Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 paź 2009, 18:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

Witam, proszę o informację - mamy scanię 124 400 '98, ostatnio występują okresowe problemy z przełączaniem górnej skrzyni na dolną (zwykle rano, po odpaleniu, ale nie jest to regułą). Wymieniliśmy eletrozawór, ale nic to nie dało. Przy prawidłowej zmianie słychać charakterystyczny strzał powietrza, gdy pojawia się problem z przełączeniem - tego strzału nie ma, wnioskujemy więc, że prąd nie dochodzi do elektrozaworu i problem leży na odcinku: przełącznik na lewarku - elektrozawór (może sam przełącznik, może kabel). Chyba, że się mylę i ten słyszalny strzał wytwarza się w siłowniku i może tu leży przyczyna?
Problem pojawił się mniej więcej wraz z wyłączającym się czasowo obrotomierzem (tu chyba nawala coś na odcinku obrotomierz - alternator, gdyż alternator nie daje znaków uszkodzenia - ładuje dobrze). Może ale nie musi być to powiązane z usterką j/w. Opócz tego niedawno zlikwidowaliśmy zwarcie - przetarty kabel na aku (czasem bardzo słabo kręcił, prawdopodobnie w tym momencie następowało jakieś zwarcie, a po chwili normalnie lub na odwrót).

W każdym razie mam pytanie - czy elektrozawór, przełączając z górnej na dolną cały czas bierze prąd, żeby utrzymywać się w pozycji dolnej czy dostaje tylko jeden impuls, przełącza na dolną (puszcza powietrze na siłownik) i prąd już wtedy nie biegnie?

pozdrawiam
Peugeot


Post Wysłano: 29 paź 2009, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

żeby była mała skrzynia zasilanie na elektrozaworze musi być cały czas , oprócz przełącznika i elektrozaworu do sterowania skrzynią jest jeszcze elektroniczny moduł i czujnik prędkości wału napędowego , sprawdziłbym ten moduł ponieważ często są w nim zimne luty , jest jeszcze mechaniczny zawór na wybieraku który podaje powietrze gdy skrzynia jest na luzie .


Post Wysłano: 29 paź 2009, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2008, 19:40
Posty: 85
Samochód: R410
Lokalizacja: TK

szczotki kolego wymień miałem to samo w swojej scani 124 400 '97 obrotomierz raz chodził raz nie niestety w tych modelach jest tak rze jak obrotomierz nie chodzi to nie ma ładowania to jest jakoś połączone tak mi tłumaczyli.


Post Wysłano: 29 paź 2009, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

dominik 2004 - dzięki za informacje. Możesz jeszcze podać, jaki moduł odpowiada za skrzynię biegów? mam wykaz części 'scania multi' i modułem, który jest w sekcji "skrzynia biegów" jest 'elektroniczna jednostka sterująca [retarder] kod producenta 1505135'. Wiedząc, o jaki moduł chodzi i ile on kosztuje mogę zdecydować, czy go naprawiać czy ew. kupić.
Poza tym, czy właśnie zwarcie na aku mogło spowodować ujawnienie się zimnych lutów (także i gdzieś przy obrotomierzu)? Bo jak wspomniałem, zaczęło to wariować od czasu kłopotów z aku (przetarty kabel, powodujący zwarcie i b. słaby rozruch).

pozdrawiam
Peugeot


Post Wysłano: 29 paź 2009, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Moduł ten jest w desce bezpieczników i ma wielkość dwóch przekazników opisany jest jako gear box lub coś takiego jest na nim narysowany schemat więc łatwo wszystko sprawdzić co do obrotomierza proponowałbym sprawdzić luty na płycie zegarów oraz wiązkę w miejscu jak wychodzi z kabiny po prawej stronie


Post Wysłano: 31 paź 2009, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

czyli to musiałby być ten moduł:
http://sklep.opoltrans.com.pl/thumb.php ... 779041.jpg
tyle, że w multi scania jest opisany jako "E8 1475750 1387022 gearbox, czujnik prędkości obrotowej" a np. w opoltransie "PRZEKAZNIK POLBIEGOW SC 24V-8S"
ale jak rozumiem, ten moduł odpowiada również za przełączanie skrzyni góra-dół?

pozdrawiam


Post Wysłano: 31 paź 2009, 22:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

może jest zle opisany bo z półbiegami ma nie wiele wspólnego dla sprawdzenia można wyjąć ten przekaznik i połączyć zworą zasilanie z przełącznika z elektrozaworem


Post Wysłano: 31 paź 2009, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

chyba jest źle opisany w sklepie opoltransu, zamiennik przekaźnika o tym nr katalogowym scani znalazłem też tu (pod nazwą sterownik półbiegów):
[url]http://www.prokom.szczecin.pl/news/Msg% ... dc196ba01f

jak wynika z tego opisu: "Zadanie układu przed nadmiernymi obrotami polega na niedopuszczeniu do przejscia na zakres niskich przełozen przy predkosci powyzej 30km/h."
przejście na zakres niskich przełożeń - to chyba chodzi im o przejście na dolną skrzynię

pozdrawiam


Post Wysłano: 06 wrz 2016, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 13:17
Posty: 20

Witam.
Mam podobny problem co kolega, od czasu do czasu nie mogę przełączyc na dolną skrzynie dzieje Sie to tylko gdy zgasze i ponownie zapalenie auto jak juz zaskoczy to dziala bez problemu cewka jest sprawna gdy nie chce przeloczyc to zasilania na wtyczce nie ma co to może być. Pozdrawiam


Post Wysłano: 17 lut 2018, 17:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

114C 380KM - Nie przełącza na dolną skrzynie - tylko czasami. Elektrozawór jest OK - brak napięcia na wtyczce. Przesuwka ustawiona na dolną i reakcja następuje na wyjęcie/włożenie bezpiecznika, wyj ecie i włożenie przekażnika nic nie robi. Czasem dolna załączy, ale po zmianie biegów znów zniknie i nic. Co jeszcze sprawdzić ?? Jak zdiagnozować przekaźnik ?? Może przewody szlak trafił od drąga ??

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 17 lut 2018, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Miałem kiedyś tak, że szukałem przyczyny okazał się przekaźnik (dawno robiłem i nie pamiętam który ale nazywał się gwar box) wystarczyło włożyć inny w tę miejsce i działało. Ja nawet miałem zastępcza wiązkę wpinalem się pod maską itd. Czasami wali w pręta ten przycisk, na podmianke nie masz?


Post Wysłano: 17 lut 2018, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Wyciągnąłem lewarek by sprawdzić czy kable nie załamane - pod miernikiem na brzęczku czasami sygnał zanika (jakby od przesuwki styki nie łączyły jak należy), ale jak dałem żarówkę i napięcie to było ok, także lewarek chyba jest ok. Coś ten przekaźnik właśnie mi podpada bo czemu reakcja jest na wyjęcie/włożenie bezpiecznika a na przekaźnik nie ma.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 18 lut 2018, 10:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Zorganizuj taki przekaźnik i sprawdź. Wydaje mi się, że wtedy problem zniknie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: