Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 sty 2010, 10:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

Witam
Potrzebuje opisu kontrolek wyświetlanych na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym ,te podstawowe takie jak olej ,ładowanie rezerwa paliwa to znam.Ale od jakiegoś czasu pojawiają się nowe i niewiem co oznaczają .Postaram się podesłać zdięcie tych kontrolek o które mi chodzi
z góry dzięki


Post Wysłano: 21 sty 2010, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2010, 20:37
Posty: 7
GG: 7198921
Samochód: honda

napisz mniej więcej jak wygada to postaram się pomoc


Post Wysłano: 21 sty 2010, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

ta kontrolka która mnie interesuje wygląda mniej więcej tak
jest to zamknięty kwadracik w środku którego na dole znajduje się falista lina
a z góry wychodzi coś w kształcie literki ,,T "
może coś niedokładnie opisałem postaram sie jakieś zdięcie wrzucić


Post Wysłano: 22 sty 2010, 2:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Niski poziom płynu chłodniczego.

Obrazek


Post Wysłano: 22 sty 2010, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

wyświetlacz pokazuje coś takiegoObrazek


Post Wysłano: 22 sty 2010, 15:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

witam może słabo widać to zdięcie ale lepiej nie chciało wyjść
kolega wcześniej opisywał kontrolkę od poziomu płynu chłodniczego ale ta moja troche się różni może starszy mam samochód bo to 98 rok


Post Wysłano: 22 sty 2010, 15:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Moje zdjęcie jest z osobówki ;)
Ale z tego co widzę to przedstawia to samo... sprawdź poziom płynu w chłodnicy ...


Post Wysłano: 22 sty 2010, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 17:30
Posty: 5
GG: 0

WITAM!!!
UMNIE JEST TAKI PROBLEM!!!
PALI SIĘ WŁAŚNIE TAKA KONTROLKA TYLKO NA CZERWONO I DO TEGO ŚWIECI SIE KONTROLKA STOP A PŁYN ZALANY JEST DO PEŁNA PO ODŁACZENIU CZUJNIKA KONTROLKA WCIĄŻ ŚWIECI MA KTOŚ NA TO RADĘ


Post Wysłano: 23 sty 2010, 0:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Podobno jest to przypadłość Dafa; padł ci czójnik poziomu płynu, który się znajduje w tylnej części zbiorniczka wyrównawczego po jego środku, wyciąga się go w dół najpierw przekręciwszy go o 90stopni. W moim DAFie pomogło, koszt ok 200-300zł jakieś 4 lata temu.
P.S. przed wyciąganiem tego czójnika spuść trochę płynu by zbiorniczek był pusty.


Post Wysłano: 23 sty 2010, 0:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

nie trzeba spuszczać płynu :wink:


Post Wysłano: 23 sty 2010, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 17:30
Posty: 5
GG: 0

a czy to normalne że z przodu zbiornika płynu jest na ful ( aż sie wylewa) a z tyłu zbiornika tam gdzie korek od nadmiaru jest posto a czujnik po wykręceniu jest suchy


Post Wysłano: 23 sty 2010, 12:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 17:30
Posty: 5
GG: 0

może jest zapowietrzony? jeżeli tak to jak to odpowietrzyc?


Post Wysłano: 23 sty 2010, 13:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

mialem kiedys podobny problem z XF95, poradzilem sobie z tym wlewajac plyn poprzez przewody za zbiornikiem wyrownawczym na ktorym jest drogi korek, wlewalem dotad az przez ten korak zaczol przelewac plyn i pomoglo, pzdr


Post Wysłano: 23 sty 2010, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 17:30
Posty: 5
GG: 0

czyli wlewałeś płyn do wlewu od nadmiaru tak?


Post Wysłano: 23 sty 2010, 13:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

wlewalem plyn poprzez pzewody do silnika tak jakby omijajac ten zbiornik wyrownawczy, odkrecilem przewody tylko od zbiornika pozostawiajac te od chlodnicy, plyn "szedl" poprzez silnik, choldnice do zbiornika wyruwnawczego,


Post Wysłano: 23 sty 2010, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

ten DAF byl z retarderem ale to tylko jeden element wiecej w ukladzie chlodzenia


Post Wysłano: 23 sty 2010, 16:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

panowie!!!! czujnik poziomu plynu chlodniczego nie jest zanurzony w plynie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i nigdy ni ebyl i chyb anie bedzie w DAF-ie. Problem z poziomem plynu jest z roznych powodow: 1. Niski poziom plynu ( na zimnym silnku po odkreceniu korka wlewu plyn musi byc na rowno lub nawet sie przelewac!!! nigdy nie sprawdzac na gorocym bo plyn jak goracy to ma wieksza objetosc!!!!! 2.Uszkodzony czujnik plynu ( bardzo czesta usterka czujnik do (95XF na starej desce rozni sie od XF95 - nie sa takie same!!!!!!!!). 3. Rzadko ale czasami zawiesza sie pierscien w zbiorniku plynu od czujnika poziomu - raczej nie naprawialne zbiorniczek do wymiany). 4. rzadko wina przewodow elektrycznych. Czujniki jakby ktos pytal to mam nowe bo exstra cenie 100zl/szt NOWE!!!!!!!! wiecej info na gg 3958206


Post Wysłano: 24 sty 2010, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

Witam
dzięki za pomoc wszystki w rozszyfrowaniu tej kontrolki jest ona od poziomu płynu w układzie chłodzenia w moim dafie brakowało troche płynu około 4 litrów dolałem i wszystko wróciło do normy
jeszcze raz dzięki


Post Wysłano: 25 sty 2010, 0:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2010, 20:37
Posty: 7
GG: 7198921
Samochód: honda

czujnik nie jest zanurzony gdyż w czujniku są dwa oporniki i mikro styczniki a w zbiorniczku wyrównawczym jest taki pływak w kształcie ,,opony'' z magnesem i jak jest za mało płynu to załącza mikro stycznik i komputer sterujący (VIC lub CTE ) odczytuje opór i wyświetla zaprogramowany komunikat do wartości oporu z rezystora które są w czujniku


Post Wysłano: 25 sty 2010, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 17:30
Posty: 5
GG: 0

no dobrze kolego ale odłączyłem czujnik a kontrolka wciąż sie pali a płynu jest do pełna a w zbiorniczku od nadmiaru jest mało co zrobić w takiej sytuacji?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: