Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 sty 2011, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 19:03
Posty: 30
GG: 0
Samochód: atego 2628

Witam.
Panowie mam problem z biegami w actrosie.
Temat wygląda tak ze dziś wsiadłem rano do samochodu , lewarek lata jakoś luźno we wszystkie strony i nie mogę włączyć wstecznego biegu, inne biegi wchodzą. Dodam ze wczoraj gdy stawiałem samochód po skończonym dniu pracy wszystko było ok. po przejechaniu jakichś 3-4 km mogłem już wrzucić wsteczny i lewarek zrobił się mniej luźny( czyli taki jak powinien być). Kilka dni temu miałem podobny problem z 5 i 6 biegiem , i także dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu biegi się "odnalazły" i pniej już wchodziły ok.
W aucie jakieś 3 miesiące temu był wymieniany hps oraz pompka od biegów. Przez jakieś 2 miesiące wszystkie biegi były a ostatnio znowu zaczynają się dziać takie rzeczy jak przed naprawą.
Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Może znacie jakiś dobry warsztat specjalizujący się w skrzyniach mercedesa w woj. mazowieckim?


Post Wysłano: 26 sty 2011, 16:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2011, 17:48
Posty: 22
GG: 0

witam
na poczatek sprawdz poziom plynu w ukladzie (zbiorniczek pod kabina) prawdopodobnie gdzies lapie powietrza lub jest wyciek na instalacji
jak lewarek jest luzny przod tył czy na boki ?
sa 2 pompki sterowania
1 przod/tył
2 na boki
i czym zalany jest układ hps (jaki płyn)


Post Wysłano: 26 sty 2011, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2010, 18:34
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MB 4143

witam

Układ powinien być zalany DOT4, przez noc kiedy auto stoi układ łapie gdzieś powietrze po uruchomieniu auta i wrzucaniu biegów układ się odpowietrza sam (tak jest skonstruowany)
Jak kolega wspominał sprawdzenie ewentualnych wycieków a jeśli problem będzie się nasilał wymiana wybieraka zmiany biegów pod lewarkiem.


pozdrawiam


Post Wysłano: 26 sty 2011, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 19:03
Posty: 30
GG: 0
Samochód: atego 2628

Lewarek jest lużny bardziej na boki niz przód tył. teraz układ jest zalany dot4, jednak jakis czas temu "fachowcy " w warsztacie zalali mi samochód innym płynem przez co spuchły uszczelniacze w hps;ie i dlatego był wymieniony, pompka tez była wymieniona jak wczesniej wspomniałem jednak nie wiem teraz ktora, bo mówisz kolego ze są dwie.jutro bede wiedział która. do olegi Irekk ' czy wybierak o którym mówisz to nie jest właśnie HPS?
mam jeszcze pytanie, czy winą mogą być przewody od biegów?


Post Wysłano: 26 sty 2011, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2011, 17:48
Posty: 22
GG: 0

no nie przewody chyba ze uszkodzone mechanicznie lub pekniety posprawdzaj wizualnie cala instalacje zacznij w kabinie pod guma lewarka jesli bedzie gdzies zapocone tam lapie powietrze jest to uklad hydrauliczny cisnieniowy nie ma prawa sie zapowietrzac nawet w NOCY !
jak wszedzie bedzie sucho czyli CAŁY uklad to jest do wymiany silownik na skrzyni odpowiedzialny za boczne rychy lewarka ,no i odpowietrzyć układ.
moja rada w mrozy nie szarpac sie z tym lewarkiem (olej gesty) po uruchomieniu auta 15 min niech poklekocze sobie zlapie temp.


Post Wysłano: 28 sty 2011, 9:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 19:03
Posty: 30
GG: 0
Samochód: atego 2628

bo właśnie siłownik 'pompka od ruchów przód tył została wymieniona razem z hps'em. a od ruchów na boki nie. gdzie ona się znajduje, wiesz moze? i czy to mozliwe ze przez ten siłwnik lewarek jest rano luzny na boki, a po przejechaniu wczoraj moze 200 m robi się twardszy i wszystie biegi wchodzą? czy można sprubować odpowietrzyc sam ten siłownik, czy po zalaniu złym płynem jeśli spuchły uszczelniacze i w hpsie i w siłowniku na przód tył , mogły spuchnąć równiez w tym na boki? czy mógł bys mi dać kolego nr tel. do siebie?


Post Wysłano: 28 sty 2011, 13:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2011, 17:48
Posty: 22
GG: 0

siłownik na boki jest na koncu wybieraka na skrzyni popatrz po przewodach hpsu ida po 2 przewody przod tyl wymieniona to bedzie ta druga
otpowietrzenie ukladu tylko doraznie pomoze potem bedzie to samo
uszczelnienia od zlego plynu mialy prawo sie zmęczyc i jest to do wymiany !


Post Wysłano: 28 sty 2011, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 19:03
Posty: 30
GG: 0
Samochód: atego 2628

dzięki.
mam tez problem z półbiegami, po wymianie tej pompki zanikły. przełącznik w kabinie działa przy przełączeniu słychać pstryknięcie w skrzyni, jednak połówka nie wchodzi. co to moze byc?
i jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie sprężarki trzeba wymieniać podstawę osuszacza i sześciozawór?


Post Wysłano: 28 sty 2011, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2011, 17:48
Posty: 22
GG: 0

co do polówek to trzeba by pogmerac w tej instalacji
a co do wymiany podstawy osuszacza i zaworu to jesli nie dzieja sie jakies cuda z powietrzem tzn.podstawa zbija powietrze nie brakuje ci na zadnym z ukladow to nie musisz wymieniac tego
lecz po pewnym czasie jak był zaolejony układ moga sie dziac jakies wianki bo gumki w zaworach zbytnio nie tolerują dlugiego kontaktu z olejami.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: