Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 kwie 2009, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Witam. Mam taki problem z manikiem. Mam zwarcie na czujniku w wysprzęgliku( skrzynia manualna zf16) ten czujnik kosztuje 600 a wysprzęglik około 1000. I chcąc go wymienić będę musiał spuścić płyn z zbiorniczka i pojawiła mi się kwestia jak później układ prawidłowo odpowietrzyć. Poznajdywałem kilka odpowietrzników na skrzyni ale nie jestem pewien jaką drogą powinno się to odbyć. Czy zalewać normalne od góry, luzować te odpowietrzniki ale wtedy nie ma jak żadnym ciśnieniem zadziałać i może zostać powietrze czy jeszcze inaczej np. od spodu przez te odpowietrzniki tylko czym??


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 12:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

witam, odpowietrzanie wysprzeglika powinienes zaczac od zbiorniczka pompy, przygotuj sobie 3-4 litrowy zbiorniczek ktory moze wytrzymac cisnienie 2-2,5 atm nazwijmy go pojemnikiem cisnieniowym i dokladnie taki sam korek ktory jest na zbiorniczku pompki sprzegla w aucie, przeprowadz przewod gumowy poprzez oba korki z tym, ze w pojemniku cisnieniowym powinien on siegac dna tego pojemnika, nastepnie musisz do pojemnika cisnieniowego wpiac rowniez przez korek przewod przez ktory pojdzie powietzre nie wieksze od 1-nej atm ten przewod powinien tylko przechodzic przez korek pojemnika cisnieniowego, pamietaj, ze ta aparatura musi byc szczelna !, nastepnie do pojemnika cisnieniowego i zbiorniczka pompki wlewasz plyn zakrecasz szczelnie i po odkreceniu odpowietrznika na wysprzegliku przy skrzyni mozesz wpiac powietrze nie wiekrze od 1-nej atm cisnienie powietrza powinno przepchnac plyn z pojemnika cisnieniowego przez caly uklad, powtorz to 2 razy, w trakcie odpowietrzania pedal sprzegla powinien byc w gorze i wlaczona stacyjka, za pomoca tej aparatury mozesz odpowietrzac hydrauliczne sprzegla roznych typow pojazdow, pozdrawiam.
ps, ja do zbudowania tego uzylm ogrodowego opryskiwacza na chwasty pojemnosci 6L (nie pytaj co uslyszalem od zony jak znalazla swoj opryskiwacz po przerobkach)


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

No ten sposob jest malo prosty i srednio skuteczny. W TG biegi sa sterowane hydraulicznie nie tylko sprzeglo i o te biegi chyba chodzilo w pytaniu.

Co do odpowietrzania tego ukladu, jest sposob prostszy i o niebo pewniejszy. Trzeba jechac do warsztatu dac 30zl i odpowietrza. Zrobia to za pomoca takiej maszynki ktora sie podpina pod wlasie te kilka odpowietrznikow przy skrzyni. Jest to tzw odpowietrzanie od dolu i z tego co wiem tylko ten sposob zdaje egzamin w skrzyni od TG.

Ps. na odpowietrzanie od gory jest tez patent o niebo prostszy (bez zadnych urzadzen) i rownie skuteczny. W razie pytan opiszego.


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Bardzo dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi. Jeśli mógłbyś opisz mi ten sposób, zaciekawiło mnie to!!


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

Cytuj:
No ten sposob jest malo prosty i srednio skuteczny. W TG biegi sa sterowane hydraulicznie nie tylko sprzeglo i o te biegi chyba chodzilo w pytaniu.

Co do odpowietrzania tego ukladu, jest sposob prostszy i o niebo pewniejszy. Trzeba jechac do warsztatu dac 30zl i odpowietrza. Zrobia to za pomoca takiej maszynki ktora sie podpina pod wlasie te kilka odpowietrznikow przy skrzyni. Jest to tzw odpowietrzanie od dolu i z tego co wiem tylko ten sposob zdaje egzamin w skrzyni od TG.

Ps. na odpowietrzanie od gory jest tez patent o niebo prostszy (bez zadnych urzadzen) i rownie skuteczny. W razie pytan opiszego.
witam, jesli mozesz opisz swoj sposob zawsze jest dobrze kiedy mozna sie czegos nauczyc pozdrawiam


Post Wysłano: 27 kwie 2009, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

W ten sposob mozna odpowietrzyc tylko pedal sprzegla.
1. Wlewamy plyn DOT4 do zbirniczka wyrownawczego
2. Szybkimi (naprawde szybkimi) ruchami pedalu doprowadzamy do momentu kiedy przy nacisku pedal nie da sie wcisnac, tak trzymamy.
3. Drugi czlowiek odkreca odpowietrznik az ucieknie cisnienie (powietrze).
4. Zakresamy odpowietrznik.
5. powtarzamy od pkt 1, az do momentu kiedy pedal bedzie ladnie plynnie "bral".

Co prawda nie sadze abym tylko ja znal ten sposob, ale jest o wiele prostszy niz jeden z podanych.


Post Wysłano: 23 maja 2009, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2009, 18:44
Posty: 1
GG: 0
Samochód: MAN TGA

Mam taki problem, jak opowietrznić od góry skrzyni biegów(drążka).
Prosze o szybką odpowiedż.


Post Wysłano: 27 maja 2009, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

Cytuj:
W ten sposob mozna odpowietrzyc tylko pedal sprzegla.
1. Wlewamy plyn DOT4 do zbirniczka wyrownawczego
2. Szybkimi (naprawde szybkimi) ruchami pedalu doprowadzamy do momentu kiedy przy nacisku pedal nie da sie wcisnac, tak trzymamy.
3. Drugi czlowiek odkreca odpowietrznik az ucieknie cisnienie (powietrze).
4. Zakresamy odpowietrznik.
5. powtarzamy od pkt 1, az do momentu kiedy pedal bedzie ladnie plynnie "bral".

Co prawda nie sadze abym tylko ja znal ten sposob, ale jest o wiele prostszy niz jeden z podanych.
o czym ty czlowieku piszesz, tym sposobem nigdy nie odpowietrzysz calkowicie sprzegla wspomaganego pneumatycznie (troszke logiki).
Do rafi1990 za pomoca uzadzenia ktore opisalem wczesniej odpowietrzam rowniez hydrauliczne wybieraki biegow, trzeba pamietac tylko aby uzyc wlasciwego plynu a lewarek zmiany biegow powinien byc przy pomocy jakiegos chwytaka zablokowany w polozeniu centralnym, z powodzeniem i szybko odpowietrzalem MAN-y, ERF-y, i mercki


Post Wysłano: 27 maja 2009, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Pisze czlowieku o tym, ze kilkanascie razy juz tak odpowietrzalem uklad i wiesz co? Jest odpowietrzony.
Wiec twoje "widzi mi sie", wynikajace z wlasnej logiki srednio mnie rusza w porownaniu z faktem ze sposob zdaje egzamin.

Cytuj:
witam, odpowietrzanie wysprzeglika powinienes zaczac od zbiorniczka pompy, przygotuj sobie 3-4 litrowy zbiorniczek ktory moze wytrzymac cisnienie 2-2,5 atm nazwijmy go pojemnikiem cisnieniowym i dokladnie taki sam korek ktory jest na zbiorniczku pompki sprzegla w aucie, przeprowadz przewod gumowy poprzez oba korki z tym, ze w pojemniku cisnieniowym powinien on siegac dna tego pojemnika, nastepnie musisz do pojemnika cisnieniowego wpiac rowniez przez korek przewod przez ktory pojdzie powietzre nie wieksze od 1-nej atm ten przewod powinien tylko przechodzic przez korek pojemnika cisnieniowego, pamietaj, ze ta aparatura musi byc szczelna !, nastepnie do pojemnika cisnieniowego i zbiorniczka pompki wlewasz plyn zakrecasz szczelnie i po odkreceniu odpowietrznika na wysprzegliku przy skrzyni mozesz wpiac powietrze nie wiekrze od 1-nej atm cisnienie powietrza powinno przepchnac plyn z pojemnika cisnieniowego przez caly uklad, powtorz to 2 razy, w trakcie odpowietrzania pedal sprzegla powinien byc w gorze i wlaczona stacyjka, za pomoca tej aparatury mozesz odpowietrzac hydrauliczne sprzegla roznych typow pojazdow, pozdrawiam.
ps, ja do zbudowania tego uzylm ogrodowego opryskiwacza na chwasty pojemnosci 6L (nie pytaj co uslyszalem od zony jak znalazla swoj opryskiwacz po przerobkach)
witam, odpowietrzanie wysprzeglika powinienes zaczac od zbiorniczka pompy, przygotuj sobie 3-4 litrowy zbiorniczek ktory moze wytrzymac cisnienie 2-2,5 atm nazwijmy go pojemnikiem cisnieniowym i dokladnie taki sam korek ktory jest na zbiorniczku pompki sprzegla w aucie, przeprowadz przewod gumowy poprzez oba korki z tym, ze w pojemniku cisnieniowym powinien on siegac dna tego pojemnika, nastepnie musisz do pojemnika cisnieniowego wpiac rowniez przez korek przewod przez ktory pojdzie powietzre nie wieksze od 1-nej atm ten przewod powinien tylko przechodzic przez korek pojemnika cisnieniowego, pamietaj, ze ta aparatura musi byc szczelna !, nastepnie do pojemnika cisnieniowego i zbiorniczka pompki wlewasz plyn zakrecasz szczelnie i po odkreceniu odpowietrznika na wysprzegliku przy skrzyni mozesz wpiac powietrze nie wiekrze od 1-nej atm cisnienie powietrza powinno przepchnac plyn z pojemnika cisnieniowego przez caly uklad, powtorz to 2 razy, w trakcie odpowietrzania pedal sprzegla powinien byc w gorze i wlaczona stacyjka, za pomoca tej aparatury mozesz odpowietrzac hydrauliczne sprzegla roznych typow pojazdow, pozdrawiam.
ps, ja do zbudowania tego uzylm ogrodowego opryskiwacza na chwasty pojemnosci 6L (nie pytaj co uslyszalem od zony jak znalazla swoj opryskiwacz po przerobkach)
Jak to czytam to smiac mi sie chce:). Z prostej, zajmujacej 5 min czynnosci, zrobiles zajecie na caly dzien.


Post Wysłano: 28 maja 2009, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:03
Posty: 15
GG: 2584678
Lokalizacja: Góra

ludzie dajcie spokój, najprościej pojechać do warsztatu nawet do PKS i tam za jakieś 40zł zrobią to w kilka chwil


Post Wysłano: 29 maja 2009, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Tak wlasnie poradzilem kilka postow wyzej.


Post Wysłano: 02 cze 2009, 18:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:03
Posty: 15
GG: 2584678
Lokalizacja: Góra

i to jest :
1)najszybszy sposób
2)masz pewność pewnej roboty
3)tanie
4)bezpieczne


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: