Witam! Posiadam DAF-a 95XF z 1998 roku, a także problemy z centralnym smarowaniem. Prawdopodobnie samochód jeździł długo z za gęstym smarem i smarowanie nie dawało sobie rady z jego przepchnięciem przez zaworki. Teraz zostało wyczyszczone i napełnione właściwym (rzadkim) smarem. Smar pojawia się na siodle i resorach, ale już zwrotnice, rozpieraki i drążek zawieszenia kabiny jest suchy. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?
Smar z centralnego idzie do rozdzielnika.Rozdzielnik na zmianę kieruje smar do różnych przewodów,gdyby nie to wszystko szło by tam gdzie jest lżej.Sprawdź ten rozdzielacz.
_________________ "CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."
No dzięki kolego! Muszę to sprawdzić. Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie gdzie znajduje się urządzenie które steruje pracą C.S w DAF-ie i jak (jeżeli w ogóle się da) zwiększyć częstotliwość załączania się C.S ?
kolego jedynie tylko servis to moze zrobic i oni tez moga zrobic test centralnego smarowania!!! wydaje mi sie ze pompa juz jest slaba i nie daje tak duzego cinienia zeby doszlo tam gdzie sa najciezsze przewody od centralnego ( belka kabiny, zwrotnice i rozpieraki) W dafie nie ma rozdzielacza co steruje gdzie ma dac smar najpierw!!!! Sa tylko zaworki cisnienia!!! Siodlo i tam gdzie dochodza grube przewody od centralnego tam sie pojawi najpierw samr poniewaz tam musi byc smar caly czas ( jak siodlo inaczej bys je zatarl naczepa) Kabina i rozpieraki nie potrzebuja tyle samru wiec maja cienkie przewody i slabsze cisnienie tam dochodzi smaru - zaworki cisnienia!!!! czestotoliwosc smarowania tylko servis moze zrobic i niech sprobuja najpierw odpowietrzyc ukl moze by c zapowietrzony jak czysciles!! Niech sprawdza pompe od centralnego na servisie ok 150 zl zaplacisz za kompa i bedziesz wiedzial jak jakis madry to bedzie sprawdzal oczywisicie!!! hehe pozdrawiam
Dziękuje za odpowiedź! Moim zdaniem to będzie wina tych zaworków, ponieważ do głównego przewodu wychodzącego z centralnego smarowania podłączyłem zwykłą ręczną smarownicę i mimo iż wytwarza się duże ciśnienie smar nie wychodzi
kolego oki to zrob tak do centralnego smarowania w kostce elektrycznej sa trzy przewody elektryczne ( plus czerwony , bialy masa i czarny kontrolka na desce) odpal na ostro centralne i zobacz po jakim czasie na siodle pokaza sie smar zobacz mniej wiecj po jakim czasie smar sie pokaze i napisz mi!!!!
po prawej i polewej stronie okolice zderzaka sazespoly zaworkow do centralnego moze tam sa zablokowane tym gestym sprobuj przeczyscic i przpchac przewody ktore ida na belke moze pomoze i sie smar pokaze!! bedziesz pewny ze pompka jest dobra moze cos pomoze!!! powodzonka jak cos to pisz na gg
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę