Cytuj:
trzeba sobie zadać pytanie jakie części pojazdu poruszają się (obracają się) w jakiś sposób niepowtarzający się tylko przy 80km/h.
wał, to chyba nie, bo na niższych biegach ten wał obraca się z podobnymi prędkościami obrotowymi i jeżeli były on przyczyną to przy jakimś zakresie obrotów silnika na każdym biegu te drgania powtarzałby się.
czyli zostają tylko koła.
koła przednie wykluczyłeś, więc czas przyjrzeć się tylnym łacznie z zawieszenim ich.
Ja bym wału napędowego tak szybko nie skreslal. Jesli bierzemy pod uwage wal laczacy skrzynie biegow i tylny most napedowy, to on na kazdym biegu obraca sie z inna predkością. Ta predkosc jest zalezna od predkosci tylnej osi, a nie przelozenia skrzyni biegow.
Jesli w tym samochodzie jest maly walek laczacy silnik i skrzynie biegow (w jelczu bylo takie rozwiazanie), to faktycznie na kazdym biegu bedzie sie on obracal z ta same predkoscia, zalezna tylko od obrotow silnika. Ale wtedy drgania byly by odczuwalne na postoju, przy dodawaniu gazu.
Osobiscie obstawiam tylną os, a konkretnie kola. Moze ktoras z felg jest krzywa, moze otwory na szpilki w feldze sa wybite i kola nie są w osi (mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi), moze ktoras z opon sie konczy i wubula, a moze zwyczajnie zablokowaly Ci hamulce i bierznik sie zdarl w jednym miejscu.