Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 gru 2010, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 22:39
Posty: 49
Lokalizacja: Ślask

Witam, mam zamiar kupić nową naczepę wywrotkę o kubaturze około 43m3 aluminiowa mulda ,rama stalowa.Naczepa będzie jeździć pod kruszywem,węglem itp. czyli raczej ciężka praca. I teraz zwracam się z prośbą o opinie na temat naczep kempf(polski produkcja w kowarach), wielton, inter cars, bodex , nova . Jest teraz trend na odchudzanie naczep by obniżyć masę ale jak wiadomo coś kosztem czegoś, jak teraz te nowe naczepy dają sobie radę na polskich drogach.? Jakie osie wybrać? saf? mercedes? Proszę o opinie użytkowników którzy na co dzień pracują z tymi naczepami?


Post Wysłano: 18 gru 2010, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

po pierwsze skoro chcesz lekka to dlaczego taka dużą kubature??
do węgla przy wadze ciągnika ok. 7 T wystarcza naczepa o 33 M3
przecież na kopalniach i tak z reguły ładują do 37800.
Ja jeżdże Lightem WIELTONA o 33m3, na osiach SAF i z instalacją WABCO
problemów zero, manewruje sie łatwo, bo krótka, niektórzy zwracają uwagę na spłaszczanie sie początkowych przednich gum między muldą a ramą, ale to kwestia estetyki i w pracy nie przeszkadza.

Kolejna sprawa to załadunek na oko, bo tak z reguły to się odbywa na kopalniach, w moim przypadku to łatwizna, sypie węgla tyle żeby po rozgarnięciu nie wystawało nic ponad mulde i tak mam wagę idealną.

Dodatkowym atutem wywrotek WIELTON jest to że główne prace spawalnicze wykonuja roboty.
A i nie daj się nabrać jak powiedzą, że wywrotka waży 5600, bo ze standardowym wyposażeniem (tj. skrzynka narzędziowa, koło zapasowe, osłony boczne, itd.) będzie ważyć niecałe 6T. Tyle ode mnie. Co do innych wywrotek nie będę się rozpisywał bo ekspertem nie jestem, nowa wywrotka to dosyć spory wydatek dlatego warto pojeździć po dealerach i pooglądać zobaczyć co oferują. Tak, że jedyne co mam ci do doradzenia to to że jeśli nie zamierzasz doładowywać naczepy ponad dopuszczalna ładowność, 43m3 to za dużo chyba, że chcesz koks wozić.


Post Wysłano: 19 gru 2010, 17:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

Też odradzam Ci 43m3, my takie mamy i generalnie jest to ciężki temat... Dobry do osadów, śmieci, lekkich nawozów , mączek i jak napisał kolega wyżej koksu... Ale jeśli chcesz latać z kruszywem 36 albo 34 jest idealna bo jest a) krótsza rama więc lepiej się to wciąga na budowe, b) niższa i możesz to ładować mniejszymi ładowarkami, c) masz większe szanse załadować na "oko" 24 Mg, bo w 43 m3 ciężko wyczuć :U My mamy Janmila i Schmitz, wiadomo że jęśli chodzi o użyty materiał to Schmitz dominuje ale jeśli chodzi o fakt że to lata na budowie to lepiej coś tańszego w utrzymaniu moim zdaniem. Nawet jeśli wozisz kamienie i krzuszywo powyżej 0.64 i mulda się wyciera to można u polskiego producenta kupić nowa mulde za ok. 17tyś i masz nowe


Post Wysłano: 19 gru 2010, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Do samych kruszyw i grysów to i 28m3 spokojnie wystarczy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: