Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Kilka pytań...
Post Wysłano: 26 cze 2009, 14:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 maja 2008, 10:39
Posty: 32
GG: 0

W poniedzialek zaczynam robote na miedzynarodowce na busach. Stad kilka pytan do bardziej doswiadczonych.

1. Dowiedziałem się dziś ze mam wypełniać jakieś cmrki. Czy mógł by mi ktoś wytłumaczyć co to jest do czego to służy i mniej więcej co musimy wpisać w taką cmrke.

2. O jakie dokumenty powieninenm sie zatroszczyć podczas załadunku i rozładunku. Jakieś listy przewozowe czy coś w tym stylu?

3. Czy busy często są kontrolowane przez BAG czy ITD przed granicą. I jakie dokumenty muszę przedstawić podczas takiej kontroli.

Z gory dzieki za odpowiedz
pozdr BartekPL

EDIT: Prosze o jeszcze jakies porady prawne dotyczace przepisow i jakis norm jezeli takowe istnieja.


Post Wysłano: 26 cze 2009, 14:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2007, 16:53
Posty: 349
GG: 10729981
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Orzesze

Cmr to miedzynarodowy list przewozowy. Czesc wypelnia spedytor, czesc nadawca i czesc kierowca. Podczas zaladunku dostaniesz raczej tylko Cmr w 2 czesciach dla ciebie i dla odbiorcy.
Ale dokladnie nie wiem, hehe tak przynajmniej w szkole nas ucza:P
Poczekaj na wypowiedzi bardziej doswiadczonych :P


Post Wysłano: 26 cze 2009, 16:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

weź na chłopski rozum: jeżeli ktoś Cię kontroluje musi wiedzieć czy nie wieziesz kradzionego towaru, więc musisz mieć na ładunek jakiś kwit.
najlepszym jest faktura, kwity WZ lub RW, jednak bywają takie sytuacje że nie masz możliwości mieć takich rzeczy.

przyklad wieziesz szafę gościowi z mieszkania starego do nowego. nie będzie ani faktury, ani dokumentów magazynowych. jednak jakiś dokument musi być. wtedy wystawiasz list przewozowy, którego czyste blankiety kierowca powinien mieć przy sobie.

jest jeszcze jedna przyczyna dla której trzeba miec przy sobie CMR-ki. wyobraź sobie, że jest wypadek, w jaki sposób udokumentujesz fakt obecności ładunku w samochodzie i wypłacenia odszkodowania OCP?

tekst konwencji CMR: http://www.contra-spedycja.pl/dokumenty/Konwencja.pdf


kierowca powinien znać chociaż z grubsza tą konwencję i umieć wypełnić prawidłowo CMR-kę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: