Strona 17 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 1928 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 kwie 2010, 16:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Poza tym to trochę nierozsądne zabierać sie z automatem na żwirownię ? :>

Pzdr.
Nierozsądne, ale zazwyczaj chodzi ona pod niskopodwoziem, tak od wyjątku poleci z wanną i proszę...

Co do przekładek - raczej nikt nie będzie tego robił, trzeba zresetować ten błąd i jeździć tym dalej, bo ona ma tylko zarabiać pieniądze :D

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 21 kwie 2010, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Bajzel, mieliśmy ten sam przypadek, tyle że w zimie. Przy tych dużych mrozach właśnie tak samo się działo, zostawała na 8 biegu. Po rozgrzaniu się silnika i skrzyni wszystko zaczęło normalnie chodzić. Do zresetowania wystarczyło wtedy zgasić auto i po chwili je odpalić, błędy same znikały.

Zmiana półautomatu na manualną polega na wymianie wybieraka i doprowadzeniu lewarka z kabiny do skrzyni, więc koszt wcale nie jest duży. :wink:

Nasza 4ka jeździ właśnie na skrzyni Opticruise i nie narzekamy na nią (mimo że w zimie 2 razy się zawiesiła, ale po zresetowaniu wszystko wracało do normy). Jej zalety, jakie mogę wymienić to: niewielkie zużycie sprzęgła (1.2 mln i sprzęgło nie ruszane), oszczędność paliwa, spokojna i płynna zmiana biegów, wygoda prowadzenia samochodu dla kierowcy.


Post Wysłano: 21 kwie 2010, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

W firmie u ojca jest jedna Scania z opticruise. Ogólnie dobrze jest ją rozgrzać przełączając manualnie biegi, a dopiero później włączyć automat i dalej działa bardzo przyjemnie. Na zimnej skrzyni trochę szwankuje czasami. Nie chciała zmieniać, dawała za wysokie.


Post Wysłano: 22 kwie 2010, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Ogólnie Opticriuse w "czwórkach" jest trochę źle zsynchronizowany. U mnie nawet przy pełnym obciążeniu zmienia biegi co dwa, dopiero od 8 do 12 zaczyna pojedynczo klepać. Tak samo jest przy zjazdach z bardziej stromych wzniesień, jeżeli retarder już sobie nie radzi, może nawet zrzucić z 12 do 9 poziomu.. Mimo że silnik i skrzynia, w moim przypadku przynajmniej, pochodzi już z konstrukcji serii R, to w samej eRce jest to już lepiej rozwiązane. Przebicie w górę z pełnym obciążeniem pojedynczo, tak samo przy zjazdach z wzniesień. Z początku używałem trybu manualnego, trochę brakowało lewarka, teraz jeżdżę tylko na automacie.. Można powiedzieć, że się przekonałem :mrgreen:


Post Wysłano: 22 kwie 2010, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2006, 22:34
Posty: 246
GG: 9590680
Samochód: Żółty
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Cytuj:
Ogólnie Opticriuse w "czwórkach" jest trochę źle zsynchronizowany. U mnie nawet przy pełnym obciążeniu zmienia biegi co dwa, dopiero od 8 do 12 zaczyna pojedynczo klepać. Tak samo jest przy zjazdach z bardziej stromych wzniesień, jeżeli retarder już sobie nie radzi, może nawet zrzucić z 12 do 9 poziomu.. Mimo że silnik i skrzynia, w moim przypadku przynajmniej, pochodzi już z konstrukcji serii R, to w samej eRce jest to już lepiej rozwiązane. Przebicie w górę z pełnym obciążeniem pojedynczo, tak samo przy zjazdach z wzniesień. Z początku używałem trybu manualnego, trochę brakowało lewarka, teraz jeżdżę tylko na automacie.. Można powiedzieć, że się przekonałem :mrgreen:
Bo w R-kach jest ta sama skrzynia, ale z nowym softem jeżeli się nie mylę?

W poprzedniej firmie były odpowiednio 124L 420 i R500 z Opticruisem, przy czym właśnie w R-ce skrzynia wydawała się "mądrzej" mieszać biegami. Niektórzy kierowcy chwalili sobie także obecność pedału sprzęgła. :wink:

_________________
Już odlatuję, wszystko mi jedno gdzie...
Niech ktoś spróbuje na chmurze złapać mnie!


Post Wysłano: 22 kwie 2010, 20:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Otóż to panie Łukaszuuu :mrgreen:

Sprzęgło to jest już inna sprawa, ale tak jak mówisz, bardzo przydatne :wink:


Post Wysłano: 04 maja 2010, 22:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

siemanko, paniowie jak ustawic zegarekna wyswietlaczu od webasta w 4?, i jaka ustawic webasto tak zeby np włączało mi sie o 4 rano jak bede jeszcze w domu a zeby kabina mi sie juz nagrzala ? czyli taki samostart :) wiem ze tamna odwrocie cos jest napisane ale jakos nie moge tego rozszyfrowac.

dzieki za pomoc

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 05 maja 2010, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Nie dawno kupiłem Scanie 144 460 BDF z podwieszaną ośką, auto wcześniej śmigało pod zabudową do przewozu żywych zwierząt, gość od którego kupowałem owe auto nie był pewny na jakich kołach kupił ją z Niemiec...

Chodzi oto że założone są opony 315/70/22,5...

Chciałbym założyć do niej gumy o profilu 80, czy będzie to w czymś przeszkadzać?

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 05 maja 2010, 12:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
czy będzie to w czymś przeszkadzać?

Samochód będzie jechał nieznacznie szybciej z racji większej średnicy opon. I będzie "gubił" kilometry. Na naklejce legalizacyjnej od tachografu, jest napisane na jakim rozmiarze kapci była robiona legalizacja. Jeśli nie chcesz, żeby się ktoś przyczepił, musisz zrobić ponowną legalizację po zmianie opon.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 05 maja 2010, 16:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Cytuj:
Cytuj:
czy będzie to w czymś przeszkadzać?

Samochód będzie jechał nieznacznie szybciej z racji większej średnicy opon. I będzie "gubił" kilometry. Na naklejce legalizacyjnej od tachografu, jest napisane na jakim rozmiarze kapci była robiona legalizacja. Jeśli nie chcesz, żeby się ktoś przyczepił, musisz zrobić ponowną legalizację po zmianie opon.


Legalizacja czeka mnie czy tak czy tak, a na naklejce właśnie niema rozmiaru opon :/

Słyszałem też że w 'renówkach' są montowane różne mosty i przez założenie innych opon można znacznie osłabić silnik...

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 05 maja 2010, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Obrazek


Post Wysłano: 12 maja 2010, 13:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Słyszałem też że w 'renówkach' są montowane różne mosty i przez założenie innych opon można znacznie osłabić silnik...
Silnika Ci nie osłabi...
ale zmieniając przełożenie (w tym wypadku inna opona)
charakterystyka jazdy będzie inna
tj przy max prędkościach będziesz miał mniejsze obroty

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 31 maja 2010, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2010, 19:32
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Scania

Witam :D
Koledzy mam pytanie??? Gdybyście kupowali Scanie V8 to który z silników byście wybrali 144-460/530 lub 164-480. Jeżeli możecie swoje wpisy popżeć jakimiś argumentami dotyczącymi spalania, żywotności silników, max. mocy i przy jakiej predkosci...itp byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdro


Post Wysłano: 10 cze 2010, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 19:59
Posty: 42
GG: 6562569
Samochód: SCANIA 144G
Lokalizacja: Nisko

Kolego ja mam 144G 530 tylko że do dłużycy pali ok.45-50 pewnie dlatego tak dużo bo jeszcze długo mi schodzi z załadunkiem drewna.


Post Wysłano: 10 cze 2010, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 19:59
Posty: 42
GG: 6562569
Samochód: SCANIA 144G
Lokalizacja: Nisko

Koledzy może mi ktoś wytłumaczyć,podać jakaś instrukcje obsługi ogrzewania postojowego w scani 4??

Z góry wielkie dzieki:)


Post Wysłano: 13 cze 2010, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Po co ci teraz ogrzewanie??
Wyciąg pilota i z tyłu masz obrazkowo wytłumaczone co i jak włączyc.


Post Wysłano: 14 cze 2010, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 19:59
Posty: 42
GG: 6562569
Samochód: SCANIA 144G
Lokalizacja: Nisko

Cytuj:
Po co ci teraz ogrzewanie??
Wyciąg pilota i z tyłu masz obrazkowo wytłumaczone co i jak włączyc.
o tak pytam na zaś żeby wiedzieć
ale nie mam tam żadnych obrazków na pilocie z tyłu:(
jak masz kolego to mógłbyś wrzucić fotke??


Post Wysłano: 27 cze 2010, 18:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2008, 19:32
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Estonia

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Canon EOS 1000D/Tamron 70-300+Tamron AF Tele converter
Powered by BMW E34 525 TDS


Post Wysłano: 09 lip 2010, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2008, 19:56
Posty: 3
GG: 0
Samochód: 143H 470
Lokalizacja: Romania

Obrazek


Post Wysłano: 11 lip 2010, 12:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Witam.
Chodzi mi o podświetlaną zaślepkę nad przycisk do Scanii 124l obrazek z księżycem i światełkiem.


Ostatnio zmieniony 03 sie 2010, 0:38 przez VeRay, łącznie zmieniany 2 razy.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 17 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 1928 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: