Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 paź 2010, 20:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2009, 21:04
Posty: 197
Samochód: Scania 124L Topline

witam
w scanii 4 dzisiaj wlaczylem blokade mostu kontorlka migala a blokada mostu nie dzialala moze ktos z was mial taki przypadek badz ktos wie co sie stalo?

za odp wielkie dzieki


Post Wysłano: 17 paź 2010, 13:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2009, 21:04
Posty: 197
Samochód: Scania 124L Topline

ponawiam


Post Wysłano: 17 paź 2010, 15:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Musisz doprecyzowac pytanie, i dodac wiecej info.

Moze masz zerwany ten wieniec ktory powoduje rowne obracanie kol.
Silownik (lub cewka) zalaczajacy blokade jest zapieczony, zepsuty.
Moze nie dochodzi powietrze do tego silowniczka (lub prad jesli to cewka).


Post Wysłano: 17 paź 2010, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

A nie wyciągałeś którejś półosi?

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 17 paź 2010, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2009, 21:04
Posty: 197
Samochód: Scania 124L Topline

to co mi wiadomo to jakiś czas temu były wymieniane tarcze z tylu.ale nie orientuje się czy do tego trzeba wyjmować półosi


Post Wysłano: 17 paź 2010, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
to co mi wiadomo to jakiś czas temu były wymieniane tarcze z tylu.ale nie orientuje się czy do tego trzeba wyjmować półosi
Tak, do wymiany tarcz trzeba wyciągać półoś. :]


Post Wysłano: 20 paź 2010, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Samo wyjecie i wlozenie polosi nie psuje blokady. Zamienic ich sie nie da, zle wlozyc tez trudno.


Jesli byl by wyjmowany dyfer, to mozna cos zepsuc. Byl wyjmowany?


Post Wysłano: 22 paź 2010, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Samo wyjecie i wlozenie polosi nie psuje blokady. Zamienic ich sie nie da, zle wlozyc tez trudno.
A widzisz w mojej poprzedniej Scanii, wyciągnęli jedna półoś i blokadę szlag trafił. :/

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 23 paź 2010, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Nie moze tak byc, ze wyjecie i wlozenie tej samej polosi powoduje uszkodzenie blokady. Moze wlozyli Ci inną, bez drugiego wieloklina?

Jesli naprade sie postarali i dlugo walili mlotem w te polos to moze sie cos urwalo. Ale o walenie w polos mlotem to nawet najsprytniejszego mechanika bym nie podejrzewal.


Post Wysłano: 25 paź 2010, 23:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2009, 21:04
Posty: 197
Samochód: Scania 124L Topline

sorry ze tak długo nie odp ale bylem w trasie.
to co mi wiadomo to tylko były wymieniane tarcze z tylu wiec również były wyciągane półosie nic więcej nie było robione i mniej więcej od tamtego czasu(tak się zorientowałem) brak blokady mostu i nie wiem co teraz robić z tym problemem proszę o pomoc


Post Wysłano: 26 paź 2010, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Sprawdź czy siłownik załączający blokadę nie jest zapieczony.(przy rzadkim używaniu są takie objawy)
W moim przypadku tak było,po czyszczeniu i pucowaniu wszystko ok,
a już przymierzałem się do kupna nowej przed zimą


Post Wysłano: 27 paź 2010, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2009, 21:04
Posty: 197
Samochód: Scania 124L Topline

a czy moglibyście powiedzieć gdzie znajduje się ten siłownik?


Post Wysłano: 27 paź 2010, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Zobaczysz go na obudowie mostu. Np w manach jest po prawej stronie. U Ciebie bedzie po tej co i dłuższa półoś.


Post Wysłano: 27 paź 2010, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2010, 20:51
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: Kraków

W Scanii serii 4 półośki napędowe są takie same,i mają frezy tylko na końcach.Siłownik blokady znajduje się po lewej stronie główki,podnieś jedno koło i włącz blokade i zobacz czy obrócisz kołem.tylko niezapomnij ręcznego spuścic :D


Post Wysłano: 27 paź 2010, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

U mnie jest w tym miejscu,ale są też o innych obudowach
Obrazek


Post Wysłano: 27 paź 2010, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2009, 21:04
Posty: 197
Samochód: Scania 124L Topline

Cytuj:
W Scanii serii 4 półośki napędowe są takie same,i mają frezy tylko na końcach.Siłownik blokady znajduje się po lewej stronie główki,podnieś jedno koło i włącz blokade i zobacz czy obrócisz kołem.tylko niezapomnij ręcznego spuścic :D

Ok napewno to zrobię tylko jeszcze napisz co bedzie jak kołem ruszę bądź nie. Za ods wielkie dzięki


Post Wysłano: 28 paź 2010, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2010, 20:51
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: Kraków

Jak kołem nie obrócisz to blokada jest,a jak kołem będzie się dało obrócić o cały obrót to jej nie masz i pewnie trzeba będzie wyciągnąć główkę.Spuść olej i zobacz czy jakieś zęby będą na korku lub z olejem czy będą wylatywać.


Post Wysłano: 28 paź 2010, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2010, 20:51
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: Kraków

W Scanii 124 po załączeniu blokady kontrolka miga.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: