Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 mar 2011, 11:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:50
Posty: 22
GG: 0

Większość obecnie składanych samochodów asenizacyjnych nie ma otwieranych dennic, ponieważ przy domówieniu otwieranej dennicy koszt zabudowy wzrasta o ok. 3 tys. zł. W rozporządzeniu z 2002 r. o warunkach jakie powinien spełniać samochód asenizacyjny nic nie pisze o wymogu posiadania otwieranej dennicy, tylko że musi być właz rewizyjny. Nie wiem czy zauważyłeś, ale z przodu jest dodatkowy zawór, dzięki któremu nie będziesz się musiał martwić o czyszczenie zbiornika, a wiedz o tym że obecnie jest to bardzo uciążliwe i kłopotliwe, ponieważ jedynym legalnym miejscem usunięcia osadu staje się oczyszczalnia (na nie każdej można tego dokonać, ponieważ koszt utylizacji tego czyli pozbycia jest bardzo drogi). To, że samochód ma 22 lata, to tym bym się zbytnio nie przejmował ponieważ, szczerze wątpię aby wszystkie części, czy też podzespoły miały wspomniane 22 lata. Każdą część da się wymienić. Pamiętaj, że w porównaniu do tej drugiej 11-stki zostanie Ci 5 tys. ekstra :> i jest to, moim zdaniem, dosyć istotny argument (zawsze coś jeszcze utargujesz). Pozdrawiam


Post Wysłano: 14 mar 2011, 19:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

byłem dziś u tego faceta ze stara 1142 i tak:
- pali na dotyk
- silnik wszystko elegancko
- dodane dodatkowe pióra
- brak jakielkolwiek rdzy
- ale pompa odmówiła posłuszeństwa
- jest zarejestrowany jako uniwersalny

pytanie:
co trzeba zrobić żeby zarejestrować go jako specjalny.

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 14 mar 2011, 19:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 paź 2009, 18:15
Posty: 27
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego Glob I

kolego moim zdaniem to auto kosztuje kupę kasy a niestety - to star. Nie lepiej by było kupić jakieś choćby stare volvo fl 6 lub coś w tym typie z gołą ramą a przecież dorobienie zbiornika 8 tyś L to koszt około 1000 - 1500 zł (wiem bo sam robiłem ze starej rury o przekroju fi 2 m) no i pompa to też szczegół (ok 2000 jak dobrze poszukasz kosztuje).

_________________
:)viewtopic.php?f=44&t=25192


Post Wysłano: 14 mar 2011, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

macie może namiary na kogoś kto się zajmuje zabudowami??

mój budżet to max 40 tys na kompletne auto.

co myślicie o tym http://otomoto.pl/renault-asenizacyjny- ... 18585.html

lub o tym i zabudowe kupic??

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 14 mar 2011, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:50
Posty: 22
GG: 0

Jeżeli nie ma w dowodzie wpisanego specjalny, płacisz podatek drogowy. Obecnie nie można dokonać zmiany przeznaczenia na specjalny. W wydziale komunikacji zapewne odeślą Ciebie do Kodeksu Prawo o Ruchu Drogowym, gdzie jest dokładna definicja co nazywamy samochodem specjalnym (dmc równa się masie własnej). Samochody zarejestrowane przed 2004 r. mające wpis w dowodzie rejestracyjnym jako specjalny, do wyrejestrowania i zezłomowania pozostaną specjalnymi (Lex Retro Non Agit - prawo nie działa wstecz). Dorzucam parę linków, aby nie pozostać gołosłownym: http://klasyfikacje.tejo.pl/index.php?i ... e_pojazdow , http://klasyfikacje.tejo.pl/index.php?i ... pecjalnych . Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości.


Post Wysłano: 14 mar 2011, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

http://allegro.pl/star-1142-asenizacyjn ... 47597.html

dzwoniłem do tego pana i jestem pod wrażeniem.
- nie ma wycieków
- na wszystko gwarancja
- zapewnia że samochód nie potrzebuje wkładu finansowego
- ale nie jest zarejestrowany jako specjalny
- nie posiada działalności gospodarczej i nie wiem czy będę mógł go amortyzować

i który wybrać??

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 14 mar 2011, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2006, 11:15
Posty: 51
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Ja szukałbym dalej. Jeśli mechanika nie jest twoją mocną stroną, ze stara w ogóle bym zrezygnował. Jest to już leciwa konstrukcja której głównym plusem są tanie części, jednak jak to przy starze, zawsze jest coś do roboty. Jeśli sam tego nie ogarniesz, wydasz majątek na mechanika i pociechy z tanich części miał nie będziesz. Lepiej kupić jakieś zachodnie, mniej awaryjne auto.
Co do rejestracji na specjalne, masz nie tylko zwolnienie z podatku ale też o wiele niższą stawkę OC i to dość konkretne są różnice z tego co wiem.


Post Wysłano: 15 mar 2011, 9:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

e star będzie dobry:)

wiecie czym się różni star 1142 z roku 1989 a z 1996??
jest różnica w jeździe??

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 15 mar 2011, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:50
Posty: 22
GG: 0

Z tego co wiem 1142 z 1989 r. ma silnik bez turbo i nie jest tak wyciszony jak 1142 z 1996 r., czyli reasumując będzie troszeczkę słabszy i głośniejszy aniżeli 1142 z 1996 r. Silnik z 1989 r. to trochę zmodyfikowana wersja poczciwego silnika znanego z modelu 200, różni się wymiarami tłoków i pompą paliwową (z pracy przypomina mi silnik ze Stara 266). Najlepiej jakby, ktoś zweryfikował to co napisałem, gdyż nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
ps. jakbym miał wybierać wybrałbym tą z 1989 r. (ogromny plus za profesjonalnie wykonaną zabudowę i pompę).


Post Wysłano: 15 mar 2011, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

ta wybieram jadę jutro kupić:)
na wszystko papiery niczego się nie boi wszystko śmiga.
ale wychodzi z Twoich słów że silnik gorszy i głośniejszy.
Ale u tego pana mam pewność że nim jeździł i dbał a ten z 96r
stał tylko na sprzedaż

Dzięki chłopaki jutro napisze czy kupiłem i jak się auto sprawuje.

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 17 mar 2011, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

kupiłem samochód i jestem bardzo zadowolony
tylko jeszcze problem bo u mnie w mieście nie można kupić węży asenizacyjnych:

możecie podać linki gdzie kupić na internecie i jakie
bardzo proszę.

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 17 mar 2011, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2006, 11:15
Posty: 51
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Gratuluję nabytku :!: I jak najwięcej bezawaryjnej jazdy życzę :mrgreen:

Napisz skąd jesteś to coś się doradzi. Po węże chyba lepiej samemu jednak jechać bo trochę miejsca one zajmują i przesyłka będzie sporo kosztować. Polecam firmę U-tech, mają siedziby w Kielcach i Radomiu. Na miejscu zakuwają przewody, tak więc możesz kupić dowolnej długości.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

a dziękuję jak na razie muszę wymieć moduł czy jak to się zwie ucieka mi powietrza myślę że sam to zrobię i obędzie się bez mechanika

jestem z pod Lublina i dlatego myślałem żeby kupić przez neta i przywieźli do domu..
http://www.maszynygielda.pl/wasenizacyj ... b2dbc136a6 znalazłem to ale wydaje mi się że troszkę drogo

podpowiecie gdzie mogę dostać zawór kulowy do szambiarki i zabezpieczenie kulowe antyprzelewowe

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 20 mar 2011, 13:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Wszystko znajdziesz w tym dziale:
viewtopic.php?f=20&t=9170&st=0&sk=t&sd=a&start=400


Post Wysłano: 20 mar 2011, 13:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 paź 2009, 18:23
Posty: 93
GG: 12544520
Samochód: Volvo FH

Jakby co to mamy silnik do Stara 1142 z 91 kompletny na chodzie w dobrym stanie.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

ok thx

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 21 mar 2011, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

jak zrobić tu zabezpieczenie??
aby pompy nie zalewało:

http://zapodaj.net/db8615da38e2.jpg.html
http://zapodaj.net/ed183837e75b.jpg.html
http://zapodaj.net/638b49336b74.jpg.html

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 22 mar 2011, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

możecie mi podpowiedzieć czy robić to dodatkowe zabezpieczenie czy nie??

boję się że w zimie jak naleci do zbiornika wyrównawczego i zamarznie to nie da się go otworzyć.
Żeby pompy nie zalało.

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: