Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 wrz 2009, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:48
Posty: 4
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18410

Witam,ciągnik MAN TGA 18 410 przejechane ok 750kkm, na skrzyni ZF AStronic jak jest zimny nie może ustawić położenia neutralnego. Wywlekałem "głowe" skrzyni i problem jest na 99 procent w takim bloku zaworowym WABCO który podaje powietrze na siłowniki pneumat. przesuwające wodziki. Kilka razy grzane to było suszarką i N się znajdywała. Czujniki położenia siłowników są na 100 % dobre. Trzech nie najgłupszych ludzi myślało jak ten zespół zaworowy działa i polegliśmy. Rozebrane toto zostało na drobne, przemyte i złożone. Wszystkie gumki, oringi, tłoczki wyglądają dobrze, kanaliki nie pozapychane (niektóre mają średnice 3 igieł do skarpetek) Jaka jest rola zaworu wstępnego na skrzyni zasilającego to wszystko ("porcjuje" powietrze?) Tego bloku nie można kupić od WABCO bo jest na liście zastrzeżonej, człowiekowi nie sprowadzą. Serwis mańka za dekiel skrzyni (sprzedają tylko w komplecie) woła~14kPLN, kupić używkę-ile pochodzi? Jak ktoś ma wiedzę w tym temacie gorąca prośba o pomoc.


Post Wysłano: 03 wrz 2009, 19:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

kolego a ten blok zaworow to gdzie sie znajduje?? na gorze skrzyni i z dwoch stron ma wtyki elektryczne i jeden zawor pneumatyczny???


Post Wysłano: 03 wrz 2009, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

podaj numery wabco jak masz to moze da sie cos zrobic i zalatwic nowe.pozdro


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:48
Posty: 4
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18410

Blok zaworów znajduje się "wewnątrz" pokrywy skrzyni (pokrywa składa się z dwóch połówek -dolnej i górnej,rozdwaja się ją przez odkręcenie dwóch śrub M6 na torksa, w górnej są dwa wtyki opisane "Transmision" i "Vehicle"), jest tam również pod takim plastikowym deklem opisanym "NIE OTWIERAĆ" cała duża płyta z elektroniką sterującą, elektronika jest spięta z tym blokiem zaworowym przez takie giętkie taśmy ze ścieżkami przewodzącymi. Numery WABCO to :4213555382, niestety, na stronie Wabco nie znajduję po tym numerze niczego, jest jeszcze jeden numer:6009274058, wybrany na stronie jako numer referencyjny odsyła mnie do części której również nie znajduje katalog www. Dowiadywałem się w WABCO i gośc powiedział mi że są to numery z listy zastrzeżonej i nie ściągną mi czegoś takiego, jakbyś mógł pomóc byłoby super.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

ja mam to samo u mnie jeszcze wyskakuje błąd FFR 03197-08
byłem w serwisie i 12tys . za cały dekiel chcą. Proszę o pomoc


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

Byłem już w serwisie skrzyni ZF Peter Renz i jak podłączył komputer to nic nie wyskakiwało zero problemu. Czyli o co chodzi?


Post Wysłano: 08 wrz 2009, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:48
Posty: 4
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18410

Cytuj:
Byłem już w serwisie skrzyni ZF Peter Renz i jak podłączył komputer to nic nie wyskakiwało zero problemu. Czyli o co chodzi?
A jak byłeś w serwisie to auto miało ciepłą silnik/skrzynie? Ja też byłem w trasie podpinany do testera i było czysto, choć po dłuższym postoju wywala błąd.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

Zimny i ciepły spędziłem tam 12 godzin.
Poza tym serwis Mana to nie to samo co serwis ZF.
Tylko serwis ZF może bezpośrednie podłączyć się do skrzyni i sprawdzić w czym problem. U mnie było wszystko ok. na komputerze jeździłem z gościem wraz z podłączonym komputerem i wszystko w normie żadnych problemów. Facet powiedział że sam niewie o co chodzi. I trzeba by było wszystko rozebrać.


Post Wysłano: 10 wrz 2009, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:48
Posty: 4
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18410

Jak pisałem rozbierałem to cudo na drobne, gołym okiem nie widać tam żadnego uszkodzenia, oringi, gumki, uszczelki wyglądają pięknie. Konia z rzędem temu kto wie jak działają te zaworki, uszczelki, tłoczki. Wiem tyle że wystarczy minimalna niedokładność i d..pa zbita, jak przez nieuwagę nie dopchnąłem sprężynek w gniazdo paru elektrozaworków to skrzynia nawet nie miałknęła. Być może z czasem jakaś gumka się trochę wyrabia, parcieje i tylko w cieple działa (robi się elastyczniejsza)? Planuje jeszcze jedno podejście pod ten wynalazek, jak nic nie wymyślę to wsadzę tam jakąś grzałkę czy coś. Polityka serwisowa jest chora jak na nasze warunki, nie wydam 14kPLN na dekiel jeśli potrzebuje wymienić bloczek za powiedzmy 1-3 tyś. Może ktoś pracuje w WABCO i ma jakąs wiedzę "życiową"na ten temat?


Post Wysłano: 12 wrz 2009, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

I jak tam kolego wymyśliłeś coś w sprawie tej skrzyni?


Post Wysłano: 13 wrz 2009, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sie 2009, 20:04
Posty: 10
GG: 9151637

Najlepiej skontaktuj się z warsztatem man-a w zabełkowie. Mają dostęp w dobrych cenach do wszystkich części i naprawde znają się na robocie. Mają też fachowców od skrzyn biegów, ostatnio robili mi voith w autobusie i było ok. tel. 032 4195772


Post Wysłano: 23 wrz 2009, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 14:13
Posty: 6
GG: 0
Samochód: merc

Witam!!! Posiadam sterowanie skrzyni biegów Astronic. Tel.782 128 869. Ten zawór powietrzny na cztery śruby, jest zaworem zasilającym i ma miec cisnienie zasilania płyty 7 bar.


Post Wysłano: 23 wrz 2009, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 14:13
Posty: 6
GG: 0
Samochód: merc

Mogę polecić


Ostatnio zmieniony 05 sty 2010, 20:00 przez przem13, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 07 lis 2009, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2009, 21:02
Posty: 3
GG: 0

WITAM
Znajomy miał podobny problem, zrobiłem cała pneumatykę dorobili mi uszczelnienia nowe i nie pomogło, problem był w elektronice zrobił to gość z firmy MTechnics, w ciągu 2 dni adres poniżej :P

http://www.mtechnics.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: