Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 wrz 2009, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Witam. Ponieważ jest to dość rozbudowany problem to zacznę od początku. Na początku biegi wchodziły dobrze ale lewarek był lekko gumowaty, na powrocie przy zakupie. W nim była wymieniana skrzynia biegów bo jeździli bez oleju i się zatarła. Nic nie syczało było cacy. Z czasem biegi wchodziły coraz gorzej. Na następny dzień przy 6 bar zaczęło syczeń przy tej kasecie na skrzyni. Z odpowietrznika z tej ostatniej części kasety, dochodzi do niej 5 przewodów pneum., 2 wtyczki elektryczne, to jest ta szersza. Wjazd na halę, wymiana na używaną ale prawdopodobnie była ok. I to samo ale do tego nie można go odpalić, nie znajduje luzu i lewarek chodzi w kółko, nie ma żadnego biegu. Zaczęliśmy odpowietrzać skrzynię i nic z tego. Odkręciliśmy kasetę sterującą i wszystko czyste. I przy wybieraku ten siłownik po lewej przy skrzyni obok odpowietrznika była śrubka, odkręciłem i wyleciał brudny płyn, powietrze. Siłownik chodzi bez problemu i jak wyjęliśmy go od kasety to znalazło luz. Skręcanie. I ok luz jest ale z biegów jest tylko wsteczny i 3 na 5 przypadków wyświetla R ale wstecznego nie ma. I co to może być. Układ napełniany nawet od spodu od odpowietrzników, ale biegi jakby nie mogły przeskoczyć tak jakby je coś blokowało. Duża/mała skrzynia przełącza, połówki również. Mógłby ktoś wytłumaczyć od czym steruje ta mała część kasety , bo tą starą rozbierałem i tylko cewki w środku to nie to co F2000.

Man 18.480 TGA 2004r. skrzynia ZF 16 z retarderem. Jutro znowu szukanie od nowa. Proszę o pomoc. :?: :?: :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Nie dolaliście przypadkiem DOT 4


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Tak, układ zalaliśmy płynem DOT 4.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

no to macie problem oringi do wymiany


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 cze 2009, 18:08
Posty: 9
GG: 0
Samochód: man tga

mialem podobny problem lewarek guma wybieral tylko biegi 3;4oraz 7;8 wyczyscilismy ukladz z starego zbrudzonego oleju wymienilismy tez wybierak hydrauliczny(lewarek biegow) zalalismy uklad olejem(nie pamietam nazwy)odpowietrzajac ten uklad od tyly czyli od silownikow od tego momentu nie mam problemow z skrzynia


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Oringi przeżyły nic się im nie stało. Zalaliśmy płynem spełniającym normy Mana. Mam jeszcze jedno pytanie: Po spuszczeniu ręcznego wyświetla się natychmiast komunikat żeby go ponownie załączyć apply parking brake i wyświetla się czerwony trójkąt na wyświetlaczu. Czy powodem tego może być kaseta sterująca?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lip 2008, 15:00
Posty: 25
GG: 0

Prawdopodobnie najpierw spuszczasz ręczny a potem wkładasz bieg :P


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 22:49
Posty: 80
GG: 9354841
Samochód: daf
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Witam
Podłącze się pod temat.Potrzebuję kupić języczek do zmiany zakresu skrzyni na górna/dolna do mana tga bądź tgs.Połamałem go,być może ktoś z Was posiada uszkodzoną gałkę zmiany biegów z której można wymontować taki przełącznik(elektryczny).Nie chce mi sie kupować całej nowej gałki za taką pierdułkę, być może leży u kogoś w garażu zepsuta gałka i by ją odsprzedał.Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Cytuj:
. Mam jeszcze jedno pytanie: Po spuszczeniu ręcznego wyświetla się natychmiast komunikat żeby go ponownie załączyć apply parking brake i wyświetla się czerwony trójkąt na wyświetlaczu. Czy powodem tego może być kaseta sterująca?

a czy świałto w kabinie gaśnie po zamknięciu drzwi??

W tym samochodzie gdy masz otwarte drzwi i puścisz ręczny będzie wyświetlało komunikat ostrzegawczy. Prawdopodobnie uszkodzona krańcówka przy zamku w drzwiach.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 19:30
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Man TGA

TZW COMFORT SHIFT

Podłączę się do tematu...

Wielka prośba o to jak odpowietrzyć to cudeńko. Mógłbyś dobry człowieku napisać krok po kroku jakiś manual [instrukcję]. Może by mi pomogła bo ślęczę przy tym badziewiu już któryś dzień z kolei i zero efektów.

Pozdrawiam
Być może odwdzięczę się przy innej okazji. 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: