Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 wrz 2010, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Witam.

Pilnie potrzebuje upewnić się jak to jest z oddawaniem pauz weekendowych.

Mianowicie, co w przypadku gdy stało się w jeden weekend 40H? W ciągu kolejnego weekendu oddajemy 45H + 5H brakujących w pierwszym weekendzie?

Czy może uznaje się z pierwszego tygodnia 24H i w drugim weekendzie trzeba oddać 45H + 21H?

Proszę o pilną odpowiedź.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 17:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

OK. Już znalazłem wypowiedź:
Cytuj:
O Tym Każdy Kierowca Powinien Pamiętać
Wpisał Mariusz Miąsko
Niedziela, 11. Styczeń 2009 13:48 - Zmieniony Niedziela, 11. Styczeń 2009 15:17
Czy to prawda że "skrócony" tygodniowy odpoczynek nie koniecznie musi wynosić 24 godziny?
Ile tak naprawdę trwa skrócony tygodniowy odpoczynek oraz jakie rodzi konsekwencje dla
kierowców oraz przewoźników?
Zgodn ie z definicją „ skróconego tygodniowego okresu odpoczynku” wynikającą z
rozporządzenia 561/2006/WE oznacza on odpoczynek trwający krócej niż 45 godzin, który
można, na warunkach ustalonych w art. 8 ust. 6, skrócić do nie mniej niż 24 kolejnych godzin" Z
uregulowania tego wynika szereg niezwykle istotnych dla kierowcy oraz przewoźnika
konsekw encji:
Po pierwsze: Wbrew obiegowej opinii odpoczynek skrócony (pomimo przekonania znacznej
części kierowców) wcale nie musi trwać 24 godziny. Ile zatem najdłużej może trwać "skrócony"
odpoczyn ek tygodniowy? Zgodnie z zacytowanym powyżej uregulowaniem może on trwać
dowolny czas w przedziale czasowym pomiędzy 24 a 45 godzin. Dlatego więc „ skrócony”
odpoczynek tygodniowy może trwać nawet 44 godziny 59 minut.
Po drugie: Zapis niniejszego przepisu należy rozumieć w kontekście art 8. 6 niniejszego
rozporz ądzenia, który mówi że: „ Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym
odpoczy nkiem. Jeśli więc dokonamy skrócenia odpoczynku tygodniowego do 24 godzin to
kierowca musi dodatkowo odebrać 21 godzin odpoczynku wynikającego z różnicy pomiędzy 45
godzinami odpoczynku regularnego a 24 godzinami odpoczynku skróconego. Inaczej mówiąc –
kierowca oraz organizator transportu aby ustalić ilość godzin, które należy zrekompensować
(oddać) kierowcy powinien ustalić ile godzin trwał odpoczynek skrócony i odjąć tę wartość od 45
godzin. Przykładowo - jeśli kierowca odebrał 24 godziny odpoczynku skróconego to wyliczenie
wygląda następująco 45 godz. – 24 godz. = 21 godzin (które należy kierowcy zrekompensować).
Jednak jeśli odpoczynek skrócony trwał np. : 35 godzin to algorytm wygląda następująco: 45
godz. - 35 godz. = 10 godzin (które kierowcy należy zrekompensować) a jeśli odpoczynek
skrócony trwał np. : 44 godziny to algorytm będzie następujący 45 godz. - 44 godz. = 1 godzina,
(która musi być zwrócona kierowcy).
Po trzecie: należy pamiętać, że zgodnie z art 8. 8. „ jeżeli kierowca dokona takiego wyboru,
dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można
wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego
kierowcy i pojazd znajduje się na postoju”.
1 / 2
O Tym Każdy Kierowca Powinien Pamiętać
Wpisał Mariusz Miąsko
Niedziela, 11. Styczeń 2009 13:48 - Zmieniony Niedziela, 11. Styczeń 2009 15:17
Z powyższego wynika, że w pojeździe kierowca może odebrać odpoczynek, który trwa 44 godz.
59 minut ale nie może już odebrać odpoczynku trwającego 45 godzin – czyli trwającego
zaledwie o minutę dłużej. Należy zauważyć, że kierowca w ramach skróconego odpoczynku
może odbyć nawet dwie noce w pojeździe. W tym kontekście trzeba zauważyć, że ewentualne
zarzuty organu kontrolnego że kierowca spędza w dwa kolejne noclegi w pojeździe są
bezzasadne jeśli odpoczynek trwał choćby minimalnie krócej niż 45 godzin. Na marginesie
należy przypomnieć, że w całym okresie odbieranego odpoczynku organ kontrolny nie może
realizować żadnych czynności kontrolnych bo skutkowało by to przerwaniem odpoczynku.
Mógłby ktoś to potwierdzić?

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2008, 19:05
Posty: 120
GG: 4686688
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Białystok

Też tak robię jak opisuje pan Miąsko.


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:
Witam.

Pilnie potrzebuje upewnić się jak to jest z oddawaniem pauz weekendowych.

Mianowicie, co w przypadku gdy stało się w jeden weekend 40H? W ciągu kolejnego weekendu oddajemy 45H + 5H brakujących w pierwszym weekendzie?

Czy może uznaje się z pierwszego tygodnia 24H i w drugim weekendzie trzeba oddać 45H + 21H?

Proszę o pilną odpowiedź.

Oddajesz 5 godzin,ale nie musisz tego robić podczas następnego odpoczynku tygodniowego.
Rekompensatę możesz dodać do dowolnego odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin,ale przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Oj Igor podpadłeś nie ładnie tak nie wierzyć kolegom

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2009, 17:21
Posty: 3
GG: 5589883
Samochód: mercedes

Cytuj:
Witam.

Pilnie potrzebuje upewnić się jak to jest z oddawaniem pauz weekendowych.

Mianowicie, co w przypadku gdy stało się w jeden weekend 40H? W ciągu kolejnego weekendu oddajemy 45H + 5H brakujących w pierwszym weekendzie?

Czy może uznaje się z pierwszego tygodnia 24H i w drugim weekendzie trzeba oddać 45H + 21H?

Proszę o pilną odpowiedź.
kolego jeżeli stałeś 40 h to jest to liczone jako 24h i przed końcem 3 tygodnia musisz oddać 21 h czyli albo w następnym tygodniu stoisz 66h albo robisz 45 h i do końca trzeciego musisz zrobić te 66 lecz w poprzednim musisz stać 45

podsumowując normalnie jest 45 + 45 + 45
ale może być 24 + 45 + 66 (45+21)
mam nadzieje że zrozumiałeś


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 12:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
mam nadzieje że zrozumiałeś
To chyba ty masz problem z rozumieniem.


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:

kolego jeżeli stałeś 40 h to jest to liczone jako 24h i przed końcem 3 tygodnia musisz oddać 21 h czyli albo w następnym tygodniu stoisz 66h albo robisz 45 h i do końca trzeciego musisz zrobić te 66 lecz w poprzednim musisz stać 45

podsumowując normalnie jest 45 + 45 + 45
ale może być 24 + 45 + 66 (45+21)
mam nadzieje że zrozumiałeś
Przestań wprowadzać w błąd. Jak nie wiesz, to nie pisz bzdur. Igor podał kilka postów wczesniej poprawną wersję oddawania odpoczynków tyg.

Cytuj:

Oddajesz 5 godzin,ale nie musisz tego robić podczas następnego odpoczynku tygodniowego.
Rekompensatę możesz dodać do dowolnego odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin,ale przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu

Oooo, tego nie wiedziałem. Jesteś pewny ?

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 12:16

Cytuj:
Cytuj:
Oddajesz 5 godzin,ale nie musisz tego robić podczas następnego odpoczynku tygodniowego.
Rekompensatę możesz dodać do dowolnego odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin,ale przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu
Oooo, tego nie wiedziałem. Jesteś pewny ?
Tak jest prawidłowo. Można oddać przy dowolnym odpoczynku, nie koniecznie tygodniowym.


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 12:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Cytuj:

Oddajesz 5 godzin,ale nie musisz tego robić podczas następnego odpoczynku tygodniowego.
Rekompensatę możesz dodać do dowolnego odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin,ale przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu

Oooo, tego nie wiedziałem. Jesteś pewny ?

Rozp. 561/2006, rozdział II, Art. 8., pkt. 7.


Post Wysłano: 23 wrz 2010, 0:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Podepne sie pod temat ze swoim pytaniem. Zrobiłem ostatni odpoczynek tygodniowy skrócony 36h. Oddałem te 9h, zrobiłem 11+9. Czy mogę teraz tez zrobić skrócona? Czy można zrobić dwa skrócone odpoczynki tygodniowe pod rząd? Z góry dzieki za odpowiedź.


Post Wysłano: 23 wrz 2010, 1:33

Niestety, nie możesz. W Rozporządzeniu 561/2006 - art. 8, pkt. 6 jest wyraźnie napisane, że w przeciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca musi wykorzystać co najmniej jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i może także wykorzystać jeden skrócony, trwający co najmniej 24h.

WE 561/2006
W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej:
— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu.


Post Wysłano: 10 cze 2017, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2017, 19:30
Posty: 1
Samochód: man

kolego mylisz się co do oddawania skroconej pauzy weekendowej w pewnej części
Mianowicie owszem skrócona pauza weekendowa to 24 godziny i rowniez dalsze dodane godziny do liczby godzin 44 i 59 minut
czyli jesli nie ma potrzeby kierowca moze odpoczywac rowne 24 h lub jesli jest potrzeba moze 25,26 itd, 35 h moze 40 ,a nawet 44 i 59 minut byly nie przekroczyc 45 godzin bo wtedy jest liczona pelna pasu 45 h czyli pelny odpoczynek tygodniowy
Jednak w zwiazku z oddawaniem godzin odpoczynku jesli kierowca zzrobil tylko skrocona pauze weekendowa wyglada inaczej niz piszesz
kierowca ktory zrobil pauzę weekendowa skrocona jest obowiazany oddac ja przed koncem trzeciego tygdnia to wszyscy wiemy tylko z ta roznica ,że jesli stal rowne 24 godziny to przed trzecim tygoniem powinien zrobic pelny odpoczynekk tygodniowy czyli 45 godzin i oddac te 21 godzin ze sroconej pauzy weekendowej.
prosty rachunek pelna pauza weekendowa 45 h
oddanie odpoczynku stalem 24 oddaje 21 h bo 24 plus 21 rowna sie 45 h
Jedna i tutaj błąd jesli kierowca skracał pauze weekendowa i stal przykladowo 44 godziny a mimo to liczy mu sie ta pauza jako skrocona czyli jako 24 godziny wedlug przepisow to musi oddac rowniez 21 godzin do tych 24 a nie do tych 44 godzin bo tyle stal
Jest tak poniewaz mimo ze stal pauza i tak jest zaliczona jako skrocona i itd czy bag czy policja zachodnia policzy tą pauzę jako 24 h
czyli trzeba mimo stania tych 44 godzin oddac nie godzine a 21
te 44 godziny to jest tylko i wylacznie moznosc taka ze dopoki nie przekroczymy 45 godzin to zaliczy nam sie jako srocony odpoczynek tygodniowy a nie pelny
Teraz bedzie to znajdowac zastosowanie wlasnie po wprowadzeniu zakazu spania w kabinie w weekend czyli odbywania calej pauzy weekendowej w kabinie pojazdu
kierowca bedzie jechal jeszcze w sobote zeby stac 44 godziny wiec spokojnie na legalu bedzie mogl bo pauza zaliczy mu sie i tak skrocona z tym tylko niuansem ze potem bedzie musial oddac 21 godzin do 45 bo mimo ze stal 44 godziny to zaliczona ma tylko 24 godzinna pauze weekendowa


Post Wysłano: 10 cze 2017, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Straszne cuda opowiadasz. Chyba, że s ostatnio jakieś zmiany w rozporządzeniu 561
Ja znam tak brzmiący tekst artykułu 8 pnkt 6:
" W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej:
– dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
– jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku
trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym
odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po
danym tygodniu.
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24
godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. "

Napisali tu, że trzeba skompensować brakujący czas do 45 godzin równoważnym. Jeśli coś się zmieniło, to nie bądź chytruskiem i podziel się wiedzą z innymi, bo pewnie większość z nas robi tak jak jest cytowane powyżej. Narażamy się na wysokie mandaty z niewiedzy.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 11 cze 2017, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Sioju, jesteś wezwany do stawinnictwa na uniwersytet Nord Garbsen w celu uzupełnienia najnowszych zmian odnośnie czasu pracy :)
Tam się prawdy dowiesz hahah

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 11 cze 2017, 12:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Tak muszę chyba uczynić, bo wychodzi na to, że żyje i pracuje w niewiedzy :oops:

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: