Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 sie 2010, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2009, 14:02
Posty: 7
GG: 31276384

Witam
Mam mały problem ponieważ jest tak przekręcamy cyngiel od połówek wszystko gotowe wciskamy sprzęgło i luz całe biegi są wszystko ok połówek brak po prostu po przekręceniu cyngla i wciśnięciu sprzęgła jest luz . I tutaj pytanie od czego zacząć w czym tu możę być problem ?? :/


Post Wysłano: 08 sie 2010, 12:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2008, 21:33
Posty: 66
GG: 6285495

witaj kolego powiem ci tak najlepeij zaczac od reduktora który znajduje sie ona przed skrzynia moze byc ten zawór padniety i nie bedzie przełaczał lub siłownik spzegła. Na koncu siłownika jest taka rurka ona jest zaslepiona korkiem gumowym bo powinna byc tamw srodku srubka regulacyjna od połówek i moze w tym tkwiprblem pozdrawiam


Post Wysłano: 08 sie 2010, 14:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 cze 2009, 15:47
Posty: 513
GG: 5494410
Samochód: Renault Magnum

Miałem taką samą sytuację. W serwisie wstawili mi od innej magnumki taki zawór przy podeście za kabiną( nie wiem jak to dokładnie się nazywa), nie pomogło więc rozebrali skrzynię biegów i wymienili kamienie na wodzikach. Wszystko się zaczęło się od pękniętych widełek i zablokowanego sprzęgła.

_________________
8)


Post Wysłano: 13 sie 2010, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Panowie. Wszystko co napisaliście to prawda. Ale nie ma co rozbierać skrzyni jak najpierw trzeba przeprowadzić trochę diagnostyki. Po pierwsze: faktycznie pod podestem za kabiną jest zawór ( mówiąc obrazowo mały okrąglak na czubku skrzyni ) do którego biegną dwa przewody powietrzne i dokręcany jest przewód z przewodami elektrycznymi od kontrolki. teraz najważniejsze - niezależnie czy jest załączona połówka czy nie w jednym z nich jest powietrze w drugim ma nie być! Ważne - oczywiście musi być napompowane powietrze i wciśnięty pedał sprzęgła do oporu. Po drugie jeśli tak jest - to trzeba zmienić kolejność tych przewodów powietrzynych i wcisnąć sprzęgło. Jeśli się zmieni połówka to problem tkwi nie w skrzyni lecz w dźwigni w lewarku. Jeśli zaś nie ma powietrza po wciśnięciu pedału sprzęgła na żadnym z przewodów - to szukanie trzeba zacząć od wysprzęglika z którego wychodzi przewód o identycznej średnicy jak wchodzący do tego na "czubku skrzyni biegów" Jęsli po wciśnięciu pedału sprzęgła w nim nie ma powietrza - to jest uszkodzony nie sam wysprzęglik - lecz obok niego ( ale do niego dokręcony) zespół zaworków. Częsta przyczyna - uszkodzony zabierak który jest wewnątrz tuleii zaworu tłocznego wysprzęglika. Metoda naprawy: rozwiercić nity, wyciągnąć tłok z tuleii i wspawać ze stali nową końcówką. Oryginał jest z plastiku.
ps.
Może być jeszcze kilka innych usterek - ale to najpopularniejsze
pozdrawiam

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: