Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 mar 2009, 11:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 mar 2009, 11:31
Posty: 3
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Witam! mam pewien problem; podczas skręcania, kierownica zachowuje się tak jak by w układzie nie było płynu do wspomagania, jest twarda ale nie przez cały czas, czy stoję czy jadę z normalna prędkością efekt jest taki sam : raz przycina raz nie , praktycznie na cały obrót kierownicą w którąkolwiek ze stron ze 2 3 razy mi się przytnie. Patrzyłem na płyn i wszytko ok. Proszę o pomoc :(


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Witam, sprawdź sobie krzyżaki na drążku łączącym kolumnę kierowniczą z przekładnią kierowniczą. Nie mam Volvo ale miałem taki przypadek w Scanii i Iveco. Dolny krzyżak drążka czyli ten który jest założony na przekładnie zsuń z wałka i zobacz czy ma swobodny zakres ruchu. W razie problemu włóż go w ropę albo olej i spróbuj rozruszać u mnie pomogło.


Post Wysłano: 05 mar 2009, 16:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2008, 21:33
Posty: 66
GG: 6285495

a jesli nie to co kolega pisze to moze byc ze masz w przekładni kierowniczej głebokie rysy i one mogą to powodować miałem taki przypadek wiec prawdopodobnie mozze byc to


Post Wysłano: 05 mar 2009, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Na 90% mogę stwierdzić że chodzi o krzyżak ten zaraz na kolumną kierowniczą. Miałem to samo u siebie, wychodzę z zakrętu prubuje wrócić kierownicą a ona zostaje :shock: :shock: Dużo WD albo innego środka tego rodzaju i lać do bulu. Krzyżaka nie wymienisz bo musisz go kupić z całym drążkiem który idzie aż do koła kieronicy koszt.... około 1500zł

_________________
Dostał funkcje i głupieje...


Post Wysłano: 05 mar 2009, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

tak jak kolega wyżej napisał. najprędzej to ten krzyżak padł. często trzeba go smarować. już kilka razy spotkałem się z takim właśnie przypadkiem.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 05 kwie 2009, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 mar 2009, 11:31
Posty: 3
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

dzięki śliczne:) odpowietrzyłem okład i zalałem krzyżak ropą i przeszło :D w starszym modelu FH kalamitka na krzyżaku była , niestety w tym modelu brak. jeszcze raz dzięki:) i pozdrawiam serdecznie:)


Post Wysłano: 03 sie 2009, 8:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sie 2009, 8:10
Posty: 4
GG: 0
Samochód: volvo man

mam właśnie podobny problem z układem kierowniczym. Już mieliśmy wymieniać przekładnię bo zwrotnice nie zatarte a po odłaczeniu drązka wzdłużnego problem pozostawał. Na szczęscie znalazłem tę stronę i za radą sprawdziłem krzyżak przy przekładni . W jedną stronę elegancko chodzi a w drugą ni "huh hu".Teraz go moczę w płynie ,póżniej trochę WD -ka i smarowanie ; myślę że pomoże.
Dzięki za radę ,zaoszczędziłem czas i sporo pieniędzy. Pozdrawiam!!!!!


Post Wysłano: 05 sie 2009, 9:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sie 2009, 22:34
Posty: 1
GG: 0

Witam! Panowie mam stare volvo f12 układ kierownicz praktycznie stoji dęba nawet jeśli jest podniesiony na lewarkach. Pierwsze obiawy były takie że jesli był zimny działał bez zarzutu w miare nagrzewania się stawiał coraz większy opur, obecnie została wymieniona pompa wspomagania i nadal nic się nie zmieniło, aby przekręcić kierownice trzeba się dobrze zaprzć i kręcić obiema rękami. Pozdrawiam


Post Wysłano: 03 lip 2019, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Witam. Mam zamiar zmienić płyn wspomagania w fh i w kolumnie pod spodem są dwie śrubki, jedna na imbus druga na klucz. Którą odkręcić zeby spuscic z niej olej zeby nic sie tam nie przestawiło? I wystrczy pozniej krecic kierownicą na zgaszonym czy spuścić olej przy pompie?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: