Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 paź 2009, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 8:21
Posty: 3
GG: 0

Witam mam taki problem. Od niedawna przesiadłem się z ciężarówki 2 osiowej volvo fs7 na mana 3 osiowego 25.422 i nie wiem jak to jest z tymi blokadami mostów.Chodzi o to że w volvie miałem jedną blokadę czyli kręcą się oba koła itp .ale w tym manie sa 2 blokady gdzie na jednej można skręcać a na drugiej nie wolno teoretycznie , czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi z tymi blokadami np między osiowa , między mostowa , itp ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Blokada między osiowa/mostowa to to samo. Jest to blokada mechanizmu między różnicowego między przednią a tylną osią np w przypadku 4x4 lub np miedzy dwoma tylnymi mostami napędowymi np w 6x4 w tedy jest na stałe przekazywany napęd na dwie osie napędowe przytej blokadzie można kręcić kołami na utwardzonym podłorzu
Druga blokada to poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego w moście lub przedniej osi napędzanej co z resztą to też jest most, zostają zblokowane z sobą prawe i lewe koło przez co nie wskazana jest jazda w zakrętach po udwardzonej drodze można przez to uszkodzić most

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 8:21
Posty: 3
GG: 0

Dzięki kolego za przybliżenie mi tego tematu , czyli wnioskując z twojej wypowiedzi w moim poprzednim 2 osiowym 4x2 volvie była tak zwana blokada poprzeczna czyli oba koła się równomiernie kręciły a między mostowa polega że 2 tylne osie w manie 6x4 kręcą się równomiernie ale mechanizm różnicowy działa w poszeczególnej osi ? czy dobrze zrozumiałem?

I jeszcze jedno pytanie czy mogę włączyć naraz te obie blokady poprzeczną i między mostową i co to jest blokada krzyżowa ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

tak kolego możesz włączyć wtedy ciągną wszystkie 4 kola ale raczej włącza się je po prostej drodze (nigdy na ostrych zakrętach) w błocie a krzyżowa to jak ci ciągnie jedno kolo na pierwszym moście i jedno na drugim

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
między mostowa polega że 2 tylne osie w manie 6x4 kręcą się równomiernie ale mechanizm różnicowy działa w poszczególnej osi ? czy dobrze zrozumiałem?
Dobrze zrozumiałeś chyba że włączysz dodatkowo blokadę poprzeczną to będziesz miał na 4 koła jednakowy napęd :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 gru 2009, 17:38
Posty: 1
GG: 0

Witam wszystkich...od niedawna mam styczność z MAN-em F 2000. Czy mógł by mi ktoś opisać i wytłumaczyć opis działania dwóch przełączników na desce rozdzielczej? Przypuszczam że są to przełączniki do blokad i załączania napędów mostów. Pierwszy przełącznik pokazuje tak jakby dwa mosty a między nimi widnieje czarna kropka tak jakby mechanizm różnicowy. Drugi przełącznik przedstawia także dwa mosty z tym że tylny most tak jakby z zaznaczonym mechanizmem różnicowym a przy drugim moście koła są skręcone Być może temat był już poruszany powyżej, ale do pewności pytam. Chodzi mi który przełącznik jest dokładnie do czego i kiedy i w jakich warunkach co można załączyć a kiedy nie aby czegoś nie uszkodzić.Z góry dziękuję wszystkim za dokładne wytłumaczenie i wyczerpujące opisanie interesującego mnie tematu..pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pierwszy przełacznik blokada między mostowa
drugi przełacznik blokada poprzeczna mechanizmu różnicowego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 maja 2009, 23:55
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania P230
Lokalizacja: Nowa Ruda / Reading

a ja mam pytanko co do 6x6 bo z 6x4 ciagnik siodlowy jezdzilem w terenie i kumam o co chodzi z blokadami. W przypadku 6x6 nie daje mi spokoju jak jest rozwiazanie przekazywanie napedu pomiedzy 3 osiami (mostami).

1. Czy jest tak ze jest glowny mechanizm miedzymostowy (pierwszy ktory dostaje naped od skrzyni biegow) ktory rozdziela przedni most od 2 tylnych pomiedzy ktorymi jest jeszcze dodatkowy mechanizm (jak w przypadku 6x4) czyli podsumowujac w tej opcji sa 3 przelaczniki blokad:
- glowna miedzy przednim a dwoma tylnymi mostami (czyli kreci sie jedno kolo z przodu i jedno z dwoch tylnych osi i przy tej opcji nie ma skrecania na twardym)
- miedzy dwoma tylnymi mostami (blokuje 2 tylne osie i mozna skrecac)
- poprzeczna blokada (tu wiadomo to + poprzednie i jest 6x6)

2. Czy tez tak ze mamy tylko 1 mechanizm miedzy mostowy (miedzy przednim mostem a 2 tylnymi) a 2 tylne sa ze soba juz ja stale zblokowane i traktujemy je jakby jedna os czyli praktycznie bez zalaczania zadnych blokad mamy odrazu jakby 6x4 z zalaczona blokada miedzymostowa + 2 blokday:
- miedzymostowa (nie ma opj skretu)
- poprzeczna (wiadomo..)

Wiem ze troche to zamotalem ale temat ciekawy zwlaszcza jak czlowiek mial okazje troche sie tym pobawic dlatego czekam na odpowiedz z 6x6 dzieki i pozdro.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: