Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 kwie 2009, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2008, 16:50
Posty: 6
GG: 0
Samochód: Man F2000 6X4 Actros 8X6 Man L2000
Lokalizacja: Gdańsk

Witam
Mam pytanie do użytkowników w/w wywrotek. Czy kiprowanie na bok często się używa czy nie? Sam jeżdżę 6x4 i często z tej opcji korzystam ale jest to autko na mniejsze budowy/drogi gdzie 4-osiówki nie mają szans wjechać. Z teoretycznego punktu widzenia samo kiprowanie do tyłu powinno wystarczyć a jak jest w praktyce?
Napęd 8x4 jest wystarczający czy koniecznie 8x8-chodzi głównie o skręt? W moim to praktycznie zero manewrowania w jeździe do przodu w grząskim terenie. Skręcasz w lewo a jedziesz prosto, skręcasz w prawo i też jedziesz prosto :) I zazwyczaj drugiej szansy na poprawkę nie ma bo koleiny robią się na pół metra...


Post Wysłano: 25 kwie 2009, 5:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2009, 7:19
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN 41.463

kolego mam 8x4 (zdjęcie) i powiem ci że takie auto wogóle nie nadaje się na grząskie czy nawet troche śliskie tereny.Musi być twardo bo inaczej wszędzie się zakopie.Przód jest ciężki i mimo włączenia wszystkich blokad auto buksuje.Oczywiście z ładunkiem jest o wiele lepiej.Co do skrętów ja nie mam z tym żadnych problemów auto jest skrętne jak cholera i niemal wszędzie nim wymanewrujesz tak jak trzyośiówką (bez jazdy prosto mimo skręconych kół).Kolega ma 8x6 i auto wszędzie idzie jak włączy przedni napęd nie ma tego problemu co u mnie nie mówiąc już o 8x8 tym na pewno wszędzie wjedziesz bez problemu. Ale te auta są dużo cęższe jak8x4 ze względu na dodatkowy napęd a teraz waga się liczy bo krokodyle nie śpią.Pozdrawiam kolego


Post Wysłano: 09 maja 2009, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
Posty: 13
GG: 0

Jak chcesz 4-ośke na budowe to kupuj minimum 8x6


Post Wysłano: 11 maja 2009, 7:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 cze 2007, 21:00
Posty: 29
Lokalizacja: Sokołów Podlaski DK63 i DK62

Oj z tym minimum 8x6 to lekka przesada , sam jeżdżę manem 8x4 trzeci rok i muszę powiedzieć ze jeśli się troszkę czajnikiem ruszy to się wszędzie wjedzie i wyjedzie. A poza tym 8x4 jest o wiele ekonomiczniejszy niż 8x6 . A co do wywrotu na boki to przez 3 lata używałem go może 3-4 razy.


Post Wysłano: 21 maja 2009, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2008, 16:50
Posty: 6
GG: 0
Samochód: Man F2000 6X4 Actros 8X6 Man L2000
Lokalizacja: Gdańsk

Wydaje mi się że Man ma wiekszy rozstaw osi niż np. Mercedes czy Scania. Poza tym w
napędzie 8x6 w Manie ciagnie środkowa oś ta która się mniej skręca a w Merc czy Scania ciągnie
ta z samego przodu. Niektórzy twierdzą, że to drugie rozwiązanie jest lepsze, ponieważ
przednie koła więcej się skręcają, przeciwnicy natomiast mówią że często ze środkowej nie
napędzanej osi robi się "pług". Czy 8x6 mają reduktor? Czy 8x8 są dłuższe w porównaniu z 8x6?
Nie jeżdże na wykopach i nie zamierzam. Często kipruję na bok ze względu na druty lub w ulicy wzdłuż parkanu, więc już przesądzone.
Spalanie nie ma większego znaczenia, raczej uniwersalność i niezawodność. Jeżdzę na krótkich odcinkach i nie żadko po ciasnych
(jak na 4ośkę) dziurach.

Nie ukrywam że opinie na forum są dla mnie istotne.
koledzy podpowiedzcie

Odnośnie technik jazdy tylnionapędowym to mogę stwierdzić tylko tyle, że jak ja sam pakuje się z wąskiej ulicy na budowę
to sobie tej ulicy nie p*******lę, natomiast w praktyce wyglada to tak, że ci co mają lepszy sprzęt to nie łamie się
delikatnie na 5 razy tylko załącza wszystko co tam ma i pruje teren przez który później to ja tylko na wrost z rozpędu mogę się
ładować..


Post Wysłano: 23 maja 2009, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
Posty: 13
GG: 0

8x4 jest mniej uniwersalny.... z 8x6 jest więcej pracy... przykład: frezowanie nawierzchni aż do piasku, były tatry, mercedesy, many. Mercedes 8x4 się zakopał, trzeba było go wyciągać... Drugi raz już nie chciał wjeżdżać bo bał się ze znowu sie zakopie, więc kierownik budowy do niego wjeżdżasz? a ten że NIE, na to kierownik: daj karte do podpisania i do widzenia.
Znam też przykład że do budowy autostrady w ogóle 8x4 nie chcieli brać!


Post Wysłano: 13 cze 2009, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 cze 2007, 21:00
Posty: 29
Lokalizacja: Sokołów Podlaski DK63 i DK62

Yyy... a od kiedy się asfalt frezuje do samego piachu ?? i w jakim celu ? Bo różne rzeczy widziałem ale żeby ktoś asfalt do piachu frezował to nie.


Post Wysłano: 13 cze 2009, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 22:49
Posty: 80
GG: 9354841
Samochód: daf
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Kolego a chociaż by w takim celu ,że po starej nawierzchni trzeba jeszcze korytować bo nowa droga ma byc niżej niz poprzednia.Sam w tamtym tygodniu ganiałem pod frezarką gdzie darli do samego gruntu.
Aha i jeszcze jedno,niech nikt mi nie mówi,że8x4 i 8x8 bądz 8x6 to nie robi żadnej różnicy,bo ręce mi opadają.Chociaż nie wiem jak intensywnie byś nie myślał swoją mądrą głową to w pewnych warunkach na nic to Ci się nie przyda jak nie będziesz miał konkretnego zestawienia napędów.Chyba kolega w terenie prawdziwym jeszcze nie jeździł skoro takie herezje publicznie głosi.


Post Wysłano: 14 cze 2009, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
Bo różne rzeczy widziałem ale żeby ktoś asfalt do piachu frezował to nie.
W takim razie mało widziałeś kolego :mrgreen:
W pełni popieram GOLMARA :]


Post Wysłano: 14 cze 2009, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

To zależy w jakim terenie będzie użytkowany. Byłem na takiej budowie (autostrada), że 8x6 nie dawały rady - wyłącznie 8x8 i wozidła.
Jeśli nie wiesz co Cię czeka, to 8x8 będzie najlepszym wyborem.
Kiprowanie bokiem przydatne było czasem tylko po zakopaniu auta, kiedy dodatkowo było przechylone na bok.

_________________
---


Post Wysłano: 14 cze 2009, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
Kiprowanie bokiem przydatne było czasem tylko po zakopaniu auta, kiedy dodatkowo było przechylone na bok.
Tylko, że kiprując na bok dodatkowo sypiesz sobie pod koła co pogarsza wyjazd... no chyba że jest hydroburta :wink:


Post Wysłano: 14 cze 2009, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

W moim nie miałem możliwości wysypu na bok, ale widziałem dwukrotnie jak zakopane 4-ośki zwalały bokiem - nie po to, żeby wyjechać, ale żeby łatwiej było je wyciągnąć. :P
Chyba, że trafiło się wozidło - one zwykle szarpały takiego nieszczęśnika załadowanego bez problemu.

_________________
---


Post Wysłano: 14 cze 2009, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2009, 23:59
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Man TGS 8X8

U nas na budowie ( budowa węzła Skarżysko ) śmigają same 8x8 samochody bo inne nie dały by rady w takim ciężkim terenie , mój TGS to śmiga aż miło wszędzie nim wjadę .


Post Wysłano: 15 cze 2009, 8:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
U nas na budowie ( budowa węzła Skarżysko ) śmigają same 8x8 samochody bo inne nie dały by rady w takim ciężkim terenie
Czasem jeździ się dosłownie po bagnie. Koleiny metrowe, "brzuch" ryje ziemię, zatrzymasz się to już nie ruszysz. :P

Obrazek

_________________
---


Post Wysłano: 15 cze 2009, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Macie może koledzy fotki jakiś manów wywrotek :?: .Tylko nie piszcie mi ,że google są moim przyjacielem.Pozdrawiam.

_________________
:]


Post Wysłano: 15 cze 2009, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Macie może koledzy fotki jakiś manów wywrotek :?:
http://www.carsbase.com/photo/MAN_TGA_model_7652.html
http://www.carsbase.com/photo/MAN_TGS_model_8638.html

O coś takiego chodziło? Bardzo dobra jakość, choć zdjęcia typowo pozowane.

_________________
---


Post Wysłano: 15 cze 2009, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
Posty: 13
GG: 0

Obrazek
Obrazek tutaj dziwne zestawienie, bo 4ośka chyba nie może ciągnąć tandemika :roll:


Post Wysłano: 15 cze 2009, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

A czemu nie? W Niemczech widziałem bardzo dużo takich zestawów, a w Polsce też mi się już rzucały w oczy.

_________________
---


Post Wysłano: 16 cze 2009, 1:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 0:08
Posty: 47
GG: 0

Ja też jeszcze takiego zestawu nie miałęm okazji zobaczyć... przeważnie ciężarówki 4osiowe zamiast normalnego zaczepu mają tylko taki bolec w razie zaczepenia liny kiedy się zakopie. Sam nie wiem jak to jest z takim zestawem.

Mam jedno pytanie. Czy to prawda że Many mają smarowaną skrzynie biegów w zależności od obrotów silnika? i czy może sie stać coś takiego ze kiedy będziemy zmieniać notorycznie biegi nie uzyskując duzych obrotów to można skrzynie zatrzeć?


Post Wysłano: 16 cze 2009, 7:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Skrzynia ZFa ma wymuszone smarowanie przez pompe oleju napedzaną wałkiem sprzęgłowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: