Strona 5 z 11 [ Posty: 217 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 711 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 mar 2009, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

1. nie zwiększysz DMC, kiedyś to było możliwe, jak miało się znajomości, teraz już nawet znajomości nie pomogą
2. Można ale przekładka nie jest warta tej roboty, to nie bedzie chodzić tak jak oryginał a koszt takiego czegoś może kosztować 10tyś zł albo nawet więcej, niech już lepiej zostanie resor, tylko dołóż po jednym piórze i będzie ok :)

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Post Wysłano: 20 maja 2009, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Czy atego z resorami jest OK? Czytałem, że nawet lekko przeciążone siadają - szczególnie te tuleje metalowo-gumowe itp? Nie chciałbym mieć z tym problemów a nie ukrywam, że z 1t czy nawet 1,5t może mi się zdarzać go przeładować:)


Post Wysłano: 20 maja 2009, 15:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

Seryjnie jest strasznie miękki, poduszki są wiele lepsze, ale jak podjedziesz do kowala wytłumaczysz o co chodzi to napewno Ci dołoży lagi wzmacniające itp. ja w swoim mam z tyłu poduszki a przód resor, z przodu dołożyłem po jednej ladze i jest gitara, więc podjedź do kowala go wzmocnić i wtedy możesz śmiało 1,5-2tony dołożyć :P

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Post Wysłano: 24 maja 2009, 10:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Jeszcze dodatkowe pytanie - te auto które chce kupić to jest anglik... Co myślicie o przeróbkach? Koleś który go sprzedaje mówi, że go przerobi oraz, że nie będzie żadnych problemów w tym również z rejestracją. Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Pzdr


Post Wysłano: 12 lis 2009, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2009, 11:27
Posty: 1
GG: 0

Witam

Z grubsza przejrzałem forum i nigdzie nie natknąłem się na opinie o ATEGO 1228, noszę się z zamiarem kupna auta przeznaczonego do jazdy w zestawie, do tej pory używałem MAN-a 8.224 i poza drobnymi eksploatacyjnymi naprawami zrobił mi milion km bez problemów (latając z przyczepą), więc na zdrowy rozsądek nie powinienem kombinować i pozostać przy Maniku, ale problem jest taki, że z drugiej ręki ciężko jest znaleźć mało przechodzony egzemplarz, nadający się do dalszej eksploatacji, co również świadczy o ich niezawodności, bo naprawdę jest ich niewiele w ofertach do sprzedaży.
Jestem skłonny pójść w stronę Mercedesa, dlatego za jakieś obiektywne opinie ( bez napinki) będę bardzo wdzięczny.
Mój pułap finansowy pozwala mi na auto z rocznika 2002-2004, liczę się przebiegiem max do 500-600 tys.
Interesuje mnie najbardziej zużycie paliwa, wady i plusy eksploatacji itd, itp.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.


Post Wysłano: 13 lis 2009, 1:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Spalanie Atega 1228 w kontenerze z ładunkiem ~5t kształtuje się na ~19-22l spalania. Co do wad i plusów, to powiem, że póki co to nasze 8 letnie Atego 1228 widzi serwis tylko przy wymianach ekspoatacyjnych. Wręcz złote auto. 280 konny silnik cechuje się naprawdę dużą mocą, wydajnością, jest bardzo oszczędny, więc myślę, że nawet i w zestawie spisze się idealnie :D A tym bardziej przy skrzyni z połówkami, co jest standardem przy 280 silniku. To tyle na temat Atega z 2001 roku.


Post Wysłano: 13 gru 2009, 16:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2009, 15:43
Posty: 6
GG: 0
Samochód: ATEGO

WITAM chciałem przedstawić mój nowy nabytek atego 823 230KM , niedawno sprowadziłem prosze o jakies opinie i komentarze na temat tego modelu.pozdrawiam wszystkich użytkowników forum
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 03 sty 2010, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2010, 23:24
Posty: 1
GG: 0

kto mi rozkoduje ten VIN

WDB9545321K824013

najbardziej zależy i na roku produkcji, ale wypas tez by się przydał


pozdrawiam :D


Post Wysłano: 08 sty 2010, 16:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

VIN WDB9545321K824013
Model 1823 LS - 1833 LS
Chassis 9545321K824013
Engine 926913 00 306523
Transmission 715561 10 005391
Order 1 2 531 07760
Cab 940899 15 824013
Steer 765820 13 043226
Year 2001


Mogę podać jeszcze wyposazenie, ale jest ono zakodowane, a troche tego jest ;)

Posprawdzam jeszcze czy data sie zgadza.

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 08 sty 2010, 17:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Wg mojej wiedzy to data błędna gdyż moje źródło podaje:
Cytuj:
Data dostarczenia: 25.02.03
Dealer France, Monaco (531)
Kolor: 9147/36 Biały/4krotny podkład

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 08 sty 2010, 17:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Widze że sprawdzalismy na tym samym, rosyjskim dekoderze tak?
Z początku dałem tą date, ale po sprawdzeniu VINu samemu, cyferkami wyszło ze to 2001. Na innych tez sprawdzałem i 2001, tylko ten z clubu rosyjskiego Mercedesa pokazuje 2003.

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 08 sty 2010, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Widze że sprawdzalismy na tym samym, rosyjskim dekoderze tak?
Z początku dałem tą date, ale po sprawdzeniu VINu samemu, cyferkami wyszło ze to 2001. Na innych tez sprawdzałem i 2001, tylko ten z clubu rosyjskiego Mercedesa pokazuje 2003.
Zgadza się. Źle to ująłem kolego bo możesz mieć rację - data produkcji z datą dostarczenia może mieć niewiele wspólnego co w przypadku aut ciężarowych nie jest niczym dziwnym bo robi się je na zapas i czasem sporo czekają na swoją kolej - mogło to być auto z końca 2001 a dostarczone zostało w lutym 2003 czyli nie całe półtora roku czekało na nowego właściciela.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 31 sty 2010, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Witam. Osobiście posiadam Atego 1223 (rocznik 1999) DMC samochodu to 11500 kg (nie tak jak normalnie w Polsce 11990 kg - tak został zarejestrowany i tak już niestety zostało). Masa samego samochodu to o ile dobrze pamiętam 6500 kg (z pełnym zbiornikiem paliwa) zabudowa to skrzynia bez plandeki o długości 7400 mm. Spalanie w granicach 21L/100km i przyznam szczerze ze ciężko jest zejść poniżej 20 litrów przy 100% załadunku. Jeśli o awaryjność chodzi to przy samochodach z drugiej reki zależy wszystko od tego jak o pojazd dbał poprzedni właściciel. Obecna zima odkrywa w takich samochodach wiele usterek.

Na koniec mogę śmiało powiedzieć ze jestem zadowolony z tego samochodu. Jeździłem wcześniej Manem jednak osobiście lepiej czuje się w Mercedesie. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 01 mar 2010, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2010, 12:06
Posty: 4
GG: 0

Witam,
Koledzy może ktoś pomoże - Mercedes Atego 1217 na wyświetlaczu pokazuje stan oleju "- 3 litry" na miarce trochę poniżej max, czujnik poziomu oleju właśnie wymieniony na nowy i nadal to samo.


Post Wysłano: 01 mar 2010, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2010, 21:11
Posty: 6
GG: 0
Samochód: Atego 1218

A co by było, gdybyś wlał te 3 litry?


Post Wysłano: 02 mar 2010, 13:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2010, 12:06
Posty: 4
GG: 0

Cytuj:
A co by było, gdybyś wlał te 3 litry?
Dobra poradziłem sobie.
Jak pokazuje - 3 litry to znaczy, że jest o tyle za dużo a nie za mało :idea:


Post Wysłano: 03 mar 2010, 9:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Chciałem jeszcze wrócić do kwestii spalania Atego 1228 lub 1528 ale w zestawach z 10-12 tonową przyczepą. Czy ktoś ma informacje ile taki zestaw może spalać? Bo rozumiem, że te wszystkie wartości powyżej dotyczą solówek...
Kolejna bardziej nietypowa sprawa to może ktoś ma orientację czy dało by się zrobić przekładkę silnika wraz ze skrzynią z Atego 822 do MB Vario 815 (ten pierwszy to silnik 4,8l a ten drugi to 4,25l). Rzecz w tym czy ktoś się orientuje czy łapy i inne technologiczne mocowania są w tych samych miejscach czy niekoniecznie...
Pzdr


Post Wysłano: 17 mar 2010, 13:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2010, 12:29
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Mercedes

WITAM
Szukam danych na temat Atego 1223. Rok produkcji 2000. Pojemność 6374 cm, moc 170 KW(230KM)
Może ktoś zna jakieś linki do stron o tej ciężaróweczce. Interesuje mnie praktycznie wszystko, gdyż instrukcja jest nie pełna i w j. niemieckim. Poza tym martwi mnie ładowność tego samochodu. W papierach jest 3250 kg. (masa własna 5350 kg). może ktoś z doświadczenia orientuje się o ile można go ewentualnie przeładować, żeby prowadził się w miarę bezpiecznie.
Z góry dziękuję za informacje.


Post Wysłano: 17 mar 2010, 16:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Coś mi tu nie gra. Jeżeli Atego Twoje to 1223 to jego DMC powinno miec 12T. To co podałes to bardziej mi pasuje do Atega 9xx.

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 22 mar 2010, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2010, 12:29
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Mercedes

Masz rację, coś jest nie tak.Zasugerowałem się napisem na kabinie, ale na tabliczce znamionowej jest co innego. Wkleję link do zdjęcia samochodu i do tabliczki znamionowej,chociaż ta druga jest robiona telefonem komórkowym i nie jest najlepszej jakości

http://fidoss.wrzuta.pl/obraz/6EMSvlM3lbj/dsc02257

http://fidoss.wrzuta.pl/obraz/3BsZEWlnunT/zdjecie0015


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 11 [ Posty: 217 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 711 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: