Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 mar 2011, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Poszukajcie kolegi z ADRem i spytajcie do czego uzywa S78.
Cytuj:
Żadna fabryka samochodów nie może sobie pozwolić na produkowanie wiązek elektrycznych do każdej wersji wyposażeniowej pojazdu dlatego produkuje się wiązki uniwersalne. jeden klient zażyczy sobie to drugi to i dlatego w głównych wiązkach kabli są dodatkowe przewody i wtyczki i z reguły brakuje tych odcinków wiązki które odpowiadają za konkretne urządzenie ale nie jest zamontowane to poco kłaść kable i podnosić koszt produkcji pojazdu
troche sie myslisz. Moze tak bylo kiedys, ale to sie diametrialnie zmienilo.


Post Wysłano: 05 mar 2011, 0:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy ja wiem czy się tak zmieniło nawet w nowej osobówce klasy średniej/wyższej niema wszystkich kabli do urządzeń opcjonalnych. Takich jak np zestaw głośno mówiący blut zintegrowany z fabrycznym radiem, wyświetlaczem LCD na tablicy i sterowaniem z kierownicy, tempomat, podgrzewana przednia szyba spryskiwacze i wiele innych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 cze 2011, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Koledzy a wtyczka S37?


Post Wysłano: 16 cze 2011, 10:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

S37 Scania Alert, to g**** co niby ma budzić w nocy, nie używałem chyba tego nigdy:P
S78 Ogrzewanie dodatkowe dla ADR


Macie tutaj cała rozpiskę: http://www.bantir.pl/WSM/WSM_0000677_01.pdf


Post Wysłano: 16 cze 2011, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

fajnie ktos powynosil dokumentacje techniczna z serwisu Scanii.


Post Wysłano: 17 cze 2011, 12:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Koledzy a powiecie mi jak wygląda ten zawór do sygnału pneumatycznego? Lub czy ma jakieś oznaczenia specjalne? I jakiś orientacyjny koszt tego?


Post Wysłano: 17 cze 2011, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Koledzy a powiecie mi jak wygląda ten zawór do sygnału pneumatycznego? Lub czy ma jakieś oznaczenia specjalne? I jakiś orientacyjny koszt tego?
Poszukam jutro w garażu to wstawię zdjęcie (co prawda ja mam z "3-ki"). Jeden króciec doprowadzający powietrze, dwa wyjściowe po obu stronach oraz dwa piny (+ i -) do zasilania.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 25 cze 2011, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Edit:
VeRay taki elektrozawór do trąbek był fabrycznie montowany w "3-kach":
Obrazek
Zasilanie tekalan 8, wyjście 2 x 6.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 26 cze 2011, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Edit:
VeRay taki elektrozawór do trąbek był fabrycznie montowany w "3-kach":
Obrazek
Zasilanie tekalan 8, wyjście 2 x 6.
Wielkie dzięki Grzesiek :wink:
Fabrycznie nie będę miał wyprowadzonych tam tekalanów prawda? Będę musiał sam ciągnąc od zbiornika?


Post Wysłano: 02 lip 2011, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Wielkie dzięki Grzesiek :wink:
Fabrycznie nie będę miał wyprowadzonych tam tekalanów prawda? Będę musiał sam ciągnąc od zbiornika?
Raczej nie będzie. :/

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 16 lip 2011, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2007, 23:22
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Podbijam temat i dokładam kilka pytań częściowo powiązanych z tematem.

Od tygodnia jeżdżę Scania 4 w niskiej budzie. Jest to wersja sprowadzona z Norwegii. Nie działa klakson. Prawdopodobnie (nie przyglądałem się dokładnie czy jest też klasyczny klakson) ma ona jedynie dwie trąby na dachu, od których odchodzą przewody pneumatyczne i od razu "chowają" się w dachu. Dziś sprawdzałem elektrykę. Wygląda na to, że brak jest zasilania w kierownicy. Chciałem też znaleźć drugi koniec, czyli elektrozawór od włączania trąb i zobaczyć, czy tam jest napięcie i ewentualnie przetestować go "na krótko" czy w ogóle działa.

Czy w takiej niskiej budzie (nie Topline) ten elektrozawór też znajduje się pod tapicerką na wysokości szyby pasażera? Czy ten elektrozawór jest z przekaźnikiem, czy przekaźnik znajduje się w skrzynce z przekaźnikami i jak tak, to który to? Walczyliśmy z kumplem dziś ze 3h w ustaleniu przyczyny usterki i polegliśmy.

Pomoc mile widziana.

Pozdro!

_________________
http://picasaweb.google.pl/bartosz.kurc ... yOSobieRiC


Post Wysłano: 16 lip 2011, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak dobrze pamiętam masz z dwa przyciski na kierownicy jeden od elektrycznej trąbki a drugi od pneumatycznej lub jest przełącznik . Z kierownicy idzie masa przez ten pierścień pod kierownicą, podłącz na krótko masę do tego pierścienia. Do sygnału dźwiękowego niema przekaźnika na stałe dochodzi + a włączasz sygnał masą z kierownicy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 lip 2011, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2007, 23:22
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Czyli schemat można opisać tak:

(+) -----A-----B-----C------ (-)

gdzie A to elektrozawór, B pierścień na kierownicy, C kolumna kierownicy będąca jednocześnie masą

Na kierownicy brak jest jakichkolwiek przycisków/przełączników. Po ściągnięciu górnej pokrywy z koła kierownicy widać 4 punkty podparcia na sprężynach pełniących jednocześnie funkcję włącznika zamykającego obwód, a do pokrywy jest podpięty przewód (na schemacie odcinek między B i C). Próbowałem też łączyć na krótko z pominięciem pierścienia (B), ale to też nie dawało rezultatów. Nie miałem miernika przy sobie, lecz brak jakiegokolwiek iskrzenia sugeruje, że brak jest napięcia, więc albo elektrozawór (A) jest padnięty, albo coś z elektryką nie tak. Na te chwilę nie jestem w stanie powiedzieć, czy auto posiada elektryczny klakson. Raczej skłaniam się do wersji, że ma tylko pneumatyczny (auto z Norwegii).

_________________
http://picasaweb.google.pl/bartosz.kurc ... yOSobieRiC


Post Wysłano: 16 lip 2011, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kolega miał podobny problem w scanii u niego był przetarty przewód koło trąbki, tyle że on trąbke pod zderzakiem. Do pierścienia pod kierownica jest podłączony przewód i przez ten przewód idzie masa do elektrozaworu tom spróbuj podłączyć na krótko jeśli to nic nie da to sprawdź czy dochodzi plus i masz do elektrozaworu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 lip 2011, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2007, 23:22
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Dzięki za pomoc, choć strasznie to niezrozumiałe dla mnie :)

Spróbuję trochę usystematyzować:
1) Czy ten schemat, który pokazałem w poprzednim poście jest prawidłowy? Chodzi o kolejność elementów. Jeżeli włącza się elektrozawór poprzez podpięcie go do masy, oznacza to, że włącznik na kierownicy (pierścień i sprężyny) w układzie muszą być na końcu.

2) Po ściągnięciu plastikowych pokryw z kolumny kierownicy widać spory kawał stali, do której po naciśnięciu klaksonu podpinana jest masa z elektrozaworu (elektrozawór -> pierścień na kierownicy -> włącznik -> masa na kolumnie). Czy może tak być, że kolumna kierownicy nie jest połączona (na skutek usterki) z masą pojazdu, stąd obwód się nie zamyka, a w konsekwencji elektrozawór nie działa?

3) Inna opcja to usterka pomiędzy (+) elektrozaworu a samym elektrozaworem, lub pomiędzy elektrozaworem a kierownicą.

_________________
http://picasaweb.google.pl/bartosz.kurc ... yOSobieRiC


Post Wysłano: 16 lip 2011, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie jest tak jak napisałeś
Niema takiej możliwości żeby na kolumnie nie było masy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 lip 2011, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2007, 23:22
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Skoro nie ma takiej możliwości, to wszystko wskazuje na to, że jest usterka pomiędzy elektrozaworem a kierownicą, lub sam elektrozawór jest padnięty. Pytanie tylko, w którym jest miejscu? Tak jak wcześniej było napisane, pod tapicerką na wysokości szyby po stronie pasażera (rozumiem, że za plecami pasażera na bocznej ścianie)?

_________________
http://picasaweb.google.pl/bartosz.kurc ... yOSobieRiC


Post Wysłano: 09 sty 2017, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2017, 23:00
Posty: 1
Samochód: Scania 114

A gdzie w kabinie znaleźć wtyczkę lub koniec tej wiązki od "koguta" (3 przewody)? Pod zaślepką u góry mam przewody. W kabinie natomiast znalazłem luźne 2 kostki, S28 (trąby) i S18 nie wiem od czego?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: