Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lut 2010, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2010, 18:55
Posty: 47
GG: 0
Samochód: MB ATEGO 1523
Lokalizacja: Rawicz

Witam mam mały problem w manie 14.224 2000r bo pod czasz przekroczenia prędkości 80km/h auto się trzęsie jak się doda gazu to przestaje albo jak dostanie jakiegoś obciążenia to na chwilę przestaje, wał napędowy sprawdzony i wyważony przednie koła też wyważone niby są w po rządku i dodam że trzęsie sie całe auto. miał ktoś kiedyś coś podobnego to proszę o pomoc


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

trzeba sobie zadać pytanie jakie części pojazdu poruszają się (obracają się) w jakiś sposób niepowtarzający się tylko przy 80km/h.

wał, to chyba nie, bo na niższych biegach ten wał obraca się z podobnymi prędkościami obrotowymi i jeżeli były on przyczyną to przy jakimś zakresie obrotów silnika na każdym biegu te drgania powtarzałby się.
czyli zostają tylko koła.
koła przednie wykluczyłeś, więc czas przyjrzeć się tylnym łacznie z zawieszenim ich.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 12:53
Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta

Ja bym się upierał z zawieszeniem i kołami. Kierownicą też trzęsie ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
trzeba sobie zadać pytanie jakie części pojazdu poruszają się (obracają się) w jakiś sposób niepowtarzający się tylko przy 80km/h.

wał, to chyba nie, bo na niższych biegach ten wał obraca się z podobnymi prędkościami obrotowymi i jeżeli były on przyczyną to przy jakimś zakresie obrotów silnika na każdym biegu te drgania powtarzałby się.
czyli zostają tylko koła.
koła przednie wykluczyłeś, więc czas przyjrzeć się tylnym łacznie z zawieszenim ich.
Ja bym wału napędowego tak szybko nie skreslal. Jesli bierzemy pod uwage wal laczacy skrzynie biegow i tylny most napedowy, to on na kazdym biegu obraca sie z inna predkością. Ta predkosc jest zalezna od predkosci tylnej osi, a nie przelozenia skrzyni biegow.

Jesli w tym samochodzie jest maly walek laczacy silnik i skrzynie biegow (w jelczu bylo takie rozwiazanie), to faktycznie na kazdym biegu bedzie sie on obracal z ta same predkoscia, zalezna tylko od obrotow silnika. Ale wtedy drgania byly by odczuwalne na postoju, przy dodawaniu gazu.

Osobiscie obstawiam tylną os, a konkretnie kola. Moze ktoras z felg jest krzywa, moze otwory na szpilki w feldze sa wybite i kola nie są w osi (mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi), moze ktoras z opon sie konczy i wubula, a moze zwyczajnie zablokowaly Ci hamulce i bierznik sie zdarl w jednym miejscu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2010, 18:55
Posty: 47
GG: 0
Samochód: MB ATEGO 1523
Lokalizacja: Rawicz

koledzy wał napędowy był sprawdzony opony bieżnik prawie nowy auto dopiero kupione i nie wiem jak było użytkowane spróbuję sprawdzić te tylne koła


Post Wysłano: 08 lut 2010, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:10
Posty: 45
GG: 6324074
Samochód: VOLVO FH

W Renacie mielismy taki sam problem po przekroczeniu 80 km/h kabina dostawala drgań, wadliwe były chyba koncówki krzyzaków na wale


Post Wysłano: 08 lut 2010, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

Kolego ,tylne koła na wyważarkę wiesz jak jest z tymi bieżnikowanymi...... pozdrawiam


Post Wysłano: 09 lut 2010, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

tak jak radził kolega Maderfaker dobrze byłoby przyjrzeć się tylnej osi. zamiast od razu odkręcać koła i na wyważarkę, trzeba się im przyjrzeć.
dokładne obejrzeć felgi i opony. również zawieszenie.

chciałbym się jeszcze spytać, czy te drgania są odczuwalne na kole kierowniczym? bo jeżeli geometria jest źle ustawiona (skrzywiony drążek lub coś podobnego to te drgania będą się przenosić na cały pojazd, ale będą przede wszystkim odczuwalne na kierownicy. jeżeli nie to na 90% tylny most.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 09 lut 2010, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2010, 18:55
Posty: 47
GG: 0
Samochód: MB ATEGO 1523
Lokalizacja: Rawicz

na przedniej kierownicy za bardzo nic nie czuć dopiero po chwili bardzo delikatnie ale całe auto się trzęsie to ona delikatnie też tylne opony 90% bieżnika i to są oryginalne michelin a nie nadlewki wał był na wyważarce i wszystko z nim okej


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Osobiscie obstawiam tylną os, a konkretnie kola. Moze ktoras z felg jest krzywa, moze otwory na szpilki w feldze sa wybite i kola nie są w osi (mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi), moze ktoras z opon sie konczy i wubula, a moze zwyczajnie zablokowaly Ci hamulce i bierznik sie zdarl w jednym miejscu.
Sam sie cytuje:). Moze jakis precedens stworze na forum WC:).


Wracajac do tematu, zwrociles uwage na te mozliwosci ktore opisalem kilka postow wyzej?


Post Wysłano: 10 lut 2010, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 paź 2008, 20:57
Posty: 85
GG: 0
Samochód: man

jezeli by byla opona albo cos to by raczej nie trzesło przy tych 80km/h tylko cały czas


Post Wysłano: 10 lut 2010, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2010, 15:01
Posty: 116
GG: 0
Samochód: MAN

To musi być coś od kół lub półosi napędowych, bo prędkości wszystkich innych elementów w czasie jazdy są powtarzalne, więc działoby się to również przy innych prędkościach.

Jaka jest częstotliwość tych drgań, duża czy mała? Auto bardziej drga czy bardziej się buja?
Pytam bo wtedy będzie wiadomo czy to duży element czy mały i mniej więcej też wiadomo co ma jaką prędkość obrotową więc może być łatwiej coś wymyślić...

_________________
B - sierpień 2006, C - lipiec 2009, E - wrzesień 2009
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec” (George Carlin)
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

jeszcze jest jedna możliwość: może to auto trzęsie się po prostu z zimna?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 11 lut 2010, 13:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2007, 20:25
Posty: 72
GG: 0

Mialem takie cos w osobowce, przy wyzszych predkosciach caly zaczynal sie trzesc... Przyczyną bylo przylepienie sie sniegu na feldze w czesci od srodkowej, musisz zobaczyc czy nie masz nalapanego sniegu, wtedy dzieje sie tak jakby felgi byly nie wywazone...


Post Wysłano: 12 lut 2010, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2009, 15:20
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Katowice

kolego sprawdż podporę wału miałem taki podobny przypadek okazało sie ze wszsytko niby ok ale jednak guma na podporze była naderwana nie było tego widac dopiero jak sie przyjżałem !!!


Post Wysłano: 11 gru 2014, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 paź 2009, 18:23
Posty: 93
GG: 12544520
Samochód: Volvo FH

Problem mam podobny Volvo fh 13 mega,trzęsie autem przy prędkości 60-80km jak jadę na pusto,jak załadowane to nie trzęsie.Dodam że koła zmienione wszystkie,krzyżak wymieniony od strony mostu,łożysko na skrzyni wymienione,brak luzów na zawieszeniu,amortyzatory tył dobre,nowe kompletne sprzęgło.Dodam że jak przekroczę prędkość 80km auto jedzie równo jak po stole(nawet jak jadę na pusto).Jakieś propozycje?Aha sierżant OK. :roll:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A wysokość na poduszkach przestawiana nie była?
Felgi sprawdź czy nie wybite.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 paź 2009, 18:23
Posty: 93
GG: 12544520
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
A wysokość na poduszkach przestawiana nie była?
Felgi sprawdź czy nie wybite.
Z poduszkami nic nie robiłem.Wymieniam łożyska piasty tył,zobaczymy czy coś pomoże.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

A jak dojeżdżasz do świateł powolutku to równo idzie czy podskakuje tak jak by koło było jajowate.

Ja w swoim 14.224 z 2000 roku własnie tak miałem, że przy dojeżdżaniu do świateł oraz powyżej chyba 75km/h trzęsło kabiną oraz telepało kierownicą.... Okazało się, że pieski ustalające felgi przednie na piaście się wyrobiły i felgi nie były idealnie wycentrowane na piaście. Po założeniu tulejek centrujących na szpilki problem ustał.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 18 gru 2014, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Ktos kiedys na forum opisal podobny problem i przyczyna byla woda w oleju skrzyni.
Sprawdz przy okazji stan oleji w skrzyni i mostach.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: