETARDER,EBS,ECAS,IMOBILIZE,TACHO,BC,IC,FFC,RFC,DDN,PDN,ACLC,AHT_w,AHT_a,ABS.

Pozdrawiam

Pozdrawiam


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 14:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

martin iveco nie boj sie odlaczac baterii robi sie to zawsze po pojawieniu sie bledow jest to w pewnym sensie rodzaj przycisku "reset". mam w warsztacie m/i 3 stralisy 2006 i przewaznie to pomaga, kiedy po wylaczeniu baterii kod bledu nadal sie pojawia to wtedy daj znac na forum bo tlumaczene wszystkich symboli ktore podales to durzo pracy. dlaczego symbole :
DDM- driver door modul- modul elektroniczny w panelu drzwi kierowcy sterujacy szybami, lusterkami itd po wpieciu kompa dopiero wyswietla sie kod usterki itd,itd,itd,itd. pozdrawiam


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

martin iveco odnosnie hasla - powinienes pytac poprzednich posiadaczy tego auta jezeli nie to zostaje ci tylko dealer iveco musza udzielic ci tej informacji po sprawdzeniu,ze jestes wlascicielem auta.pozdrawiam


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 17:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:08
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Iveco Stralis 480

Wielkie dzięki za pomoc!
Przed odłączeniem akumulatora jak przeglądałem diagnostykę na czerowono palił się moduł IC. Za co jest odpowiedzialny IC? Kolejna rzecz, która mnie denerwuje to sygnał dźwiękowy kiedy otwarte są drzwi, mam go niezależnie od pozycji kluczyka - zastanawiam się czy ten sygnał otwartych drzwi połączony jest w jakiś sposób z tacho.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 14 kwie 2009, 10:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

IC- wskazuje na blad w desce rozdzielczej, kostki elektryczne "zlaczki" w iveco sa kiepskiej jakosci i w czasie drgan moglo sie cos rozlaczyc. pozdrawiam


Post Wysłano: 15 kwie 2009, 9:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:08
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Iveco Stralis 480

Raz jeszcze dziękuję. Zastanawiam się nad sprawdzeniem auta w serwisie - chodzi o odczytanie błędów - tylko, że teraz po ich skasowaniu nic pewnie nie znajdą. Zastanawiam się jak błędy są rejestrowane. Załóżmy, że jest jakaś usterka, widać to w diagnostyce przez konsolę. Kasujesz pamięć przez odłączenie zasilania, usterka nie znika ale nie jest sygnalizowana. Kiedy znowu zostanie zasygnalizowane, że jakiś układ ma problem?


Post Wysłano: 19 kwie 2009, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 18:56
Posty: 99
Lokalizacja: Szczytno

Proponuje jechać gdzieś kto ma możliwość diagnostyki kompem,usunąć odczytane usterki,rozłączanie "hebla" to naprawa rodem ze stodoły,iveco potrafi różne psikusy robić,gdzie potem może nie pomóc hebel.Ciekawe co taki mechanik Ci doradzi.

_________________
Bo dory Bóg zrobił co mógł,a teraz trzeba fachowca!!


Post Wysłano: 20 kwie 2009, 0:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

Cytuj:
Proponuje jechać gdzieś kto ma możliwość diagnostyki kompem,usunąć odczytane usterki,rozłączanie "hebla" to naprawa rodem ze stodoły,iveco potrafi różne psikusy robić,gdzie potem może nie pomóc hebel.Ciekawe co taki mechanik Ci doradzi.
szanowny kolego servisant nie wiem jakie masz doswiadczenie w naprawach wozow ciezarowych i ich obsludze, ja ze swojej strony moge pochwalic sie kilkunastoletnim doswiadczeniem z polski a obecnie prowadze dobrze prosperujacy warsztat (i nie jest to stodola) w anglii gdzie za pomoca tak zwyklych nazedzi jak i komputerow obsluguje 24 roznego rodzaju ciagniki m/i iveco 2005/6 a najstarszy z nich jest z 2003 roku. proponuje ci szanowny kolego przeczytac dobrze ksiazke serwisu iveco stralis a dowiesz sie miedzy innymi do czego sluzy wylacznik pradu "hebel" i jaki ma zwiazek z ukladem elektronicznym auta, proponuje ci przeczytac rowniez regulamin tego forum bo nie polega ono na obrazaniu ludzi. serdecznie pozdrawiam


Post Wysłano: 20 kwie 2009, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

Cytuj:
Raz jeszcze dziękuję. Zastanawiam się nad sprawdzeniem auta w serwisie - chodzi o odczytanie błędów - tylko, że teraz po ich skasowaniu nic pewnie nie znajdą. Zastanawiam się jak błędy są rejestrowane. Załóżmy, że jest jakaś usterka, widać to w diagnostyce przez konsolę. Kasujesz pamięć przez odłączenie zasilania, usterka nie znika ale nie jest sygnalizowana. Kiedy znowu zostanie zasygnalizowane, że jakiś układ ma problem?
witam jezeli po odlaczeniu i powtornym zalaczeniu zasilania kod usterki zniknol to znaczy ze usterka/i byla nieaktywna ale sygnalizowana czasami sie to zdaza, jezeli usterka/i jest wciaz aktywna na pewno poiawi sie na wyswietlaczu po podlaczeniu zasilania, z tego co mi wiadomo to komputery w ciagnikach niestety nie przechowuja wykasowanych/nieaktywnych usterek kto wie moze jakos mozna byloby je wyciagnac za pomoca komputera serwisowego pytanie tylko po co i z pewnoscia nie jest to tanie, pozdrawiam


Post Wysłano: 24 kwie 2009, 3:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2008, 22:35
Posty: 75
GG: 483170
Samochód: IVECO MAN DAF SCANIA RENAULT
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

błąd jest zachowany w pamięci komputera jako sporadyczny lub pasywny,koszt badania w zalleżności od regionu ok200PLN-ów

_________________
HELP-TIR-Pomoc24 help-tir@wp.pl GaduGadu 483 170
Elektromechanika ciężarowa


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: