Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 maja 2010, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:50
Posty: 22
GG: 0

Witam. Problem w tym konkretnym przypadku nie wiąże się z wadliwie pracującą skrzynią, czy też problemami ze zmianą biegów, a dotyczy tego, że na obudowie w miejscu odpowietrznika zaczął się pokazywać olej :shock: . Ubytek nie jest znaczny, ale chciałbym się dowiedzieć, czy może miał już ktoś styczność z podobnym przypadkiem i objawami. Jest to starszy model skrzyni (10 biegowa), od razu nadmienię, że drożność odpowietrznika była sprawdzana, a z ostatnich napraw przy skrzyni to był robiony mechanizm odpowiedzialny za przebitkę skrzyni z dolnej na górną (wymieniane były w nim oringi). Przy okazji byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział czy uszczelniacze do tylnego mostu (półosie, nie zwolnice), ich rozmiar jest taki sam do każdej Scanii 3 generacji. Z góry dziękuję za wszelkie info :) .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem ale jeśli ślady oleju widać dookoła odpowietrznika to jest to normalne, że gdy olej się nagrzewa robi się ciśnienie w skrzyni i razem z powietrzem może wyjść trochę oleju.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:50
Posty: 22
GG: 0

Tak, zgadzam się z Tobą, ale niestety ślady oleju na obudowie są moim zdaniem zbyt obfite. Wcześniej taki stan rzeczy tłumaczyliśmy sobie wadliwie działającym mechanizmem odpowiadającym za przerzucanie z małej na górną (powietrze pod dużym ciśnieniem mogło się dostawać, poprzez zużyte oringi do skrzyni stąd wyrównanie ciśnienia następowało przez wyrzucenie jego nadmiaru przez odpowietrznik i pojawiał się olej). Ostatnio zauważyłem również, że nie za każdym razem następuje przerzucenie na górną skrzynię, muszę przez dłuższy czas trzymać nogę na sprzęgle, aby przerzuciła, w drugą stronę (z górnej na dolną) ten problem już się nie pojawia. Również obroty, według mojej obserwacji mają w tym względzie znaczenie, mianowicie jak kręce ją do 1500 rpm to wówczas częściej udaje się przerzucić na górną. Może powinienem zmienić technikę zmiany przełożeń przy zmianie zakresu skrzyni i operować sprzęgłem na dwa razy. Z góry dziękuję za wszelką pomoc :D .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Przyczyną tego że musisz dłużej przytrzymać sprzęgło żeby przerzuciło z górnej na dolną skrzynię (lub na odwrót) może być zbyt niski stan ciśnienia powietrza w układzie i gdy chwile przytrzymasz sprzęgło dobije odpowiednią ilość powietrza i dopiero przerzuca skrzynie na górną, a gdy silnik pracuje na 1500rpm sprężarka pracuje szybciej i szybciej dobija powietrze. Być może też jakiś przewód z powietrzem idący do skrzyni załamał się albo zapchał jakimś syfem i nie może przepchnąć powietrza.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: