Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2009, 9:33
Posty: 4
GG: 404595

Witam!
Mam parę pytanek i myśle ze doświadczeni koledzy beda w stanie mi pomoc, z gory dziekuje na sensowne odpowiedzi.
Chce załozyć swoja firme transportowa, mam 22 lata, wkladu wlasnego mialbym okolo 60 tysiecy + licze jeszcze na dotacje z UP. Mianowicie chcę kupic Ciężarówkę, sam ciagnik i wstawic go do jakiejs firmy typu Fresh Logistics ( czy to sie w ogole oplaca????).
Ciężarówkę chciałbym wziąc w leasing lub na kredyt ( nie wiem co byloby dla mnie korzystniejsze??) lub tez skorzystac z jakiejsc dotacji z UE (moze ktoś sie orientuje czy mogłbym w ogóle jakąs dotacje dostac??).
Zamierzam jezdzic na poczatek sam, wiec nie bede potrzebowal kierowcy, mam w zanadrzu osobe, ktora zajmie sie cala biurokracja i bedzie za mnie zalatwiala sprawy urzedowe.
Ciekawi mnie czy ma to w ogole sens wiem ze wiekszosc z Was bedzie pisala ze jest kryzys etc i ze nie warto brac sie za transport ale chce spróbowac i to jest juz pewne.
Mam jeszcze pytanie ile musze miec mniej wiecej pieniędzy na poczatek oprócz na samochód, paliwo, winietę ?????prosze o pomoc......


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

viewtopic.php?f=43&t=21462

_________________
Scania V8 Power


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

oprócz kasy na wszelkie wydatki związane z rozpoczęciem działalności firmy, o których napiszą pewnie koledzy, musisz być przygotowany finansowo na co najmniej czteromiesięczny okres egzystowania firmy bez żadnych wpływów.
termin płatności w transporcie to przeciętnie 45 dni, ale w rzeczywistości jest to 60 dni a nawet więcej. w tym czasie musisz się utrzymać, utrzymać auto, kupować paliwo, naprawiać awarię i płacić mandaty.

na jakiekolwiek dotacje nie liczyłbym.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

1.Na transport nie ma dotacji ani UP ani unijnych.Chyba,ze byłby to transport wytworzonych przez siebie rzeczy , czyli jako działalność pomocnicza w zasadniczej.
2.Zarówno firma leasingowa jak i bank bardzo nieprzychylnym okiem patrzą na kredytowanie rozpoczynającego działalność.Zwykle wymagają choć pół roku prowadzenia w momencie składania wniosku.Choć nie ma tu reguły.Ale to łatwo się dowiedzieć dzwoniąc ,lub rozmawiajac bezpośrednio.
3.Oprócz pieniedzy na pojazd trzeba mieć minimum na 2 miesiące na paliwo.Bo pierwsze faktury zaczną być płacone po takim mniej więcej czasie.Plus na wypadki nieprzewidziane.Czyli nie mniej jak 30-40 tys.złotych.
Od wystawionych (nie mylić z zapłaceniem) w danym miesiącu faktur do 25 dnia następnego miesiąca należy wpłacić 22% podatku VAT.
Rozumiem,ze Certyfikat Kompetencji itd. już masz.
Zatrudniając kierowcę dojdzie szkolenie BHP dla pracodawców.
Temat znalezienia pracy oraz stawek pominę, bo to inna działka.Jeszcze mniej miła..

_________________
ego


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2009, 9:33
Posty: 4
GG: 404595

no właśnie z tymi dotacjami to nie jest to do konca wyjasnione, bo na wielu stronach czytałem ze osobom zakładającym firme transportowa przysługuja różne dotacje...


Szczerze mówiąc to loteria. Dopóki wszystko będzie szło po twojej myśli i nie wyskoczą jakieś poważniejsze usterki to będzie ok. Pomyśl co się stanie kiedy przejdzie ci wydać od zaraz na naprawę auta np 20 tys ? Co wtedy zrobisz ? Weźmiesz kredyt czy przestaniesz jeździć ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Kolego a ja napisze tak! daj mi kase :U , bo ja akurat z tym wszystkim bym nie miał problemu, mój jedyny problem to brak gotówki.
A być uzależnionym od spedycji to wg mnie strzał w kolano.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2009, 9:33
Posty: 4
GG: 404595

teraz tak mowisz bo nie masz wkladu iwszystko wydaje sie nierealne, ja tez tak mówiłem jak go nie mialem, a teraz moj punkt widzenia sie troche zmienil...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Kolego a ja napisze tak! daj mi kase :U , bo ja akurat z tym wszystkim bym nie miał problemu, mój jedyny problem to brak gotówki...
chętnych do przegwizdania czyjejś kasy jest wielu.

przed wielu laty jechałem samochodem do Obornik Śl. na turniej w siatkówkę, na rogatkach Wrocławia wziołem gościa na "stopa". przez drogę namawiał mnie na jakiś interes. ja mu na to że dziękuję, mam normalną pracę. on na to że zyski będą krociowe - pewny interes.
a ja na to: "i co za rok zamiast jechać autem będę stał z tobą na stopa? dziękuję za takie interesy".

od taki hosztaplerów jak najdalej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Jest realne, u mnie jest problem z brakiem gotówki, bo mam nawet do dyspozycji jednen wolny wypis z licencji, która jest nawet na mój certyfikat.
Cyryl napisałem to z ironią :wink:
Każdy ma problem innej natury :mrgreen:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
1.Na transport nie ma dotacji ani UP ani unijnych.Chyba,ze byłby to transport wytworzonych przez siebie rzeczy , czyli jako działalność pomocnicza w zasadniczej.
2.Zarówno firma leasingowa jak i bank bardzo nieprzychylnym okiem patrzą na kredytowanie rozpoczynającego działalność.Zwykle wymagają choć pół roku prowadzenia w momencie składania wniosku.Choć nie ma tu reguły.Ale to łatwo się dowiedzieć dzwoniąc ,lub rozmawiajac bezpośrednio.
3.Oprócz pieniedzy na pojazd trzeba mieć minimum na 2 miesiące na paliwo.Bo pierwsze faktury zaczną być płacone po takim mniej więcej czasie.Plus na wypadki nieprzewidziane.Czyli nie mniej jak 30-40 tys.złotych.
Od wystawionych (nie mylić z zapłaceniem) w danym miesiącu faktur do 25 dnia następnego miesiąca należy wpłacić 22% podatku VAT.
Rozumiem,ze Certyfikat Kompetencji itd. już masz.
Zatrudniając kierowcę dojdzie szkolenie BHP dla pracodawców.
Temat znalezienia pracy oraz stawek pominę, bo to inna działka.Jeszcze mniej miła..
dotacje z urzedu Pracy są jeżeli jesteś zarejestrowany w UP

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2008, 18:00
Posty: 36
GG: 0
Samochód: mazda 3

Cytuj:
Cytuj:
1.Na transport nie ma dotacji ani UP ani unijnych.Chyba,ze byłby to transport wytworzonych przez siebie rzeczy , czyli jako działalność pomocnicza w zasadniczej.
2.Zarówno firma leasingowa jak i bank bardzo nieprzychylnym okiem patrzą na kredytowanie rozpoczynającego działalność.Zwykle wymagają choć pół roku prowadzenia w momencie składania wniosku.Choć nie ma tu reguły.Ale to łatwo się dowiedzieć dzwoniąc ,lub rozmawiajac bezpośrednio.
3.Oprócz pieniedzy na pojazd trzeba mieć minimum na 2 miesiące na paliwo.Bo pierwsze faktury zaczną być płacone po takim mniej więcej czasie.Plus na wypadki nieprzewidziane.Czyli nie mniej jak 30-40 tys.złotych.
Od wystawionych (nie mylić z zapłaceniem) w danym miesiącu faktur do 25 dnia następnego miesiąca należy wpłacić 22% podatku VAT.
Rozumiem,ze Certyfikat Kompetencji itd. już masz.
Zatrudniając kierowcę dojdzie szkolenie BHP dla pracodawców.
Temat znalezienia pracy oraz stawek pominę, bo to inna działka.Jeszcze mniej miła..
dotacje z urzedu Pracy są jeżeli jesteś zarejestrowany w UP

Jesli zdobędziesz dotacje na działalność transportową w UP to jestes mistrz i masz u mnie flaszke

No czyba ,że mamcia tam pracuje :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

czytając posty kolegów zaczynam rozumieć mentalność Gołoty, który wchodząc na ring jest przekonany, że przeciwnik będzie mu czytać poezję lub toczyć z nim filozoficzne dysputy.

rzeczywistość okazuje się inna, przeciwnik ze wszystkich sił chce mu tak przypakować, aby zabić, mając w tyłku szlachetną szermierkę na pięści.

tak samo na rynku transportowym, każdy jest potencjalnym wrogiem, kopnięć i uderzeń należy się spodziewać z każdej strony.

oczekiwanie dotacji z UE czy UP to tak jak czekanie na poezję w ringu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2008, 18:00
Posty: 36
GG: 0
Samochód: mazda 3

Cytuj:
czytając posty kolegów zaczynam rozumieć mentalność Gołoty, który wchodząc na ring jest przekonany, że przeciwnik będzie mu czytać poezję lub toczyć z nim filozoficzne dysputy.

rzeczywistość okazuje się inna, przeciwnik ze wszystkich sił chce mu tak przypakować, aby zabić, mając w tyłku szlachetną szermierkę na pięści.

tak samo na rynku transportowym, każdy jest potencjalnym wrogiem, kopnięć i uderzeń należy się spodziewać z każdej strony.

oczekiwanie dotacji z UE czy UP to tak jak czekanie na poezję w ringu.

niech się chłopak wyrabia,konkurencja to pikus z tym co go czeka w urzędach, bankch i innych "instytucjach",przejdzie istną drogę przez męke.Niestety żyjemy w takim kraju ,że tu sie wszystko robi aby człowieka, który próbuje cos zrobić na własną reke po prostu zgnoić.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

Z kolegą mati22 zgadzam się w 102% :!:
Jestem po całym tym biurokratycznym świnstwie. Myślałem że założenie działalności gospodarczej spotka mnie wiele haczyków ale ubezpieczenie oc przewoźnika - wykluczenia, zaświadczenie nt auta że ciągnik siodłowy to ciągnik siodłwoy a nie rakieta, że ma euro 3 a nie euro 0 lub 5 etc. Można by tak wymieniać aż się znudzi :/
Ale gdy się z tym uporałem było już z górki. Jeżdżę na licencji firmy dla której pomykam. Ogólnie fajna praca. Jest jedno "ale". Jeżeli ktoś chce zostać ownerem niech jeździ dla kogoś. Nawet za 2,10zł netto. Zawsze wyjdziesz na swoje. Obecnie zainwestowałem 29 tyś zł + pożyczka z banku na działalność. Spłacam 4,8 tyś. zł miesięcznie. Faktem jest że mam jeszcze oszczędności na wypadek W.
W chwili obecnej jestem w Chemnitz i kręcę jedenastke. Jeżdżę od nie dawna na swoim. ale według mnie jeżeli ktoś ma pewną pracę to zarobi na siebie, auto, dom, rodzine i nawet coś odłoży.

Powodzenia :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

drogi kolego korek870.
Czy to się opłaca, a skąd ja moge wiedzieć? Mi się opłaca, panu Edziowi się opłaca, ale już panu Frankowi nie za bardzo. A dlaczego? Bo każdy z nich to inny człowiek. Odpowiem ci tak opłaca się, ale nie miej pretensji jak ci się nie będzie opłacać. Czy lizing lepszy czy kredyt? A ja wiem jakie ty warunki dostaniesz?

Otwieraj firme, rób biznes. Zobaczymy może ci się uda.

coraz bardziej ciekawi mnie społeczność. Ile już jest takich tematów na tym forum? Czy nie tak dawno podobny nie był? tak ciężko poszukać?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2009, 9:33
Posty: 4
GG: 404595

nie nie cięzko poszukac, poprostu w tamtym temacie nie znalazlem wszystkich odpowiedzi na swoje pytania i dlatego zalożyłem nowy!
a ogólnie to dzięki koledzy za odp...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
1.Na transport nie ma dotacji ani UP ani unijnych.Chyba,ze byłby to transport wytworzonych przez siebie rzeczy , czyli jako działalność pomocnicza w zasadniczej.
2.Zarówno firma leasingowa jak i bank bardzo nieprzychylnym okiem patrzą na kredytowanie rozpoczynającego działalność.Zwykle wymagają choć pół roku prowadzenia w momencie składania wniosku.Choć nie ma tu reguły.Ale to łatwo się dowiedzieć dzwoniąc ,lub rozmawiajac bezpośrednio.
3.Oprócz pieniedzy na pojazd trzeba mieć minimum na 2 miesiące na paliwo.Bo pierwsze faktury zaczną być płacone po takim mniej więcej czasie.Plus na wypadki nieprzewidziane.Czyli nie mniej jak 30-40 tys.złotych.
Od wystawionych (nie mylić z zapłaceniem) w danym miesiącu faktur do 25 dnia następnego miesiąca należy wpłacić 22% podatku VAT.
Rozumiem,ze Certyfikat Kompetencji itd. już masz.
Zatrudniając kierowcę dojdzie szkolenie BHP dla pracodawców.
Temat znalezienia pracy oraz stawek pominę, bo to inna działka.Jeszcze mniej miła..
dotacje z urzedu Pracy są jeżeli jesteś zarejestrowany w UP

Jesli zdobędziesz dotacje na działalność transportową w UP to jestes mistrz i masz u mnie flaszke

No czyba ,że mamcia tam pracuje :wink:
<haha>

1. Bezrobotnemu mogą być przyznane jednorazowo środki na podjęcie działalności gospodarczej, w tym na pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem tej działalności w wysokości określonej w umowie, nie wyższej jednak niż 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
W przypadku gdy działalność jest podejmowana na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych, wysokość przyznanych bezrobotnemu środków nie może przekraczać 4-krotnego przeciętnego wynagrodzenia na jednego członka założyciela spółdzielni oraz 3-krotnego przeciętnego wynagrodzenia na jednego członka przystępującego do niej po założeniu spółdzielni.

2. Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być udzielane na działalność w branży wytwórczej, usługowej, handlowej oraz budowlanej, prowadzonej w celach zarobkowych i na własny rachunek podmiotu prowadzącego taką działalność.

3. O przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej, może się ubiegać bezrobotny który:

* w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku nie odmówił bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniego zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, szkolenia, stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, wykonywania prac społecznie użytecznych, prac interwencyjnych lub robót publicznych;
* nie prowadził działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej;
* nie był w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku karany za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks Karny;
* nie otrzymał dotychczas z Funduszu Pracy lub z innych środków publicznych bezzwrotnych środków na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej;
* nie otrzymał pomocy de minimis w okresie ostatnich trzech lat przed złożeniem wniosku;
* nie złożył wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub wniosku o przystąpieniu do spółdzielni socjalnej do innego starosty;
* wniosek jest kompletny i prawidłowo sporządzony.

4. Wniosek składa się do starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu, albo ze względu na miejsce prowadzenia działalności,

5. O uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia wniosku Urząd powiadamia bezrobotnego w formie pisemnej w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego i prawidłowo sporządzonego wniosku wraz z innymi niezbędnymi do jego rozpatrzenia dokumentami.

6. Przyznanie bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej jest dokonywane na podstawie umowy zawartej na piśmie pod rygorem nieważności i spełnieniu przez bezrobotnego warunków w niej określonych.
7. Umowa o przyznanie środków powinna zawierać w szczególności zobowiązanie bezrobotnego do:
a) wydatkowania w okresie od dnia zawarcia umowy do 30 dnia od dnia podjęcia działalności gospodarczej, zgodnie z przeznaczeniem środków otrzymanych przez bezrobotnego,
b) udokumentowania i rozliczenia wydatkowania otrzymanych środków w terminie do dwóch miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej (środki rozliczane są w kwocie brutto),
c) zwrotu w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wezwania starosty, w imieniu którego działa Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, przyznanych środków wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia ich uzyskania, jeżeli bezrobotny:

*
otrzymane środki wykorzysta niezgodnie z przeznaczeniem,
*
będzie prowadził działalność gospodarczą lub będzie członkiem spółdzielni socjalnej przez okres krótszy niż 12 miesięcy; do okresu prowadzenia działalności gospodarczej zalicza się przerwy w jej prowadzeniu z powodu choroby lub powołania do odbycia zasadniczej lub zastępczej służby wojskowej,
*
podejmie zatrudnienie w okresie pierwszych 12 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej,
*
złożył niezgodnie z prawdą oświadczenie będące załącznikiem do wniosku,
*
naruszy inne warunki umowy.

d) dokonania zakupów od osób nie będących członkami rodziny – domownikami, w sytuacjach wskazujących, że wnioskowane zakupy są związane z przejęciem już istniejącej działalności gospodarczej lub stanowią własność prywatną członka rodziny wnioskodawcy,

e) prowadzenia działalności gospodarczej bądź członkostwa w spółdzielni socjalnej przez okres minimum 12 miesięcy.
8. Formami zabezpieczenia zwrotu mogą być: poręczenie, weksel z poręczeniem wekslowym (aval), gwarancja bankowa, zastaw na prawach lub rzeczach, blokada rachunku bankowego.
a) w przypadku, poręczenia osób trzecich, wymagane jest przedstawienie zaświadczeń o zarobkach dwóch poręczycieli, osiągających dochód brutto minimum 1500 zł miesięcznie każdy, którzy zatrudnieni są na czas nieokreślony lub na czas trwania umowy,
b) w przypadku weksla (aval) wymagane jest przedstawienie zaświadczeń o zarobkach dwóch poręczycieli, osiągających dochód brutto minimum 1500 zł miesięcznie każdy, zatrudnienie na czas nieokreślony lub na czas trwania umowy,
c) w przypadku pozostałych form zabezpieczeń suma wynikająca z zabezpieczeń musi stanowić co najmniej 150 % wartości przyznanych jednorazowych środków.
Formą preferowaną przez Urząd jest poręczenie lub weksel z poręczeniem wekslowym (aval).

9. W przypadku dużego zainteresowania osób bezrobotnych otrzymaniem jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, preferowani będą wnioskodawcy, którzy zamierzają prowadzić działalność gospodarczą na terenie Powiatu Zduńskowolskiego.

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Karakan idz do PUP-u i się dowiedz co i jak, a powiedzą Ci że na transport dofinansowania nie dostaniesz, bo ciężarówka to nie jest środek trwały.

Zresztą jeśli ktoś tostał, dotacje, kredyt z UE, PUP-u itp. to może napisać w tym temacie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Nie ma dotacji na zakup srodka transportu w celu swiadczenia zarobkowego trasnportu. Ani z UP, Urzedu Marszalkowskiego.
Nie ma, koniec tematu.

W temacie rentownosci trasnportu samochodowego w PL nie wypowiem sie, bo robilem to juz wczesniej. Ale moje zdanie jest zbiezne z 99% - to sie nie oplaca.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: