Strona 7 z 13 [ Posty: 254 ] Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 913 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 paź 2010, 18:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
...
Druga opcja (coraz częściej stosowana) jest elektryczne unoszenie beczki, choć do końca nie wiem jak to działa (widziałem, obserwowałem ale nie zagłębiałem się czy naczepa ma swój zbiornik oleju i pompę czy unosi się w jakiś inny sposób). Być może niedługo będę mógł przedstawić coś więcej na ten temat, ale póki co....
Cała instalacja znajduje się na naczepie, zbiornik z olejem również. Pompa napędzana jest silnikiem elektrycznym (24V) zasilanym z baterii ciągnika.

Bardziej praktyczne rozwiązanie, aczkolwiek jeśli ktoś podnosi beczkę parę razy dziennie, to musi się liczyć z koniecznością wymiany akumulatorów co ok.2 lata.


Post Wysłano: 24 paź 2010, 19:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 12:53
Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta

Cytuj:
Bardziej praktyczne rozwiązanie, aczkolwiek jeśli ktoś podnosi beczkę parę razy dziennie, to musi się liczyć z koniecznością wymiany akumulatorów co ok.2 lata.
A jak się podnosi na zgaszonym silniku to nie ma co myśleć, że zapali. Najlepiej ustawia silnik (Volvo) na 600 obr/min.


Post Wysłano: 25 paź 2010, 1:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2009, 14:57
Posty: 27
GG: 0

Dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam!


Post Wysłano: 27 paź 2010, 10:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 19:56
Posty: 26
GG: 0
Samochód: DAF XF 105
Lokalizacja: Chorula

Ostatnio coraz częściej trzepią: wczoraj na a2 na pierwszych bramkach od granicy chwyciły mnie krokodyle i sprawdzali całą dokumentacje. Też się przyglądali dozorowej i inspektor TDT sprawdzał w komputerku wszystko. Na szczęście szef pilnuje. Powiedzieli, że bez pełnej dokumentacji zestaw by pojechał na parking na koszt firmy. Pilnujcie szefów żeby mieć wszystko w papierach, bo inaczej można mieć niezły problem i polecą po wypłacie jak liczą od km.

_________________
serwis, naprawa i rewizje tdt pomp do betonu


Post Wysłano: 27 paź 2010, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Ostatnio coraz częściej trzepią: wczoraj na a2 na pierwszych bramkach od granicy chwyciły mnie krokodyle i sprawdzali całą dokumentacje. Też się przyglądali dozorowej i inspektor TDT sprawdzał w komputerku wszystko. Na szczęście szef pilnuje. Powiedzieli, że bez pełnej dokumentacji zestaw by pojechał na parking na koszt firmy. Pilnujcie szefów żeby mieć wszystko w papierach, bo inaczej można mieć niezły problem i polecą po wypłacie jak liczą od km.
Wszystko zależy od tego co masz wbite w dowodzie naczepy. :)


Post Wysłano: 01 lis 2010, 10:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:15
Posty: 21
Samochód: Fiat Ducato

Cytuj:
Trochę późno ale może coś się odświeży temat.
Każdy kompresor powinien mieć określone obroty. U mnie koła dobrano tak aby było 1000 na silniku, ale że u większości odbiorców średnica rury ma wiele do życzenia wystarcza i 900, jak jest więcej to tylko ciśnienie dowala w górę więc lepiej na paliwie oszczędzać.
Z tym sypaniem to można zwariować. Na tych silosach ze zdjęcia z Mana sypka idzie 40-45 min - 15t, a na Scanii kolegi z naczepy 1 osiowej tą samą paszę pompuje max 35 min -15t!!! Chociaż przy jego pompie nie ustoi się za długo, ponieważ jest piekielnie głośna.
A co robicie tam u siebie z wałkami Kardana. Co ile czasu wam się wybijają? I czy je regenerujecie? My kiedyś woziliśmy na regenerację do Wawy na łodygową, ale tam zalewali plastikiem i po roku znowu to samo i drogo wychodziło. Ale po ostatnim razie wzięliśmy nowe w Radomiu robione pod zamówienie i już ponad 2 lata śmigają i luzów nie ma, a cena tylko coś 1/3 większa niż po regeneracji, więc w sumie już na 4 wozach się sporo zaoszczędziło.
Macie może w firmie jakieś beczki Van Hool?
No nasza pompa do najcichszych tez nie należy ale obroty na silniku to wahają się od 1200-1300...:/ Wcześniej mieliśmy agregat na którym obroty wynosiły max 800...i 22t w nie całą 1godz. tylko ze ośka się wysłużyła i rozleciała...a co do pytania o van hool to nie :)


Post Wysłano: 10 sty 2011, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2008, 10:43
Posty: 54
GG: 3512373
Samochód: Scania R500 V8

Cytuj:
Mam takie pytanko. Czy aby wozic cement lub asfalt potrzebne sa ADR`y??
Witam
odnośnie tego pytania na razie nie jest potrzebny ADR chociaż wiem że są takie zamiary na wprowadzenie ADR na przewóz cementu, tylko dlatego że jest to materiał żrący. To jeszcze nie jest nic pewnego,takie słowa usłyszałem gdy pracowałem w cementowni Ożarów od BHP-owca.
Pracowałem tylko przez 6 miesięcy,zwolnili mnie bo przez zimę coraz mniej cementu szło i zostałem zwolniony...podaję kilka fotek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To są stare beczki. Nowe mają napis CEMENT OŻARÓW

_________________
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie

PRECZ Z KOMUNĄ!!


Post Wysłano: 11 sty 2011, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
zwolnili mnie bo przez zimę coraz mniej cementu szło
to sie nie nazywa "zwolnili" tylko redukcja etatów, a zmiana nazwy była pewnie podyktowana względami ekonomicznymi (podatki itd.)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 11 lut 2011, 13:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Witam odnośnie producentów silosów warto wspomnieć o holenderskiej firmie Welgro,która specjalizuje się w produkcji innowacyjnych paszowozów.

http://www.welgro.nl/list.aspx?l=PL&id1=398

W okolicy Zbąszynia często można spotkać zestawy firmy AGRAVIS najczęściej są to MAN-y TGX oraz VOLV-a FH.

Obrazek
Obrazek

źródło:www.agravis.de


Post Wysłano: 12 lut 2011, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Wczoraj byłem światkiem zabawnej sytuacji. Podczas wydmuchu cementu w Kost Becie pod Częstochową, szofer nie widział co się dzieje bo nagle zbiornik przestał przyjmować cement i jakiś wyświetlacz przy zbiorniku przestał wyświetlać. Kompresor z beczki wydmuchiwał, a zbiornik nie przyjmował. Obdzwonił się po kolegach co się może dziać.
Okazało się, że w całym zakładzie padło zasilanie. Kiero nic nie wiedział i usilnie próbował wydmuchać cement. Jak później z nim rozmawiałem, to był lekko spanikowany, bo niezbyt często z silo jeździ.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 13 lut 2011, 23:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Post Wysłano: 14 lut 2011, 12:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Obrazek


Kolejny zestaw firmy Agravis.


Post Wysłano: 15 lut 2011, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2008, 10:43
Posty: 54
GG: 3512373
Samochód: Scania R500 V8

Cytuj:
Wczoraj byłem światkiem zabawnej sytuacji. Podczas wydmuchu cementu w Kost Becie pod Częstochową, szofer nie widział co się dzieje bo nagle zbiornik przestał przyjmować cement i jakiś wyświetlacz przy zbiorniku przestał wyświetlać. Kompresor z beczki wydmuchiwał, a zbiornik nie przyjmował. Obdzwonił się po kolegach co się może dziać.
Okazało się, że w całym zakładzie padło zasilanie. Kiero nic nie wiedział i usilnie próbował wydmuchać cement. Jak później z nim rozmawiałem, to był lekko spanikowany, bo niezbyt często z silo jeździ.
Mi się jeszcze na szczęście nic takiego nie wydarzyło.
Było kilka sytuacji gdzie serce zaczynało szybciej bić ale to były przypadki pękających węży do wydmuchu, zatkanych rur w silosach na firmach gdzie przywoziłem cement, przepełnionych silosów gdzie brak dobrego odpylania robił chmury pyłu na pół miasta :D
Więcej nic poważniejszego się nie działo

_________________
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie

PRECZ Z KOMUNĄ!!


Post Wysłano: 04 mar 2011, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2011, 19:44
Posty: 29
GG: 9830228
Lokalizacja: Płock

Witam Panów. niedługo zaczynam pracę na silosach, proszę o opis tech załadunków i rozładunków. może jakieś zdjęcia, oraz na co zwracać uwagę w tego typu transporcie
Silos podnoszony z sprężarką.


Post Wysłano: 04 mar 2011, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Witam Panów. niedługo zaczynam pracę na silosach, proszę o opis tech załadunków i rozładunków. może jakieś zdjęcia, oraz na co zwracać uwagę w tego typu transporcie
Silos podnoszony z sprężarką.
Załadunek to banał otwierasz przeważnie 1,3,5 dekiel i sypiesz.

Przy rozładunku pamiętać ze waz zawsze dokręca się w prawo a w lewo odkręca. Opuścić łapy i nie przekraczać 1.2bar poza tym chyba nic nie ma co by mogo zaskoczyc.

Ogólnie robota banalna

Na myjce pamiętaj aby węzę umyć i złączki bo robisz to sam

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 05 mar 2011, 0:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

No i nie dźwigać beczki od razu do góry, tylko najpierw 1/3, później 2/3 a na koniec PRAWIE do końca, bo czasem w tłoku lubi zrobić się poduszka powietrzna i będzie problem z opuszczeniem. Wtedy najprościej jest delikatnie ruszyć i przyhamować, zazwyczaj pomaga.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 05 mar 2011, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2011, 19:44
Posty: 29
GG: 9830228
Lokalizacja: Płock

dzieki panowie


Post Wysłano: 07 mar 2011, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Cytuj:
Witam Panów. niedługo zaczynam pracę na silosach, proszę o opis tech załadunków i rozładunków. może jakieś zdjęcia, oraz na co zwracać uwagę w tego typu transporcie
Silos podnoszony z sprężarką.

Polecam ten kanał znajdziesz na nim dobre filmy odnośnie pracy na silosach spożywczych.

http://www.youtube.com/user/7784Patrick ... wGPSDaBXoQ


Post Wysłano: 14 mar 2011, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 paź 2010, 17:42
Posty: 128
Samochód: Służbowy Golf VI
Lokalizacja: Poznań - Zielona Góra

Panowie gdzie w PL można załadować silos prócz Płocka Włocławka Puław
a także we F prócz Aminies Orgnon i Omi , Lilebonne oraz NL może ktoś wie i co można tam załadować


Post Wysłano: 14 mar 2011, 14:39

Kolego przy S-7 jadąc od Warszawy w stronę Radomia po prawej stronie za MOP Promna jest zjazd Warka/Białobrzegi. Z drogi , na górce widać myjnię i parking.
Na myjni można umyć cysternę/silos, jest też prywatna stacja i parking. Z tego co zauważyłem jest też stacja diagnostyczna do przeglądów rejestracyjnych.
Na skrzyżowaniu dróg DK-9 i DK-74 w miejscowości Lipnik jest parking strzeżony (zostawiają i plandeki i chłodnie) jest też tam pomoc drogowa i warsztat.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 7 z 13 [ Posty: 254 ] Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 913 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: